De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-08-2004, 09:05
Hawthorn's Avatar
Hawthorn Hawthorn is offline
De Paddock Rookie

Red Bull weg bij Jaguar

Zie www.verstappen.nl .
Red Bull heeft plotseling besloten Jaguar niet meer te steunen.
Dit zou komen omdat het Jaguar team zijn naam wil wijzigen in Ford!

Zou het mooie British Green dan van de grid verdwijnen?
In ieder geval weer een aantal pay-drivers (van Red Bull) minder en plaats voor jongens die rijden kunnen!

Hawthorn
Reply With Quote
Old 21-08-2004, 11:51
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

en dan gaat de geruchtenmolen natuurlijk weer gaan draaien
Wie zal er volgend jaar bij Jaguar (Ford) rijden? Villeneuve? Coulthard? Leinders misschien?
Old 22-08-2004, 21:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Ene Christian Horner schijnt iets in het "management / bezit" van Jaguar te willen gaan doen. Wie is Horner? Dat is de eigenaar van het F3000 team Arden...............een van de teams die liet doorschemeren een overstap naar de F1 wel te zien zitten.........als de goedkope regeltjes van Max Mosley doorgaan. Bron? De welbekende Engelse blaadjes.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 22-08-2004, 22:38
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Re: Red Bull weg bij Jaguar

Quote:
Originally posted by Hawthorn
Zie www.verstappen.nl .
Red Bull heeft plotseling besloten Jaguar niet meer te steunen.
Dit zou komen omdat het Jaguar team zijn naam wil wijzigen in Ford![/I]
Is dit niet een raar? Waarom zou Red Bull geen Ford F1 team willen sponsoren? Dan kan hij het team toch ook overnemen in de toekomst? Overigens denk ik dat Red Bull beter een team in Nascar kan sponsoren als ze op die markt willen doorbreken.

Quote:
Zou het mooie British Green dan van de grid verdwijnen?[/I]
Hoop dat Jaguar zich op echte autosport (lees Le Mans) gaat richten.

Quote:
In ieder geval weer een aantal pay-drivers (van Red Bull) minder en plaats voor jongens die rijden kunnen![/I]
Ze laten Klien wel genadeloos vallen.

Quote:
Hawthorn
Welkom (Ik ga er vanuit dat je de Hawthorn bent van het forum op verstappen.nl)
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 09:13
Hawthorn's Avatar
De Paddock Rookie

Ja Fire, in ieder geval de Hawthorn van het Verstappen forum. Eerst een tijdje hier gelezen en met name de brede kijk op autosport bevalt me hier wel.

Dat ze Klien genadeloos laten vallen heeft andere oorzaken. Klien heeft in de ogen van Red Bull niet genoeg gepresteerd, hetgeen weer met arrogantie te maken heeft. Ik denk dat het voor elke jongeling in de F1 heel moeilijk is met het vele geld (van anderen) om te kunnen gaan. De concentratie kan daar makkelijk onder lijden.

Dat Red Bull geen Ford wil sponsoren komt door het feit dat ze Jaguar ook nooit hebben willen sponsoren. Red Bull wou enkel een deal dat ze na drie jaar het team konden overnemen. Daartoe zouden ze er wat geld inpompen en mochten ze een van hun rijders in de Jaguar zetten. Ford moet nu de keuze maken: of heeeeeeel veel extra geld erin of meteen verkopen. Mateschitz wil dit jaar nog niet kopen omdat F1 te onzeker is en wil minimaal het nieuwe Concorde Agreement afwachten. Ford wil beslist niet zoveel geld erin stoppen als er Jaguar op staat. Vergis je niet in de gekke Amerikanen. Jaguar is wel van hun, maar zo voelt het niet bij het Ford bestuur. Een Ford is alleen een Ford als er Ford op staat. Zoiets speelt er nu. Men is er nog niet helemaal uit, maar ik denk niet dat iemand zoveel geld als nodig is op tafel kan leggen (ook Horner niet) en dat het dus inderdaad Ford F1 racing wordt. Dat kan weer consequenties hebben voor Minardi en Jordan trouwens.

Hawthorn
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 13:05
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Re: Re: Red Bull weg bij Jaguar

Quote:
Originally posted by FIRE
Overigens denk ik dat Red Bull beter een team in Nascar kan sponsoren als ze op die markt willen doorbreken.
Ik denk dat ze dat niet kunnen. waarschijnlijk wordt red bull ingedeeld bij de power drinks zoals gatorade en powerade. Aangezien die allebei officiele sponser zijn mag Red Bull niet sponseren op een auto.

Reply With Quote
Old 23-08-2004, 13:23
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Re: Re: Re: Red Bull weg bij Jaguar

Quote:
Originally posted by raceboy
Ik denk dat ze dat niet kunnen. waarschijnlijk wordt red bull ingedeeld bij de power drinks zoals gatorade en powerade. Aangezien die allebei officiele sponser zijn mag Red Bull niet sponseren op een auto.
Powerade is inderdaad de Official Sports Beverage. Op deze pagina zie ik dat Budweiser het Official Beer van Nascar is. Tevens dat Busch Official Series Sponsor is (ik denk alleen van Busch Series). Echter in Nascar rijdt ook een wagen rond met Miller Light reclame, dus ik zie niet in waarom Red Bull niet zou mogen sponsoren. (Of ze verzinnen een extra regel om Red Bull buiten de deur te houden omdat het niet Amerikaans is. )

Wat is trouwens het verschil:
Duracell (Official Alkaline Battery)
of
EXIDE (Official Battery)

Last edited by FIRE; 23-08-2004 at 13:26.
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 15:07
Hawthorn's Avatar
De Paddock Rookie

Re: Re: Re: Red Bull weg bij Jaguar

Quote:
Originally posted by raceboy
Volgens mij (maar ik weet het niet helemaal zeker) heeft het niets met producten, maar met merken te maken.
Marlboro mocht geen sigarettenreclame maken omdat een ander sigarettenmerk VAN HETZELFDE bedrijf reeds reclame maakte in de IRL.

Maar misschien kunnen er ook andere regels zijn, ik weet het niet helemaal zeker.

Reply With Quote
Old 23-08-2004, 15:56
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Dat heeft (volgens mij) alleen betrekking op tabaksproducten, die mogen namelijk maar in 1 kampioenschap reclame magen.
Reply With Quote
Old 23-08-2004, 18:59
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Re: Re: Re: Re: Red Bull weg bij Jaguar

Quote:
Originally posted by FIRE
Powerade is inderdaad de Official Sports Beverage. Op deze pagina zie ik dat Budweiser het Official Beer van Nascar is. Tevens dat Busch Official Series Sponsor is (ik denk alleen van Busch Series). Echter in Nascar rijdt ook een wagen rond met Miller Light reclame, dus ik zie niet in waarom Red Bull niet zou mogen sponsoren. (Of ze verzinnen een extra regel om Red Bull buiten de deur te houden omdat het niet Amerikaans is. )

ge doet me wat aan he NASCAR regels uitleggen, da is ni simpel zenne

er rijdt ook een wagen met ALLTEL reclame in de NEXTEL series. Hoe kan dit? gewoon omdat ALLTEl al aan het sponseren was op het moment dat NEXTEL sponser werd. ALLTEL mag dus blijven sponseren , maar andere telecom bedrijven mogen er niet meer bijkomen. Ik weet niet of dat voor de Bush en NEXTEl series telt of enkel voor de serie waar ze hoofdsponser zijn.

Reply With Quote
Old 23-08-2004, 19:26
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Dit geld dus ook voor Cingular Wireless?

Toch twijfel ik of deze regel nog steeds bestaat. Winston had inderdaad het alleenrecht op tabaksreclame in Nascar, echter sinds de overgang naar Nextel bestaat deze regel volgens mij niet meer. Dus andere telecom bedrijven mogen gewoon sponsoren.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules