De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 02-03-2004, 17:16
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Referentiefoto's Lotus Renault 98T

"Een mens kan geen foto's genoeg hebben!"

Dus deze keer stond de Lotus Renault 98T voor de lens, ook weer in Goodwood vorig jaar. Dit is wel een speciale wagen in die zin dat het gaat om de laatste van de JPS gesponserde specieën en nog wel die waarmee Ayrton Senna zich in '86 een naam heeft gemaakt.

Ook kan je dit model bouwen. Daarvoor heb je deze kit nodig


met een conversie decal vel. Je kan de auto dan wel alleen maar 'curbside' bouwen aangezien in de 98T een Renault motor zat en in de 99T een Honda. Verder dienen de luchthappers voor de turbo's verder naar achter geplaatst en dien je andere wielen te gebruiken (Die van de Renault RE30)


Ik heb alles in huis, inclusief de RE30 waar ik alleen de wielen van zal gebruiken, om deze 98T ooit nog eens aan mijn 'Ayrton Senna Collectie' toe te kunnen voegen. Alle info over welke merken van decals en zo er zijn, heb ik ook aan de pagina toegevoegd.

Lotus Renault 98T

Een voorsmaakje:

Last edited by Guido; 02-03-2004 at 17:47.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-03-2004, 11:09
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Sorry voor mijn naïviteit, maar wat versta je onder "curbside" ?

Bij mijn weten gaat een kenner er niet in trappen als je een gele aankleed als een JPS. Die 99T was een opgeblazen versie van zijn voorgangers en dus heel wat minder elegant.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 03-03-2004, 12:57
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Geen probleem hoor, 'k had het moeten weten op voorhand dat die vraag ging komen. Curbside wil zeggen dat je een model bouwt zonder motor erin. Dus in dit geval monteer je de motor wel, maar wordt de motorkap gewoon vastgeplakt.

Wel, de verschillen zijn toch niet zo groot hoor tussen beide. Buiten de wielen en de zijdelingse luchthappers op de pontons was de motorkap voor de Renault versie volledig bol, terwijl er voor de Honda nog een knikje inzat naar boven toe. Eigenlijk hadden ze het simpel gehouden bij Lotus dat jaar (waarschijnlijk omdat de resources achteruit gingen ) en zich beperkt tot het aanpassen van het koetswerk om er de nieuwe Honda motor in te kunnen lepelen.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.