![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Ferrari 458 italia ''Liberty Walk' - Fujimi / EightyOne 1/24
Volgend projectje word een Ferrari 458 Italia van Fujimi met de LB Transkit van Eighty one.
De bedoeling is deze na te maken. ![]() ![]() ![]() Kit: ![]() Transkit ![]() ![]() ![]() We zijn gestart. Dit gat werd opgevuld met stukjes plastic card en plamuur en glad geschuurd: ![]() Na wat bestudeerd te hebben heb ik besloten om de voorbumper in de kit niet te gebruiken. Ik vind hem iets te lomp en zal de originele zelf aanpassen. In het echt kan je ook kiezen door enkel de bumperlip te instaleren. ![]() ![]()
__________________
gr Pieter |
#2
|
||||
|
||||
![]() Dus moest de originele aangepast worden.. ![]() recht geschuurd: ![]() dryfit met de lip, moet nog aangepast worden: ![]() plamuur: ![]() Dan maar de ophaning dryfitten met de wielen, chassis en body: Word veel werk :shock: Wat me eerst opvalt zijn de lage profiel banden in de kit. deze lijken echt op niks als je ze in de wielkasten ziet, Dan mag je nog alles gaan verlagen dan blijven de kasten niet mooi gevuld. ![]() Na een dryfit van de verbreding was dit niet beter: ![]() ![]() Maar bij nader inzicht heeft de auto met deze velgen ook geen superlage profiel banden. Deze setup is ook meer een race gehalte dan een show gehalte. Wat me eigenlijk erg aansprak om dit model te bouwen. ![]() Toen heb ik er de banden van de kit bijgenomen en dit leek me de juiste oplossing: ![]()
__________________
gr Pieter |
#3
|
||||
|
||||
Nog even laten zien hoeveel de wagen verbreed enkel door de velgen:
![]() De verbredingen kwamen nogal dik over en daar was ik niet tevreden mee. Zeker op deze schaal was dit te dik voor mij. Overal waar de verbredingen overvloeiden in de carrossereie werd dit zo dun mogelijk geschuurd. Verschil van een aangepast verbredig (links) en niet aangepaste (rechts): ![]() Ophanging moest dus naar omhoog gebracht worden zodat de auto wta lager komt te staan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() OOk de diffuser werd verwijderd en al voorzien van bevestiging voor de nieuwe: ![]() ![]() Er zaten 2 achterspoiler in de transkit. Ik heb besloten om de linker te gebruiken omdat de ander niet nauw aansluit bij de body. ![]()
__________________
gr Pieter |
#4
|
||||
|
||||
Alle verbredingen en achterspoiler werden aan de body gelijmd en gedryfit met het chassis, De velgen vullen mooi de wielkasten en de rijhoogte lijkt me nu ook redelijk overeen te komen met de echte wagen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Enkel vind ik de voorbumper nog te hoog: ![]() Ik had ook al de voorspoiler tot een minimum van zijn dikte herlijd. Deze waren ook te dik. Hier ziet u het verschil: de middelste sidskirt is origineel , de vorlip en ander sideskirt zijn al geschuurd: ![]() ![]() Zo dan moest ik dus nog de voorbumper wat lager maken. Hier heb ik wat mijn eigen touch aan gegeven... en niet de lijnen gevolgd van de originele. Volgens mij zou dit ook niet mooi geweest zijn. Iets klopt er niet aan de kit of aan de wielen anders had ik deze aanpassing niet moeten doen. Deze oplossing is nog altijd minder dik dan de andere bumper in de kit.. ![]() ![]()
__________________
gr Pieter |
#5
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
gr Pieter |
#6
|
||||
|
||||
Deze ga ik volgen. Mooie start Pieter.
![]()
__________________
Mvg, Lesley |
#7
|
||||
|
||||
I stay tuned
![]() Problemen met de bandjes heb je goed opgelost. Ik kijk al uit naar het vervolg.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#8
|
||||
|
||||
Zelf heb ik heel lang getwijfeld om deze eens te gaan maken.
Vooral omdat ik persoonlijk, de Italia de mooiste Ferrari vind. Maar nu ik zie dat er toch best wat 'werk' aan is, ben ik blij dat ik het nog niet gedaan heb. Eerst hier maar eens kijken en dan alsnog een keertje doen denk ik. ![]() Knappe vorderingen in ieder geval. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
@rocknrolla Er is idd heel wat werk aan. Ik dacht ook effen van verbredingen erop en gaan. Maar dan moet alles nog aangepast worden.
![]() Ik wilde de auto toch wat voorzien van enkele extra's. zo werd het motorruim voorzien van CF-decal en engine labels : ![]() ![]() De motor zelf is geen hoogvlieger van fujimi maar we maken er het beste van. Onderblok is weinig mee aan te vangen. kleppendeksel spoot ik met tenco. en werd voorzien van rivetten. de bougies zijn gescratcht en voorzien van bekabeling. ![]() Ik kocht de PE set van hobby design en de logo's. ![]() ![]() Daarmee kon ik aan de slag op de rest van de motor. De Airbox werd eveneens met CF-decal beplakt en voorzien van een afermarket logo van Hobby design. Overal waar ik op foto's bekabeling zag heb ik ook daadwerkelijk bekabeld. Zo kwam er toch nog iets moois van. ![]() ![]() de 3bouten zijn van Tuner model factory ![]() Dan maar eens een dryfit: ![]()
__________________
gr Pieter |
#10
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() en nu met het onderblok eronder geplaatst: ![]() De spiegels werden voorzien van een plasticcard buisje en de Carrosserie van een gaatje. Zo kan ik makkelijk de spiegels achteraf plaatsen. ![]() ![]()
__________________
gr Pieter |
#11
|
||||
|
||||
Goe bezig
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#12
|
||||
|
||||
Beest in wording !
zal wel 'wat' schuurwerk in gaan ;-) |
#13
|
||||
|
||||
Altijd fantastisch zulk vakmanschap te zien!
De aandelen van putty en schuurpapier zullen wel weer de hoogte inschieten ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|