![]() |
|
|
View Poll Results: Wat met het kwalificatesysteem? | |||
Houden zoals het nu is. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 4.35% |
Terug naar vroeger. |
16 | 69.57% |
Nog iets anders. |
5 | 21.74% |
Afschaffen, het is toch hopeloos... |
1 | 4.35% |
Voters: 23. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Kwalificaties
Ik was zo eens bezig met een oud F1-spelletje (GP4, toch al 3 jaar
![]() |
|
||||
|
||||
ze zouden beter de stand in het kampioenschap gebruiken .. en deze stand om kere dat wil zegge minardi's enzo van voor
![]() ![]() dat zou nog wat spektakel geven |
|
||||
|
||||
terug naar vroeger
![]() alhoewel de spanning daar meestal ook pas na een half uur begon .... Was dat toch een beter systeem.
|
||||
|
||||
doe mij ook maar terug vroeger. meer spektakel op het circuit
![]()
|
||||
|
||||
Terug naar vroeger. en danterug tanken voor de wedstrijd enzo ook. Pitstops na 9 ronden. dat trekt echt op niks.
|
||||
|
||||
Nieuwe voorstel van Bernie da ik las op pitstop.tv vond ik zeker niet slecht. Van de twee beste tijden uit 2 sessies het gemiddelde nemen.
|
||||
|
||||
bwaa, dan moet je al echt gaan tellen en heeft de kwali zeker geen spanning meer
is het gewoon kijken naar de rondjes
|
||||
|
||||
De piloten indelen in 4 groepjes van 5 (volgens stand van vorige race of huidige stand in kampioenschap, maakt niet zoveel uit) en elke groep krijgt 1 sessie van 15 minuten. En laat ze maar onbeperkt rondjes rijden in de 15 minuten. (veel meer dan 10-12 kunnen ze toch niet rijden)
Het is niet echt hetzelfde als vroeger, maar het lijkt er toch sterk op. En spanning verzekert als er een paar toppers in dezelfde groep zitten. En de mindere teams zullen op deze manier ook ruimschoots in beeld komen. Wat ze nu ook doen (in beeld komen) met het huidige systeem, maar wat ze niet zouden doen met het oude systeem. |
|
||||
|
||||
Ik vind het systeem van de DTM wel knap, eerst een sessie zoals vroeger, daarvan de beste 10 nog een one lap kwalificatie!
En dan ook maar terug bijtanken voor de race, en dus ook terug warm-up zondag morgen!
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
gaat toch een gepuzzel enzo worden hoor
![]()
|
||||
|
||||
Terug naar het oude systeem zou ik zo zeggen. Daar kregen we bijna hetzelfde te zien als in tv series en films nl. rustig beginnen en opbouwen naar een climax. Ook kregen we meer gereden rondes te zien en dan is de kans op spektakel misschien wel groter.
En vooral het tanken voor de wedstrijd moet terugkeren. Zo vermijden we misschien dingen zoals we laatst in de GP van Barcelona te zien kregen. Schumacher naderde Trulli langzaam maar zeker en een mooi duel en een eventuele passage was ook niet uitgesloten. Maar door de vroege stops viel misschien wel het enige spektakel weg en besliste die stop (na iets van een 10 ronden) zowat de hele race. |
|
||||
|
||||
Gewoon zoiets als de v8 stars indertijd. Gewoon een kwalificatie rijden en dan per groepje van 4 of 6 een kwalificatie race rijden met staande start , direct pit in , bandenwissel en dan tot de finish. Klassering gaat dan volgens de tijd van deze kwalificatierace. Bij de v8 stars bracht dat toch spectakel !
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker bij de races op smalle circuits (monaco, Hungaroring, .... ) Daar is inhalen op de piste quasi onmogelijk Lijkt me een hopeloos systeem ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|