|
|
||||
|
||||
Knap werk, Nismo!
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik geprofiteerd van het wat minder warme weer om een beetje verder te werken aan deze Skyline. Allereerst heb ik de body geschuurd en ontvet om daarna een laagje primer te spuiten.
Terwijl de body staat te drogen heb ik dan ook het onderstel samen met het interieur klaar gemaakt voor een laagje grondverf. Nu het onderstel staat te drogen, heb ik de karosserie gespoten met zijn eerste kleurlaag, nml AS-7 (neutral gray) van Tamiya . Dit is een mat-grijze kleur. Naderhand wordt, als de decals zijn aangebracht, de karosserie nog gespoten met glans-vernis van MrHobby . Na een uurtje heeft hij ook al zijn 2de laag grijs gekregen. Nadat de primer op het onderstel droog was, heeft ook deze zijn kleurtje gekregen, nml AS-12 (Bare Metal Silver). Uiteraard werd ook het interieur in dezelfde kleur gespoten. Dit is eveneens dezelfde kleur als waarin de rolkooi werd gespoten.
|
||||
|
||||
Tussen het spuiten en drogen door heb ik dan maar de velgen gespoten. Ik heb mijne airbrush nog eens ter hand genomen, gevuld met Burnt-Metal van Modelmaster en daarmee de velgen van deze Skyline gespoten. Ook de velgen van een andere kit heb ik maar meegespoten omdat deze toch dezelfde kleur moesten hebben.
Tenslotte heb ik dan maar de rolkooi zijn "finishing touch" gegeven. Ik heb beschermstrips aangebracht ter hoogte van de piloot zijn hoofd om te voorkomen dat hij met zijne helm tegen de baren van de rolkooi zou slaan. Deze beschermstrips zijn gemaakt van zelfklevend stof dat normaal gezien dienst moet doen als tapijt in een Porsche-kit van Tamiya. Rond deze stofrepen heb ik dan spanbandjes aangebracht die gemaakt zijn van een dun ijzerdraadje, afkomstig van dat moet dienen om vuilniszakken toe te binden.
|
||||
|
||||
knap gedaan, goe bezig
|
|
||||
|
||||
Vandaag hebben we wat verder gebouwd aan deze kit. De velgen heb ik opgepoetst, de bandjes geschuurd en op de velgen geplaatst. Nu nog de wielmoeren wat aanstippen en de velgen zijn klaar.
Nadat ik gisteren de decals heb afgehaald bij onze vriend Flame, heb ik ze vandaag aangebracht op de carrosserie. Het betreft hier de witte ronde decals met een zwart randje waarop het startnummer moet komen. Deze decals lieten zich uiterst makkelijk plaatsen. (Zééér goede kwaliteit ) Morgen plaatsen we de overige decals waarna de carrosserie klaar zal zijn om met vernis te worden overspoten. Zal dan ook een paar foto's nemen als de decals erop hangen. Tot zover deze kleine update.
|
||||
|
||||
ben benieuwd.
Als ik dat zo lees denk ik dat Flame beter een decal bedrijfje begint ... met de frietketel onder het bureel. I love the smell of frietvet in the morning!
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik de carrosserie al aan één kant gedecald. Nu nog de andere kant evenals de startnummers en de vernis kan gespoten worden.
Ook heb ik de rolkooi nog eens los in het interieur gezet. Zo zien de velgen eruit na een spuitbeurt (burnt metal) en een poetsbeurt. De wielmoeren moeten nog aangestipt worden.
|
||||
|
||||
Schoon beestje hoor. Ik krijg goesting om mijn Nissan skyline 2000 GTR te maken. Maar die moet toch effe wachten.
Die ronde decals voor de nummers zijn een prachtidee. grtzz |
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik de carrosserie voorzien van 2 lagen vernis (Gunze Sangyo): eerst een mistlaag en na een uurtje een tweede laag. Nu laten we deze een dagje uitharden en hopelijk kunnen we morgen de laatste laag (lagen) spuiten. Tot nu toe ziet er alles prima uit.
Ook de racestoel, de gril met de afgedekte koplampen en het dashboard hebben na een laagje grondverf ook hun kleurlaagjes gekregen. De stoel is mat-zwart gespoten, de gril en het dashboard zijdeglans-zwart. Deze kunnen nu mooi uitharden alvorens ik ze verder kan afwerken. Tot zover deze update.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 14-08-2006 at 00:30. |
|
||||
|
||||
Knap gedaan mooi mooi
Zal deze zeker blijven volgen. Grtz Vinnie. |
|
||||
|
||||
Zeer mooi , ik had alleen voor de grille net is fellere kleuren genomen zodat deze wat meer afstak tegen de body
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
De carrosserie staat sinds woensdag uit te harden van zijn laatste lagen vernis. (Gunze) Deze zal nu één van de dagen eens bewerkt worden met Tamiya-compound en Polish-Wax. Daarna kunnen dan de panellines ingekleurd worden.
|
||||
|
||||
ligt toch gaaf percies,ziet er al goed uit
|
|
||||
|
||||
Knap hoor! Jij koos waarschijnlijk voor Glossy?
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|