![]() |
|
|
||||
|
||||
Nieuw kwalificatiesysteem?
Volgens VRT teletekst heeft Bernie Ecclestone zojuist bekend gemaakt dat er een nieuw kwalificatiesysteem komt vanaf Indianapolis, iets met twee sessies van 20'. Meer informatie en bevestiging ontbreken...
|
|
||||
|
||||
Quote:
iedereen 6 ronden op 20 minuten .... Tgaat goe druk zijn op de piste ![]()
|
||||
|
||||
dat was ook mijn eerste bedenking toen ik het bericht net op f1racing.nl las; iedereen 6 rondjes op 20 min? dat wordt echt wel vollebak, maar des te interessanter om te zien
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
"must complete six laps" => zijn het er dan minstens zes of zeker niet meer dan zes?
Het gaat in ieder geval wel iets spectaculairder worden, enja mss wel terug van die fast pit stops tijdens de quali ![]()
|
||||
|
||||
must complete six laps ==> exact 6
|
||||
|
||||
must complete 6 laps is minstens 6 volgens mij.
trouwens: volgens pitstop.tv wordt het ingevoerd in Silverstone...
|
||||
|
||||
Ik interpreteerde het ook als minstens 6 ronden.
Maar het lijkt me raar een minimum op te leggen voor een qualificatie...
|
|||
|
|||
Zouden de kijkcijfers tegenvallen ??????
C U |
|
||||
|
||||
6 ronden in 20'? Op Spa bv. betekent dat 12 van de 20' in actie, plus in en out laps... Conclusie: 20 auto's tegelijk op de baan in een hot lap. Gevolg: chaos... Niet dat ik daarover klaag
![]() |
|
||||
|
||||
ik denk dat in- en out-laps meetellen voor het totaal. met die 12 ronden vroeger was dat ook zo. toen had je 4 - 6 snelle ronden.
|
|||
|
|||
Dat zou dus betekenen dat iedereen waarschijnlijk 2 snelle rondes heeft per sessie...
|
||||
|
||||
niet per se. je kan ook die 6 ronden in één run afwerken. dan heb je er 4 per sessie. en 8 in totaal.
|
||||
|
||||
Vandaag nog eens een interessante denkpiste gelezen ....
Quote:
geen TV-exposure ==> geen sponsors ==> team verdwijnt .... En dan staan we binnen een paar jaar nog met 12 wagens op de grid.
|
||||
|
||||
Wa zijt ge met TV-exposure als er niemand kijkt...
Geef mij maar terug de chaos, iedereen op de baan. Ze kunnen dan toch niet te lang wachten als ze hun 6 rondjes willen rijden in 20 minuten, dus actie van in het begin. |
|
|||
|
|||
Quote:
Regen zal heel veel invloed geven, en zeker op langere tracks als Spa, waar 6 rondes in 20min (rekening houdend met binnenkomen, buitengaan) wel erg krap is
|
|