View Single Post
Old 14-02-2014, 18:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Allez vooruit, we hebben nog eens een update te melden.

Na het inbouwen van alle interieur-onderdelen kan een stuk van de rolkooi gemonteerd worden. Ik heb er ook voor gekozen om het achterste kruisverband nu al vast te kleven omdat ik de intercom-box die in de kit zit niet kan gebruiken; ze ziet er namelijk helemaal anders uit dan die van Freddy's Fabia. Dus werd er eentje gescratcht naar het voorbeeld van de referentiefoto's, net als de verlengkabels die aan de box verbonden zitten. Daarna werd alles op zijn plaats gelijmd en het kruisverband werd aan het chassis bevestigd, wat het later makkelijker maakt de hoofdtelefoons op hun plaats te hangen en ook om het 'dak' van de rolkooi te bevestigen.

Hier zie je de afgewerkte reservewielen met de originele, groene bevestigingsriemen en de rolkooi-onderdelen die nog te plaatsen zijn.

De hoofdtelefoons komen uit een oude Tamiya kit, want de PE-hoofdtelefoons uit de Renaissance upgrade kit zij heel erg fragiel en er zitten ook geen oorschelpen aan; die moet je zelf scratchen. Niet dat dit een onmogelijk opgave is, maar de Tamiya hoofdtelefoons zien er zeker zo goed uit en vragen heel wat minder artisanale arbeid. Ik heb ze wel voorzien van een nieuwe microfoon en een aansluitingskabel naar voorbeeld van de referentiefoto's.

En op deze manier worden ze vervolgens aangebracht aan de rolkooi. Ze moeten de indruk geven om er 'casual' aan te hangen, maar in werkelijkheid zijn ze wel vastgekleefd

Ter vergelijking, de echte Fabia:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2011_skoda_fabia_52.JPG
Views:	973
Size:	619.6 KB
ID:	29005   Click image for larger version

Name:	2011_skoda_fabia_53.JPG
Views:	1024
Size:	528.9 KB
ID:	29006   Click image for larger version

Name:	2011_skoda_fabia_55.JPG