Quote:
Originally posted by airco
.... Alhoewel je dan ook met vaststellen dat er ook toen seizoenen zijn geweest waar de winnaar al vroeg gekend was .... Spanning in de F1 heeft altijd cyclussen gehad.
|
Hier heb je zeker een punt. Ook vroeger zijn er inderdaad weleens saaie F1-seizoenen geweest. Denk maar aan het jaar dat Nigel Mansell kampioen werd. En vroeger waren er ook wel eens periodes dat, zoals nu met Ferrari, één team met kop en schouders boven de rest uitstak.
Het verschil met nu is dat vroeger binnen dat team de piloten nog tegen elkaar mochten racen en op die manier voor spanning zorgden. Denk maar aan Prost-Lauda en Prost-Senna bij MacLaren en Jones-Reutemann en Piquet-Mansell bij Williams. Als Barrichello er nu nog maar aan denkt om Schumacher aan te vallen, wordt hij stande pede bij Ferrari buitengegooid. Toen Eddie Irvine ambities begon te krijgen om zelf wereldkampioen te worden en dat ook overal rondbazuinde, mocht hij zijn koffers pakken bij Ferrari. Hoe mooi zou het zijn als Barrichello, al was het maar voor één wedstrijd, eens voluit zijn eigen kans zou mogen gaan? We zouden al onmiddellijk een heel ander beeld van de huidige F1 krijgen.
Ik denk dat men bij de FIA zelf het ook wel moeilijk heeft met de aanhoudende Schumacher-Ferrari dominantie. Het verbaast me dan ook dat er in de voorstellen van Max Mosley niets gezegd wordt over teamorders of dat er geen gedragscode komt waar de teams zich dienen aan te houden.
Ik ga nu eventjes doemdenken, maar ze zeggen toch dat je altijd met de "worst case scenario" rekening moet houden

. Met de nieuwe voorstellen is het dus mogelijk dat er op een dag 6 Ferrari's aan de start van een Grand Prix staan, netjes verdeeld over 3 teams; maar dat mijnheer di Montezemolo vanachter zijn bureau de uitslag voor de plaatsen 1 t.e.m. 6 al heeft vastgelegd. Vergezocht, ik weet het

, maar in theorie is het mogelijk.