![]() |
|
|
||||
|
||||
Peugeot 206 s1600 - L. Cols -Rally Catalonië 2001 - Tamiya MM24 1/24
Ik heb me weer eens laten verleiden om geen te gemakkelijk kit uit te kast te nemen.
Het gaat om de Peugeot 206 s1600 waar Larry cols de rally van Catalonie 2001 mee betwiste. ![]() ![]() Wat hebben we nodig? Een tamiya peugeot 206 wrc: Peugeot 206 s1600 transkit van MM24: Decals van Rallye-miniature die nog wel aangepast worden omdat ik het rood wil spuiten:
|
||||
|
||||
Een paar nieuwe velgen van racing 43:
en als laatste een Welly Peugeot 206 cc: Later in de bouw zal duidelik worden waarom ik deze nodig heb ![]() De zetel in de evo1 hadden een blauwe/ rode kleur. goed kijken ![]() ![]() Auto van Robert maar is hetzelfde. ![]() Dus werden de zetels voorzien van CF-decal, gespoten met tenco spuitbus en in de juiste kleur geschilderd. Decals van Peugeot sport werden gevonden in mijn partsbox
|
||||
|
||||
De bodem moest van zijn achterste ondaan worden
![]() De bodem is in een vorig leven al eens gespoten geweest maar dat is niet erg. Ik denk dat iemand van het forum nu die body heeft die hem nodig had. Komt dus goed uit bij mij. Doordat een s1600 enkel voorwiel aandrijving heeft moest de cardan weg geschuurd worden. Aan de voorzijde moesten de pinnen die normaal in de body passen ontdaan worden.:
|
||||
|
||||
Dan moest er nu nieuwe bevestiging komen om aan de body vast te zitten.
Dan kon een dryfit volgen van body op bodem. enkel moest ik de achterkant nog maken dat die vast zat. Voorkant voorzien van gaten. Nu was het zien hoe de voorwielen in kassen kwamen te staan en aan de hand daarvan kan ik de achterophanging maken, want dit is een ramp in de transkit. Velgen zijn andere maar zelfde grote als degene die eronder komen.
|
||||
|
||||
Door dat de beugels aan de achterophanging zo broos waren heb ik nieuwe gemaakt. Moeten nog verder afgewerkt worden:
Dan was dit het resultaat na een dryfit van de achterophanging. de draagarmen waren zo krom dat het rechter achterwiel enorm negatief camber had :s De bevestiging rond de spil was ook enorm broos. Hier moet ik een oplossing voor vinden. even mijn aandacht naar de aandrijving. Hier moest de volledige aandrijving vervangen worden door het metal exemplaar. echter zag ik dat die identiek was maar dan alleen korter. Ik besloot om de originele van in de kit in te korten. Zo blijft het ook allemaal wat steviger en zitten de assen er nog op. Dit moest dan enkel dicht gemaakt worden. plastic card en wat puty
|
||||
|
||||
Dit is een zéér interessant project.
![]() Zoals je al aangaf, misschien niet de meest makkelijke, maar je hebt achteraf dan wel een bijzonder model in de kast staan. Veel succes ermee. ![]()
|
||||
|
||||
deze ga ik volgen ziet allesinds al heel goed uit
|
||||
|
||||
Deze staat ook nog ergens bovenaan mijn verlang(aankoop)lijstje.
Maar als ik nu zie hoeveel werk eraan is zal dit nog niet voor onmiddellijk zijn. Ga je project zeker met veel aandacht volgen. Succes met de verbouwing, het begin ziet er alvast goed uit. Benieuwd waar de cabrio vanpas gaat komen.
|
||||
|
||||
Als ik je één raad mag geven, de decals zeker op voorhand sealen want ze breken langs alle kanten.
|
|
||||
|
||||
Leuk project en zoals Gery al aanhaalde, zeer ambetante decals. Ik heb met dat merk nog nooit probleemloos kunnen werken.
En euh diene cabrio, volgens mij dient die enkel voor de spiegeltjes?
|
||||
|
||||
Ik hoop voor jou dat de body er beter uitziet en beter past dan die van de saxo. Wel een leuke livery die je hebt gekozen.
|
||||
|
||||
Quote:
@ BIg attack: Ik overweeg om de decals naar jawi op te sturen en ze opnieuw te laten drukken en dan de BASTOS decals op een doorzichtig decalvel te laten drukken. Bedankt voor de waarschuwing! Quote:
![]() Word wel lastig om de huidige Evo 2 spiegels te verwijderen want zitten in de body meegegoten.
gr Pieter Last edited by VSB; 18-09-2012 at 21:26. |
|
||||
|
||||
Hoe doe je dit "op voorhand sealen"?
|
||||
|
||||
"Sealen" is eigenlijk gewoon er een laagje vernis overzetten zodat ze minder kans hebben om te breken of uit elkaar te vallen.
|
|
||||
|
||||
Deze week kreeg ik van domino dit in mijn mailbox :
"we would like to inform you that the product MM24T001 "PEUGEOT 206 S1600" is discontinued! This item has been deleted from our website" Dat is er dus eentje die van het verlanglijstje mag geschrapt worden ![]() Ik zal nu des te meer zitten watertanden tijdens deze tread ![]()
Grtz Fanza Mijn Werkbank : Rally Cars Last edited by Fanza; 10-10-2012 at 19:47. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|