Ondertussen is dit model al een flink stuk gevorderd. Vorige weekend vierde het rallyteam Filip Pyck hun Belgische titel te Poperinge. Net als alle supporters was ik ook uitgenodigd en mocht dit model niet op het feest ontbreken. Met de examenperiode erbij was het geen eenvoudige opdracht om het model af te werken. En zoals ik vreesde, lukte het me niet. Dan maar focussen op het afwerken van de buitenzijde... Iets dat net net NET gelukt is. Het model kon mee, ook al was enkel de buitenzijde afgewerkt.
Een overzicht van de werkstappen volgt hieronder. In mijn 'haast' heb ik niet alles op foto kunnen zetten, maar het belangrijkste staat erop...
Het opbouwen van het dashboard in vier foto's: De basis, de ruwe ombouw, het deels afgewerkte product en tenslotte het dashboard zoals het in de wagen moet: met toevoeging van enkele schakelaars en wat rallygerelateerde extra's...
De voorste bumper werd afgewerkt. Het PE-gaas werd vastgelijmd, enkele boutjes werden toegevoegd en een PE-logo werd geplaatst.
De ramen kregen hun decals nadat het zwart erop werd geschilderd. Dat laatste was serieus zwoegen zo zonder afplaktape. Maar met vaste hand lukte het behoorlijk :-).
Aan de achterramen hangt een soort verluchtingsrooster. Na eerst met decals geprutst te hebben, besloot ik om het dan maar zelf te maken. Maar dan wat passen, schuren en gaatjes boren is het uiteindelijk niet he?
...