|
#1
|
||||
|
||||
technische vragen bij RC wagens
ik heb laatst mijn hobby opnieuw opgepikt en heb nieuwe motor en snelheids regelaar gekocht.
de batterijen die ik gebruik zijn 3000mAh (een goedkoop merk) de motor is LRP 8 turns (vampire 52000rpm) en snelheids regelaar ook LRP en levert een 155Ah en kan '7 turns and up' aan. kan het aan de batterij liggen dat het wagentje hapert van 0 tot 30, van 30 tot de topsnelheid (onbekend, schat 60 km/h) gaat het heel goed (dan is er ook geen koppel meer nodig en ook minder ampères? of wat zou het probleem zijn. mvg yves Last edited by rappe106; 26-10-2004 at 11:39. |
#2
|
||||
|
||||
Kan het misschien niet zijn dat de regelaar van de servo die gebruikt wordt bij het optrekken, dat die te ver gaat en zo slecht contact maakt? Ik had dat toch aan de hand bij mijne RC, als ik te veel gas gaf, ging mijn servo (da ijzerke dat van de servo over zo'n chip gaat ofzoiets) te ver en dan viel em stil. Misschien eens een beetje bijregelen op uw zender zelf???
|
#3
|
||||
|
||||
dat heb ik heel vroeger wel eens aan de hand gehad.
maar dat geheel heb ik vervangen door een elektronische regelaar. met jouw principe heb je maar 3 verschillende snelheden. met de el. regelaar beshik je over een groter en geleidelijk gebied. deze regelaar zuigt ook redelijk veel amps uit de batterij om meer amps aan de motor te geven zodat ie meer koppel kan ontwikkelen. alleen weet ik niet waarom hij hapert. ik vermoed dat de batterij niet kan volgen. maar voor ik dit verander wil ik het graag zeker weten, om geldverspilling te voorkomen. wie weet is de regelaar gewoon stuk. toch bedankt voor de opmerking mvg Yves |
#4
|
||||
|
||||
Het is reeds een tijdje geleden ...
Heb je je LRP-regelaar afgesteld op de "travel" van je stick ? Kijk ook eens na of je geen slip hebt tussen de aandrijfwieltjes. |
#5
|
||||
|
||||
dat is een goei opmerking.
zou het een veiligheid zijn op de regelaar als er iets slipt dat hij de power vermindert? er zit inderdaad een kogel diff in die zou kunnen slippen. die uitleg lijkt me logisch maar wel straf dat zo een klein blokje dit ook nog kan opmerken. ik ga eens proberen. dat zou me veel geld besparen. |
#6
|
||||
|
||||
De LRP-regelaar zal hier niet op reageren, die volgt de actie van je stick.
Je uitleg klinkt meer als een diff die of even blijft hangen of een moment geen grip heeft. Kijk ook eens naar de speling tussen het aandrijfwieltje van je motor en het grote kamwiel waar dit tegen staat. Kijk ondertussen eens na of alle inbusboutjes waarmee de onderdeeltjes vastzitten op de assen wel goed vastzitten. Als je metalen kamwielen gebruikt, doe dan eerst een druppel rode "thread locker" op de inbusbout. Het zou kunnen dat de eerste moment van vertrek, wanneer je banden nog vol in het zand zitten, ergens iets slipt. Als alles goed vast zit en het gebeurt nog, dan moet je toch even gaan zien naar de electronica. Begin hiervoor eerst met de connectors. Ik informeer me ook eens bij enkele "specialisten" in het vak. |
#7
|
||||
|
||||
ik heb alles goed vast gezet maar hij hapert nog steeds. het is net alsof de stroomtoevoer naar de motor onderbroken word.
mvg Yves |
#8
|
||||
|
||||
Een van mijn vrienden zegt toch de regelaar eens te testen.
Hij spreekt van er eens een lampje aan te hangen of eens een andere te testen op de wagen. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|