De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

View Poll Results: Wat met het kwalificatesysteem?
Houden zoals het nu is. 1 4.35%
Terug naar vroeger. 16 69.57%
Nog iets anders. 5 21.74%
Afschaffen, het is toch hopeloos... 1 4.35%
Voters: 23. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 11-05-2004, 21:17
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Kwalificaties

Ik was zo eens bezig met een oud F1-spelletje (GP4, toch al 3 jaar ) en dacht bij mezelf: wat hebben we nu eigenlijk aan dat nieuwe kwalificatiesysteem? Ikzelf vond de 12 ronden in 60 minuten toch veel spannender. Het was waarschijnlijk de bedoeling dat toprijders zich in hun unieke rondje ooit wel eens zouden verslikken, wat spektakel zou brengen. Niet dus...
Reply With Quote
  #2  
Old 11-05-2004, 21:52
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
ze zouden beter de stand in het kampioenschap gebruiken .. en deze stand om kere dat wil zegge minardi's enzo van voor
dat zou nog wat spektakel geven
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2004, 21:53
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
terug naar vroeger

alhoewel de spanning daar meestal ook pas na een half uur begon .... Was dat toch een beter systeem.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2004, 22:00
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
doe mij ook maar terug vroeger. meer spektakel op het circuit
__________________
greetz
Reply With Quote
  #5  
Old 11-05-2004, 22:01
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Terug naar vroeger. en danterug tanken voor de wedstrijd enzo ook. Pitstops na 9 ronden. dat trekt echt op niks.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #6  
Old 11-05-2004, 22:03
Wimanna's Avatar
Wimanna Wimanna is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 204
Nieuwe voorstel van Bernie da ik las op pitstop.tv vond ik zeker niet slecht. Van de twee beste tijden uit 2 sessies het gemiddelde nemen.
__________________
http://www.tomvanloon.com | BMB Inters MX2
http://www.stevenvandun.com | BMB Nationalen MX1
Reply With Quote
  #7  
Old 11-05-2004, 22:34
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
bwaa, dan moet je al echt gaan tellen en heeft de kwali zeker geen spanning meer
is het gewoon kijken naar de rondjes
__________________
greetz
Reply With Quote
  #8  
Old 11-05-2004, 22:45
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 388
De piloten indelen in 4 groepjes van 5 (volgens stand van vorige race of huidige stand in kampioenschap, maakt niet zoveel uit) en elke groep krijgt 1 sessie van 15 minuten. En laat ze maar onbeperkt rondjes rijden in de 15 minuten. (veel meer dan 10-12 kunnen ze toch niet rijden)

Het is niet echt hetzelfde als vroeger, maar het lijkt er toch sterk op. En spanning verzekert als er een paar toppers in dezelfde groep zitten.
En de mindere teams zullen op deze manier ook ruimschoots in beeld komen. Wat ze nu ook doen (in beeld komen) met het huidige systeem, maar wat ze niet zouden doen met het oude systeem.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-05-2004, 23:08
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Ik vind het systeem van de DTM wel knap, eerst een sessie zoals vroeger, daarvan de beste 10 nog een one lap kwalificatie!
En dan ook maar terug bijtanken voor de race, en dus ook terug warm-up zondag morgen!
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2004, 14:29
Wimanna's Avatar
Wimanna Wimanna is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 204
Quote:
Originally posted by yvdp
bwaa, dan moet je al echt gaan tellen en heeft de kwali zeker geen spanning meer
is het gewoon kijken naar de rondjes
de mannen van de tijdopname moeten er maar voor zorgen dat we meteen kunnen zien wat hun gemiddelde tijd is he
__________________
http://www.tomvanloon.com | BMB Inters MX2
http://www.stevenvandun.com | BMB Nationalen MX1
Reply With Quote
  #11  
Old 12-05-2004, 16:34
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
gaat toch een gepuzzel enzo worden hoor
__________________
greetz
Reply With Quote
  #12  
Old 12-05-2004, 16:55
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: heusden zolder
Posts: 439
Terug naar het oude systeem zou ik zo zeggen. Daar kregen we bijna hetzelfde te zien als in tv series en films nl. rustig beginnen en opbouwen naar een climax. Ook kregen we meer gereden rondes te zien en dan is de kans op spektakel misschien wel groter.
En vooral het tanken voor de wedstrijd moet terugkeren. Zo vermijden we misschien dingen zoals we laatst in de GP van Barcelona te zien kregen. Schumacher naderde Trulli langzaam maar zeker en een mooi duel en een eventuele passage was ook niet uitgesloten. Maar door de vroege stops viel misschien wel het enige spektakel weg en besliste die stop (na iets van een 10 ronden) zowat de hele race.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 13-05-2004, 16:19
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2002
Location: Hasselt
Posts: 1,525
Gewoon zoiets als de v8 stars indertijd. Gewoon een kwalificatie rijden en dan per groepje van 4 of 6 een kwalificatie race rijden met staande start , direct pit in , bandenwissel en dan tot de finish. Klassering gaat dan volgens de tijd van deze kwalificatierace. Bij de v8 stars bracht dat toch spectakel !
Reply With Quote
  #14  
Old 13-05-2004, 16:54
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by R@ce@holiC
Gewoon zoiets als de v8 stars indertijd. Gewoon een kwalificatie rijden en dan per groepje van 4 of 6 een kwalificatie race rijden met staande start , direct pit in , bandenwissel en dan tot de finish. Klassering gaat dan volgens de tijd van deze kwalificatierace. Bij de v8 stars bracht dat toch spectakel !
Maw het team met de snelste pitcrew wint .....

Zeker bij de races op smalle circuits (monaco, Hungaroring, .... )
Daar is inhalen op de piste quasi onmogelijk

Lijkt me een hopeloos systeem
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 13-05-2004, 16:55
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by R@ce@holiC
Gewoon zoiets als de v8 stars indertijd. Gewoon een kwalificatie rijden en dan per groepje van 4 of 6 een kwalificatie race rijden met staande start , direct pit in , bandenwissel en dan tot de finish. Klassering gaat dan volgens de tijd van deze kwalificatierace. Bij de v8 stars bracht dat toch spectakel !
V8 stars reden wel kwalificaties hoor. Dat andere systeem was voor de top 12
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.