View Single Post
Old 01-11-2012, 21:04
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

De hoogste tijd voor een update lijkt me zo. Om te beginnen heb ik op aanraden van Gert nog een stapje extra gezet bij het “inkleuren” van de vlakken. Nu niet met een iets lichtere tint grijs, maar met puur wit! Op de foto is het niet heel erg goed zichtbaar, maar met het blote oog wel degelijk. Ook werd de binnenkant al voorzien van een wash met olieverf.

Verder is te zien dat ook de schokbrekers ook werden geverfd en gemonteerd. Veel meer kan ik momenteel niet doen aan dit deel omdat eerst het achterste deel van het buizenframe inclusief motorblok en versnellingsbak af moet waarna deze vastgeschroefd kan worden aan de cockpit. Omdat de belangrijkste schroef niet meer bereikbaar zal zijn als ik verder ga zal dit deel dus nog even moeten rusten voor nu.

Dus dan maar verder met het motorblok. Bovenop dit blok staat een enorme ventilator. Ook deze bruine onderdelen werden licht opgeschuurd en gewassen met olieverf omdat het anders veel te licht en plastic over zou komen (wat mij betreft). De ventilator zoals hieronder (links en rechts) op de foto te zien is bestaat overigens uit 11 onderdelen!

Vervolgens werd de ventilator samen met de beschermkap op het blok geplaatst. En toen begon het verhaal van de vele kabels en leidingen die gelegd moesten worden. Om te beginnen werden de ontstekingskabels geplaatst. Voor elke cylinder 2 kabels geeft dus totaal 24 kabels die zodanig moesten komen te liggen dat de inlaatkelken er straks ook nog op kunnen. Het resultaat ziet er dan zo uit:

Intussen werd ook een deel van de uitlaatpijpen in elkaar gezet. Volgende stap wordt het wegwerken van de naden en ze mooi wit spuiten. Vooralsnog zien ze er nu zo uit:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_23.jpg
Views:	1662
Size:	100.8 KB
ID:	26323   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_24.jpg
Views:	1685
Size:	99.1 KB
ID:	26324   Click image for larger version

Name:	porsche_917lh_25.jpg
Views:	1707