View Single Post
Old 10-09-2003, 06:38
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Hoppa
Wij nemen al deel aan de TC vanaf de eerste wedstrijd en hebben alles zien groeien en nu terug zien dalen. Mijn conclusie is en blijft dat àls er iemand met de vinger moet gewezen worden men naar zichzelf moet wijzen.
In de autosport heb ik het nog niet anders geweten dan dat een kampioenschap relatief klein begint en naarmate het meer bekendheid krijgt groeit en grotere budgetten vereist om nog een klein beetje te kunnen meespelen. Er is een reden waarom er dit jaar minder wagens in de Belcar rondrijden hoor. En die reden is niet dat de sponsoringbudgetten van de firma's gekrompen zijn maar wel dat de teams véél meer geld nodig hebben om dezelfde return te leveren. En die hoeveelheid geld willen de firma's dan weer niet op tafel leggen.
Het hangt allemeel aan elkaar vast, 1 persoon komt met meer geld en dus een grotere wagen en kaapt zo 90% van de publiciteit weg en de rest moet volgen of afhaken wat veel teams dan ook gedaan hebben.

In alle sporten is er een kleine top, zijn er veel middenmoters en een nog veel grotere groep hobbyisten. Wel, de TC zijn de hobbyisten van de autosport in België en de meesten zijn daar tevreden mee. Op 1 dag alles afgewerkt, prettige sfeer in de pits en de paddock, iedereen loopt waar hij wil , er mag al eens geklungeld worden in de pits en iedereen helpt iedereen. Laat ons de TC toch zo houden. Als er iemand wil meespelen met de grote jongens, voor mij niet gelaten maar dan moet je niet in de TC zijn. Daarvoor is er de Belcar, clio-, yaris-,mini-cup en zelfs bij onze vrienden over de taalgrens kan je dan terecht in een kanpioenschap dat de ambitie heeft om de top in Belgie te worden.
Klopt volledig wat je hier zegt!
Reply With Quote