De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 03-09-2004, 14:40
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Zware crash Schumacher

Tijdens de trainingen op Monza is Michael Schumacher zwaar gecrasht. Hij bleef ongedeerd, maar de Ferrari is totaal verhakkeld.

[edite] * [/edit]

Last edited by TiBo; 03-09-2004 at 16:45.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-09-2004, 15:48
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 2,310
Ondertussen zijn er ook enkele foto's te bekijken:



Hij zou een klapband gekregen hebben.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 03-09-2004, 15:48
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Re: Zware crash Schumacher

Quote:
Originally posted by Nicki_Mks
Tijdens de trainingen op Monza is Michael Schumacher zwaar gecrasht. Hij bleef ongedeerd, maar de Ferrari is totaal verhakkeld.

Omdat ze dan geen nieuw Brigdestone rubber aan het testen zijn dat lek slaat

Last edited by TiBo; 03-09-2004 at 16:46.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-09-2004, 16:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Da's wat je kan noemen "destructive material testing". Moet wel een ferme klap geweest zijn.
Reply With Quote
  #5  
Old 03-09-2004, 16:26
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by Huudo
Da's wat je kan noemen "destructive material testing".
Ferrari wou eens een crash test doen en heeft daarom een speciale band geinstalleerd die op afstand opgeblazen kan worden. Test geslaagd. Natuurlijk hebben ze nagelaten om Schumi op voorhand in te lichten of deze test om het realistischer te houden
Reply With Quote
  #6  
Old 03-09-2004, 16:57
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Hij zou een klapband gekregen hebben.
Voor een keer dat het geen Michelin is...
Dit zou toch echt niet mogen gebeuren...de bandenfabricanten zouden eens goed rond de tafel moeten zitten! Want het gebeurt toch iets te frequent als je't mij vraagt...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #7  
Old 03-09-2004, 17:14
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by Belle
Voor een keer dat het geen Michelin is...
Dit zou toch echt niet mogen gebeuren...de bandenfabricanten zouden eens goed rond de tafel moeten zitten! Want het gebeurt toch iets te frequent als je't mij vraagt...
Einde maken aan bandenoorlog en slechts 1 fabrikant is misschien wel de oplossing (en zorgt ook kostenbesparend).
Reply With Quote
  #8  
Old 03-09-2004, 17:41
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
En bovendien ook een last minder voor de piloten, want dan moeten ze niet naar bandentype kijken als ze met een andere wagen kunnen rijden (denk maar aan Kumpen-Pirelli voor de 24 uren van Spa).

(Komt uiteraard ook doordat hij door Pirelli gesponsord wordt maar soit...)
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #9  
Old 03-09-2004, 17:44
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
als je de bochtensnelheden zag in Spa kan je wel stellen dat het misschien tijd wordt dat er minder grip komt vanuit de banden. Door de bandenoorlog is er zo'n vooruitgang geboekt wat betreft de bochtensnelheid dat het gevaarlijk aan het worden is.
Ik ben voorstander van 1 set banden voor de hele race en niet meer tanken vb een tank van 180 liter ofzo. Dan moeten de banden wel hard zijn en kunnen de technici opnieuw aan het denken gaan. Back to the roots heet dat dan...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #10  
Old 03-09-2004, 20:49
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by A.J.
als je de bochtensnelheden zag in Spa kan je wel stellen dat het misschien tijd wordt dat er minder grip komt vanuit de banden. Door de bandenoorlog is er zo'n vooruitgang geboekt wat betreft de bochtensnelheid dat het gevaarlijk aan het worden is.
Ik ben voorstander van 1 set banden voor de hele race en niet meer tanken vb een tank van 180 liter ofzo. Dan moeten de banden wel hard zijn en kunnen de technici opnieuw aan het denken gaan. Back to the roots heet dat dan...
de groeven moeten eraf en terug op slicks. en die roots liggen nog lang zo ver niet. Voor de tankstops was de bezine inhoud al gelimiteerd. Toen werd er nog geraced.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.