Quote:
Originally posted by Baron
Dat er ingrijpende aanpassingen moeten komen is nu eindelijk ook doorgedrongen in de hoofden van de hoogste FIA-bobo's.
Als het huidige prijskaartje dat aan de Formule 1 plakt, behouden blijft, staat de hele zaak op ontploffen.
Alleen vrees ik dat er in het Formule 1-wereldje geen algemene consensus zal zijn om die veranderingen door te voeren en in een nieuw Concorde-akkoord te regelen. Sommigen (en ik denk dan in de eerste plaats aan Ferrari) zullen hun verworven machtsposities, waarvoor zij ook fors geïnvesteerd hebben, niet zomaar prijsgeven.
|
Het gaat idd. over centen. Maar niet op de manier zoals jij het schetst, allez, denk ik he. Immers, F1 is in verhouding niet veel duurder dan pakweg 5 of 6 jaar geleden, alleen is er een groter wordend probleem met de gigantische geldstroom, komende uit de TV-rechten enz., die er is. De teams zeggen dat het onbetaalbaar is en willen een groter stuk van die koek. Bernie wil er niet van weten en Mosley mag 'zogezegde' kostenreducerende maatregelen bedenken. Wel, binnen dit en 5 jaar is het weer te duur en is het weer iets anders. De ingenieurs gaan dingen blijven vinden en gaan willen blijven investeren.
Het geld dat Bernie in eigen zakken stopt moet naar de teams. Da's trouwens in grote lijnen waarom de GWPC op stapel staat. Dan zijn dit soort van artificiële beknottingen niet nodig.
De teams die overkop gegaan zijn de laatste jaren, hebben dat gedaan, niet omdat het te duur was, maar owv slecht beheer.