![]() |
|
|
||||
|
||||
Proficiat aan de laureaten!
Ik denk nog altijd dat het minder aantal ingezonden foto's niet aan het concept van de wedstrijd ligt, maar dat het toevallig gewoon een minder jaar is qua aantallen. Volgend jaar zijn er misschien weer meer inzendingen. (Ik heb trouwens ook niets ingezonden dit jaar, maar dat is te wijten aan materiaalpanne/webhostingproblemen/minder koersen bezocht. Niet omdat ik een probleem zou hebben met de wedstrijd.) Het systeem van één finale ranking en één winnaar, vind ik trouwens meer uitstraling hebben. Ik denk persoonlijk dat de wedstrijd te klein is om winnaars per categorie te nomineren. Dan heb je persoon A die wint in een categroie van >20 foto's en persoon B die winnaar is in een categorie van <5 foto's. Zodra je met een publieksjury zit, kan je favoritisme toch niet uitsluiten. Kijk maar naar de hele TV/SMS 'industrie'. De winnaar is vaak diegene met de grootste achterban, niet diegene met de beste inzending. Als je favoritisme wil terugdringen, kan je wel het aandeel van de publieksjury terugschroeven. Om aan te pikken op het idee van Guido: Voorronde: 50% publieksjury, 50% adminpanel Finale: 50% publieksjury, 50% vakjury Dan vermijd je dat de vakjury alle foto's moet doorlopen, en dragen de admins ertoe bij dat er een eerlijke schifting gebeurt vóór de finale. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Overigens, om de vergelijking met een modelbouwwedstrijd verder te trekken, de "Best of the best" in de fotowedstrijd zou dan uiteindelijk de Photoaward krijgen en laat ik stellen dat ik al "Best of Show" winnaars gezien heb die terecht zo fier als een pauw waren. Daar is inderdaad ook iets voor te zeggen. Last edited by Guido; 11-02-2008 at 22:56. |
|
||||
|
||||
Quote:
En de winnaar trakteert de andere leden op het podium natuurlijk. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Proficiat aan de laureaten! Ik weet niet meer vanbuiten hoe ik gestemd heb, maar deze drie stonden zeker in allemaal in mijn top6, alle drie echt waar prachtige foto's!
Ik heb ook getwijfeld of ik wel zou meedoen, maar dat had niks met favoritisme te maken ivm vorig jaar. Daar heb ik persoonlijk weinig van gemerkt. Ik hoop dat ge zeker niet in mijn richting wijst, ik had vorig jaar volledig zonder verwachtingen meegedaan omdat ik dacht kansloos te zijn voor een hoge klassering. Uiteindelijk bleek er een foto toch goed te zijn voor een finaleplaats. Kon nog begrijpen dat hij top3 in zijn categorie zou halen, maar zeker niet de overwinning algemeen, die ik volledig aan de vakjury te danken had. ![]() Dit jaar getwijfeld om mee te doen, vooral aangezien er 't voorbije jaar iets aan mijn toestel gebeurd er waardoor de foto's er al stukje minder goed uitzien, en ook omdat ik slechts 4 races bezocht heb. Maar ik moest toch mijn titel proberen te verdedigen, zo dan nog een aantal foto's geselecteerd. Ook volledig zonder verwachtingen. Enkel had ik gedacht wel finale te halen bij de CF categorie, daar was ik wel tevreden over mijn foto's. Voor de rest was ik voor de wedstrijd begon al vrij kansloos. Maar toch een (onbegrijpelijke) 2e plaats in CP, ik snap het nog echt niet, vind persoonlijk weinig echt goed aan die foto ![]() ![]() Ik wil zeker de organisatie bedanken voor het organiseren van deze wedstrijd, als amateurfotograafje is het toch leuk dat je je foto's eens aan het publiek (en eventueel een vakjury) kan tonen om zo te zien wat anderen van je foto's vinden. Maar nu heb ik wel enkele opmerkingen/vragen: Voor de categorie CF, daar staat in het overzichtje dat ik (met CF09: foto van Sutil in Francorchamps) de meeste publieksstemmen heb gekregen, en toch zit deze foto niet in de finale ??? Kan iemand me dat verklaren? En ja ik heb (welliswaar laat) nog in alle categoriën gestemd. En het blijft niet bij die foto. In de PE categorie zou ik 2e zijn geëindigd met de foto PE16 (palltalla tijdens 24u zolder), maar achter de fotolink steekt een andere foto (de foto die op de wedstrijdpagina als PE17 staat aangekondigd) met als gevolg dat mijn palltalla foto ook niet in de finale zat... En er zijn zo nog enkele categorië waar de fotonaam (linkse kolom) niet overeenstemt met de naam vd foto die rechts staat ... Zijn er hierdoor geen foute foto's in de finale geraakt?? Kijk bv naar de categorie CF, die foto van Bourdais, waar nog volledig draad voor de foto te zien is, zo'n foto gaat finale halen??? dat kan toch gewoon niet ... Dus ik vroeg me af of er geen foutje in het systeem zat? En of mijn CF09 per ongeluk niet bij de finalefoto's gezet is? edit: nu blijkt in de CF categorie die nummering in de linkse kolom en de fotonamen (CFxx.jpg) ook niet te kloppen. Dus dan is mijn vraag of de stemmen die die categoriën wel naar de juiste foto's zijn gegaan? Ik was gewoon de lijstjes aan't bekijken met de wedstrijdpagina ernaast. Dus ik schrok wel ff als ik CF09 als winnaar in CF zag staan, en naast CF09 mijn foto zie die niet in de finale zat ... No hard feelings in alle geval ![]()
..: www.marcgoossens.com :.. Last edited by The Interceptor; 11-02-2008 at 23:15. |
|
||||
|
||||
Ik heb dit gisteren ook gemerkt, dat de nummering van de link niet overeenstemt met hetgeen je op klikt. Je moet maar eens in adresbalk kijken. Foto CE20 vond ik gewoonweg niet terug zelfs...
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Maar dat komt wel goed, we drinken er ene op! Dat van die nummering viel mij inderdaad ook al op ja.. Lijkt dat de klasseringen en bestandsnamen wel overeenkomen, maar de benamingen op de site niet? |
|
||||
|
||||
proficiat aan de winnaars
ben toch best tevreden met een 3de en 5de plaats in categorie dit was trouwens mijn eerste deelname |
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|