ziehier ons raceverslag:
Met goede moed vertrok ik richting startgrid. Ik ging namelijk de start nemen. Tijdens de opwarmingsronde kreeg ik echter een hels lawaai achter aan de wagen. Er werd besloten direkt terug binnen te komen in de pits. Bleek er een probleem te zijn met de velg en de remklauw (niets van gevoeld of gezien tijdens de trainingen) . Na een drie-tal minuten ben ik dan terug vertrokken. Door mijn hoofd spookte de gedachte dat het ditmaal slecht ging aflopen. Wat een begin!
Tijdens mijn eerste stind ondervond ik echter geen problemen meer.
Tom Segers vertrok dan voor zijn eerste wedstrijdhelft. Enige opschudding in de pitbox toen hij meldde dat hij in aanraking gekomen was met een clio. De rechterkant van de R19 beschadigt, maar de wedstrijd kon verdergezet worden.
Toen een 10 tal minuten later een safety-car op de baan verscheen hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om terug een pilotenwissel door te voeren.
Een uur heb ik toen in nogal moeilijke omstandigheden gereden. De zichtbaarheid werd herleid naar quasi nihil door de regen en de spray telkens een andere deelnemer mij passeerde.
De wedstrijd werd uitgereden door Tom zonder verdere problemen.
Wat we op voorhand al wisten was dat we op deze mooie omloop 'power' te kort gingen komen. Dit bleek zeker het geval, maar we zijn toch zeer blij met onze 5 de aankomst op 5!
Wij hebben ons weeral zeer goed geamuseerd, zowel in als buiten de wedstrijd.
Onze uitslag:
31 ste algemeen
12 in de klasse.
Groetjes
Bart Van den Broeck en het hele R19-team.
|