De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #91  
Old 23-06-2004, 19:44
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally posted by redje
Antwoord dan eens op deze vraag: waarom doen ze dan zoveel moeite om het kampioenschap spannend te maken, om Ferrari te vertragen etc? Bij u lijkt de F1 maar om 1 ding/team te draaien en niet al de andere teams/piloten...
Welnee, integendeel. Ik vind juist dat de 9 andere teams een eerlijke kans verdienen. Waarom de FIA Ferrari op sommige punten benadeelt? Omdat ze anders zelf verlies doet door tegenvallende kijkcijfers natuurlijk. Dat is toch het beste: eerst een spannende race, en dan toch Ferrari dat het haalt.

Quote:
Originally posted by redje
Trouwens, dat van 0.013sec zag ene Biranit Goren van Atlasf1 met zijn eigen ogen op het scherm staan en ik geloof wel dat je hem daarin kan vertrouwen.
Ik snap jullie toch écht niet... Als Mr. Goren zegt dat Schumacher achterstevoren over de lijn gegaan is zou je het nog geloven. Ik had beloofd geen controversiële uitspraken meer te doen, maar ik denk niet dat volgend wetenschappelijk bewijs onder die noemer valt:

Is iedereen het erover eens dat de afstand tussen beide Ferrari's op de lijn 50 cm of minder was? Zoniet, bekijk het filmpje. Wel, als 50 cm of minder overbrugd worden in 0,013 seconden, betekent dat een snelheid van 38,5 m/s of minder, m.a.w. maximaal 139 km/u! Als iemand ziet waar mijn fout in de vier hoofdbewerkingen zit, laat me iets weten... Zoniet, graag een verklaring hiervoor.
Reply With Quote
  #92  
Old 23-06-2004, 22:11
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Nicki_Mks
Welnee, integendeel. Ik vind juist dat de 9 andere teams een eerlijke kans verdienen. Waarom de FIA Ferrari op sommige punten benadeelt? Omdat ze anders zelf verlies doet door tegenvallende kijkcijfers natuurlijk. Dat is toch het beste: eerst een spannende race, en dan toch Ferrari dat het haalt.



Ik snap jullie toch écht niet... Als Mr. Goren zegt dat Schumacher achterstevoren over de lijn gegaan is zou je het nog geloven. Ik had beloofd geen controversiële uitspraken meer te doen, maar ik denk niet dat volgend wetenschappelijk bewijs onder die noemer valt:

Is iedereen het erover eens dat de afstand tussen beide Ferrari's op de lijn 50 cm of minder was? Zoniet, bekijk het filmpje. Wel, als 50 cm of minder overbrugd worden in 0,013 seconden, betekent dat een snelheid van 38,5 m/s of minder, m.a.w. maximaal 139 km/u! Als iemand ziet waar mijn fout in de vier hoofdbewerkingen zit, laat me iets weten... Zoniet, graag een verklaring hiervoor.
Als de FIA toch wil dat het spannend is, waarom dan een team bevoordelen? Een seizoen zoals vorig jaar is altijd spannend, welke piloot of team ook aan het langste eind trekt.

Ten tweede, een beetje muggeziften, het is mevr. Goren. Ik ga niet onvoorwaardelijk akkoord met wat zij of de andere medewerkers van die site zeggen. Maar denk je dat het voor een site van dergelijke reputatie gezond is om leugens te verkopen. Om eerlijk te zijn, dat is hij hen nog nooit gebeurd. En dat geeft mi toch een basis om ze te geloven.
En waar de fout zit in heel uw redenering. De timing line ligt vóór de dikke witte streep waarnaar jij verwijst.

Het bewijs:

Bron: www.atlasf1.com

Het zwarte apparaat registreert de voorbij komende wagens en is de referentielijn voor de timing.
Reply With Quote
  #93  
Old 24-06-2004, 01:01
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by redje

En waar de fout zit in heel uw redenering. De timing line ligt vóór de dikke witte streep waarnaar jij verwijst.

Het bewijs:

Bron: www.atlasf1.com

Het zwarte apparaat registreert de voorbij komende wagens en is de referentielijn voor de timing.
Sorry, maar er is iets mis met jouw ruimtelijk inzicht.

Door het perspectief lijkt het alsof dat zwart apparaat voor de finish lijn staat, maar dit is niet het geval. Je moet kijken naar het statief op de grond en niet naar het bakje bovenaan. De meeting staat dus weldegelijk ter hoogte van de finish lijn.
Reply With Quote
  #94  
Old 24-06-2004, 15:08
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally posted by redje
Trouwens, dat van 0.013sec zag ene Biranit Goren van Atlasf1 met zijn eigen ogen op het scherm staan en ik geloof wel dat je hem daarin kan vertrouwen.
Quote:
Originally posted by redje
Ten tweede, een beetje muggeziften, het is mevr. Goren.
???

Nee, ik begrijp wel wat redje bedoelt over de lijn. Maar als ik me niet vergis is dat op de voorgrond de F1-startgrid en eigenlijke pits. Niet zover van de brickyard als sommigen beweren dus.

P.S.: Waarom heeft niemand die foto op dat moment genomen, dan was er geen discussie...
Reply With Quote
  #95  
Old 24-06-2004, 15:59
DJ Scorpio's Avatar
DJ Scorpio DJ Scorpio is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2002
Location: Bilzen
Posts: 130
Deze foto zou misschien al de verwarring kunnen oplossen, je ziet de brickyard en een paar meter daarvoor staat er nog een witte lijn, als het nu deze lijn is waar de tijdswaarneming gebeurt dan zou dit een vertekend beeld kunnen geven als de beelden bekijkt en de brickyard als referentiepunt neemt.

En wie weet is het punt van de tijdswaarneming zelfs nog verder achteruit geplaatst want op de foto die gepost werd door redje is de brickyard nergens te zien... ben op zoek naar een duidelijk luchtfoto waarbij je zowel de brickyard ziet als de positie van de tijdswaarneming maar tot nu toe heb ik die nog niet gevonden...
Reply With Quote
  #96  
Old 24-06-2004, 17:16
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Ik denk dat ik het gevonden heb. De lijn van redje bevindt zich aan de reclame op de muur te zien helemaal achteraan de grid, bijna aan Turn One. No way dat dit de officiële lijn is waar een nieuwe ronde begint. Kijk naar de rondeteller, kijk naar het moment waarop de rangschikking (niet de zogezegd foutieve, maar elke ronde opnieuw) verschijnt, kijk naar de plaats waar de kwalificatietijd opgemeten wordt. Dat is vlakbij de brickyard...
Reply With Quote
  #97  
Old 24-06-2004, 19:28
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
waarom kan dat niet de lijn zijn? in Spa ligt de officiele lijn ook midden in de startgrid aan de endurancepits.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #98  
Old 24-06-2004, 19:40
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally posted by raceboy
waarom kan dat niet de lijn zijn? in Spa ligt de officiele lijn ook midden in de startgrid aan de endurancepits.
in magny-cours lag de SF ook net na de laatste bocht, voor de aanpassing van het circuit...
__________________
Reply With Quote
  #99  
Old 24-06-2004, 19:43
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally posted by raceboy
waarom kan dat niet de lijn zijn? in Spa ligt de officiele lijn ook midden in de startgrid aan de endurancepits.
Toch niet tijdens de F1! Nee, ik bedoel, tijdens de kwalificatie in Indy verscheen de tijd toch aan de brickyard, niet nog voor ze de grid opkwamen. Idem voor het moment dat de rondeteller verspringt.
Reply With Quote
  #100  
Old 24-06-2004, 20:45
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382


Dezelfde foto als die van Scorpio, maar een ander zicht. De lijn waar ik over sprak, is de meest linkse. Die aan de brickyard de rechtse. De lijn waar ik over bezig was, is dus niet helemaal op het einde van de grid, maar vlak voor de eerste startplek. En volgens de foto van op atlasf1 is dit de timingline. Of die al dan niet met de S/F lijn samenvalt, kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb persoonlijk wel beelden waarop de volgorde oplicht op het scherm, maar ik kan zelfs niet per frame zien op welk moment dit is.
Reply With Quote
  #101  
Old 24-06-2004, 21:26
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Posts: 372
Die Biranit Goren is hoofdredacteur van AtlasF1.
Of eerder, hoofdredactrice.
Bira is een vrouw.

Die 0.013 is geen muggenziften, maar is het verschil op het einde van de vijfde ronde, opgemeten door de officiële tijdsopname.

AtlasF1 biedt trouwens een interessante applicatie, waarbij je de race kunt overdoen en bvb. 2 rijders met elkaar kunt vergelijken tijdens de race.

Groetjes aan Bira.

__________________
www.skynet.be/pitstoptv
Reply With Quote
  #102  
Old 24-06-2004, 23:15
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
De aankomst in 2002. 0.011 seconden als ik me niet vergis Verschil is ongeveer een vodafone logo.
Het verschil zou nu dus ook zoiets moeten zijn. En waarschijnlijk is dat de finishlijn, aangezien daar afgevlagd word, en ook het bakje van de tijdsmeting daar staat.
__________________

Last edited by sledge; 24-06-2004 at 23:17.
Reply With Quote
  #103  
Old 25-06-2004, 09:34
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Bedankt Sledge. Heb je toevallig een gelijkaardige foto van dit jaar?
Reply With Quote
  #104  
Old 25-06-2004, 09:52
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Heb ik jammer genoeg niet nee...
__________________
Reply With Quote
  #105  
Old 30-06-2004, 13:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Ralf Schumacher is vermoedelijk 3 maanden uit (2 wervelbreuken opgelopen ).

Staat o.a. te lezen op pitstop.tv

Last edited by Mark; 30-06-2004 at 14:17.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.