De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-06-2004, 10:28
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

'k ben er eigenlijk blij om (niet dat Ralf gewond is), maar ik zou graag Gené nog eens zien racen....
Ervan uitgaande dat het Gené is...
Old 22-06-2004, 11:05
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Ik denk zelfs dat Gené momenteel de grootste kans heeft om volgend jaar één van de twee vaste rijders te worden. Goedkoop (zéér belangrijk voor Frank W.), snel, ervaring in het team,...
Reply With Quote
Old 22-06-2004, 11:32
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Ja, ik wil Géne ook nog wel een keertje zien racen. Vorig jaar in Monza deed hij al een aardige prestatie om zolang niet meer echt te racen. En die wil zich natuurlijk volledig bewijzen aangezien hij absoluut in de Williams wil zitten volgend jaar.
Old 22-06-2004, 16:51
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Op pitstop.tv staat te lezen dat FIA tot de conclusie is gekomen dat Schumacher Barrichello niet voorbij is gestoken voor de finish (na de 2de SC).

Dat Schumacher als leider aangeduid werd was een fout van de tijdsmeting die onmiddellijk daarna gecorrigeerd is.
Reply With Quote
Old 22-06-2004, 17:06
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Allé nicki_mks .....

Haast u .... het is hoge tijd om te komen vertellen dat de FIA omgekocht is
Old 22-06-2004, 18:22
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by airco
Allé nicki_mks .....

Iedereen weet toch dat Ferrari samenwerkt met de mensen van de tijdsmeting
Reply With Quote
Old 22-06-2004, 19:20
The Interceptor's Avatar
De Paddock Regular

ik was toen online aan't volgen (op formula1.com) wegens geen tv op kot, en daar heeft wel degelijk nooit opgestaan dat schumi er voorbij was, daar stond dat hij nog tweede was, wel op 0.0 sec .... daarmee dat ik nogal raar opkeek toen ik las dat hij er wel voorbij zou geweest zijn
Old 22-06-2004, 19:21
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Eerst en vooral even zeggen dat dit mijn laatste post hierover is, want ik heb geen zin om op deze gezellige plaats ruzie te gaan maken, terwijl de lijdende voorwerpen toch miljoenen euro's per race blijven oprapen.

Quote:
Originally posted by redje
Waarom zou dat geen nut hebben? Als BAR na de race een klacht indient en ze krijgen gelijk, heeft MS 25 seconden aan zijn been. Wil het nu dat Sato 22seconden na MS over de streep kwam. Sato zou dus niet 3des geweest zijn maar 2des. Een verschil van 2 punten. BAR zou dit zeker niet laten liggen. Een klacht zou nut gehad hebben, zelfs als het na de race gebeurde.
Zoals ik al zei, ze zouden ook geen klacht indienen als ze gelijk hebben want ze weten op voorhand hoe het afloopt. Kijk naar Maleisië '99: Ferrari dreigt terecht gediskwalificeerd te worden, en opeens verklaart de FIA zijn eigen scrutineers onbekwaam (terwijl ik me toch wel kan voorstellen dat die mensen tot op 2mm nauwkeurig kunnen meten). Ik zou nog meer voorbeelden kunnen aanhalen, o.m. met toeschouwers in grindbakken, vlammen uit de benzinetank en wissels op het podium...

Quote:
Originally posted by redje
Ik hoop dat je niet begint met te insinueren dat Ferrari al de stewards omgekocht heeft en dan nog eens alle teams zwijggeld zou betalen. Dan is dat pas een investering met laag rendement.
Zoiets pas perfect in de complottheoriën die er over de F1 de ronde doen.
Quote:
Originally posted by airco
Allé nicki_mks .....

Natuurlijk zeg ik niet dat alle officials corrupt zijn, maar ik kan evenmin geloven dat één iemand op dit forum (zeker de Belgen...) nog gelooft dat het ook in de F1 nooit gebeurt dat beslisingen genomen worden o.i.v. groene briefjes... Anders vraag ik eens aan Sinterklaas dat hij julie komt overtuigen.

Mijn visie op het hele verhaal is gewoon dat het enorm toevallig zou zijn, moest de eerste timingfout in ik weet niet hoeveel jaar net in deze omstandigheden gebeuren. Het spijt me...

Edit: toch nog even dit: als dat van de 13 duizendsten waar is, zou er aan 320 km/u inderdaad een verschil van 1m en 16cm geweest zijn op de lijn. Tenzij die lijn enkele meter voor de eerste bocht ligt heb ik daar toch onweerlegbare twijfels over.

Last edited by Nicki_Mks; 22-06-2004 at 20:10.
Reply With Quote
Old 22-06-2004, 20:43
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Dat er met zekerheid omgekocht wordt, zeg ik niet, want ik heb daar geen bewijzen van, maar dat het mogelijk is, ja. Het is een miljardenbusiness. Als je gewoon al een mail stuurt naar de stewards, kan je al veel bekomen. Dan onderzoeken ze dat en de kans is groot dat er een gevolg aan komt.

Maar dat je hier totaal irrelevante gevallen aankaart. De wissel op het podium was tegen de sporting regulations. Dat is toch niet te vergelijken met een geval als vorige zondag. Toeschouwers in de grindbak? Precies heb ik die GP gemist, want er is noch nu noch vorig jaar een incident geweest met een toeschouwer in de grindbak geweest. Remember, het was de bestuurder van de truck die kwam helpen.

Geloof maar niet dat andere teams een klacht indienden voor die podiumceremonie of voor die toeschouwer, die jij zag, maar de rest niet. En dat de FIA alles in het voordeel van Ferrari beslist. Hmz, dit kadert toch wel perfect in uw credo: de FIA bevoordeelt 1 team. Antwoord dan eens op deze vraag: waarom doen ze dan zoveel moeite om het kampioenschap spannend te maken, om Ferrari te vertragen etc? Bij u lijkt de F1 maar om 1 ding/team te draaien en niet al de andere teams/piloten...

Trouwens, dat van 0.013sec zag ene Biranit Goren van Atlasf1 met zijn eigen ogen op het scherm staan en ik geloof wel dat je hem daarin kan vertrouwen.
Reply With Quote
Old 22-06-2004, 20:47
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

@ redje,

Nürburgring vorig jaar vergeten? Schumacher werd door een toeschouwer geholpen en kwam zo uit het grind. Volgens de regels hadden ze hem zelfs niet uit het grind mogen duwen. Maar het is een Ferrari en die kunnen zich ongelooflijk veel permitteren, het was immers in Duitsland hé.

Tegenwoordig kan je niemand meer in F1 vertrouwen, zelfs Polleke niet.
Reply With Quote
Old 22-06-2004, 21:06
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

dan moet je eens bij het topic van de toenmalige race gaan kijken(airco?)

Er is toen ook zwaar over gediscussieerd, maar uiteindelijk bleek dat er niks onregelmentairs is gebeurd.
Reply With Quote
Old 22-06-2004, 21:57
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Autofan
@ redje,

Nürburgring vorig jaar vergeten? Schumacher werd door een toeschouwer geholpen en kwam zo uit het grind. Volgens de regels hadden ze hem zelfs niet uit het grind mogen duwen. Maar het is een Ferrari en die kunnen zich ongelooflijk veel permitteren, het was immers in Duitsland hé.

Tegenwoordig kan je niemand meer in F1 vertrouwen, zelfs Polleke niet.
Om duidelijk te zijn. Dat was ironie. Ik had er misschien beter een smilie bijgezet.

Voor de duidelijkheid, die persoon was geen toeschouwer, maar de bestuurder van de sleeptruck.
Reply With Quote
Old 22-06-2004, 23:32
The Interceptor's Avatar
De Paddock Regular

op pitstop.tv staat er weer wat nieuws te lezen:

De FIA heeft gereageert op de inhaalactie van schumi op barrichello, schumi was er niet voorbij op de lijn, en dus moest er geen sanctie volgen ...
volledig artikel hier

Ralf herinnert zich zelfs niks meer van de crash, enkel de start zo nog heel flauw. Er wordt dus vollop gesuggereerd wie hem (eventueel) zou vervangen in Magny Cours, de testrijders Pizzonia en Géne lijken de grootste kanshebbers.
volledig artikel hier

Last edited by The Interceptor; 22-06-2004 at 23:45.
Reply With Quote
Old 23-06-2004, 11:46
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

En op F1Racing staat het volgende:
Quote:
Testrijder Antonio Pizziona, en dus niet de officiële reserverijder Marc Gené, zou de meeste kans maken op een invalbeurt.
Old 23-06-2004, 19:42
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Spijtig, ik heb liever Gené. Gené werkt een heel jaar de naad uit z'n overall voor BMW nog veel meer dan Pizzonia. Hij verdient die plaats. Met Gené ben je er meer zeker van dat er toch punten zullen komen dan pizzonia...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules