Update.
Ik heb voornamelijk geëxperimenteerd met de deurscharnieren. De kitonderdelen zijn van plastic (uiteraard) en die kunnen volgens mij (en de commentaren op verschillende fora bevestigen dat) het gewicht van de deuren niet torsen. Mettertijd gaan ze doorzakken en het model is dan definitief naar de knoppen.
Het is dus kwestie van ze te verstevigen. Ik kies voor nieuwe scharnieren in messing, die door de deurstijl worden gemonteerd en dan langs de binnenzijde van de deurstijl worden verstevigd, liefst door een moer achter een plaatje. Op die manier kan het scharnier niet van de deurstijl loskomen, en de scharnieren op zich zijn steviger van structuur en dus veilig tegen doorbreken en buigen.
Na vergelijking met de kitonderdelen tegen een onderdelencatalogus kan je zeggen dat de onderdelen wel vrij accuraat van vorm zijn. Het is dus gewoon kwestie van ze na te bouwen.
De eerste 2 pogingen waren niet goed. Ofwel was de vorm niet OK, ofwel zat de uitlijning compleet verkeerd. Met deze versie kan ik de uitlijning goed krijgen, zowel voor de scharnieren op zich als voor de verticale uitlijning van beide scharnieren ten opzichte van elkaar.
Op de foto's is nog niets vastgezet, dus alles lijkt schots en scheef te staan, maar dat komt 100% in orde.
Het bovenste scharnier aan de linkerkant van de wagen in positie voor geopende deuren:
... en voor gesloten deuren:
Het scharnier aan de onderkant:
Zo ziet het er uit met de deur in positie: