De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-05-2004, 20:34
BMW E46 V8's Avatar
BMW E46 V8 BMW E46 V8 is offline
De Paddock Rookie

ja tieners hé maar formule 1 is niet echt mijn ding, kzie liever de Belcar enz DTM die dingen want de laatste jaren was F1 maar saai met M. Shumacher
Old 04-05-2004, 21:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by BMW E46 V8
reden ze vroeger ook met V8 motoren dat wist ik niet
In de F1 is al geraced met 4, 6, 8, 10, 12 en zelfs 16 cilinders (al dan niet in V-vorm). Dus wie vindt dat F1 gelijk staat aan 10 cilinders kent zijn "gewijde" geschiedenis niet en is pas de laatste 10 jaar mee op de "F1-tram" gestapt.
Ik zou niet weten wat er verkeerd is aan een V8 motor. De beroemdste motor aller tijden, met de meeste overwinningen trouwens, is de Ford Cosworth V8!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-05-2004, 21:37
BMW E46 V8's Avatar
De Paddock Rookie

Nu dat ik da hier allemaal hoor mogen ze van mijn er weer een V8 motor in steken wie weet krijgen we dan weer iets meer sensatie in de F1
Old 04-05-2004, 22:11
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by BMW E46 V8
ja tieners hé maar formule 1 is niet echt mijn ding, kzie liever de Belcar enz DTM die dingen want de laatste jaren was F1 maar saai met M. Shumacher
niet alle tieners over dezelfde kam scheren he ..... Deze tiener (allé iets te oud ondertussen) wist wel degelijk dat het vroeger V8 motoren waren
Bovendien kan je het sommigen niet echt kwalijk nemen dat ze nog maar tien jaar de F1 volgen .... Gezien ze amper ouder zijn .....
En we gaan nu ook niet verplichten om eerst geschiedenis te studeren alvorens op dit forum te mogen

Verder is M.Schumacher de naam
Saai ...... Ach het is maar hoe je het bekijkt ..... Ik geniet nog elke koers van de perfectie die ze nastreven bij Ferrari.
Ik zou ook best wat meer close-wheel racing willen zien .... Maar of je dat de heer Schumacher kwalijk moet nemen ?

Last edited by airco; 04-05-2004 at 22:13.
Reply With Quote
Old 04-05-2004, 22:18
BMW E46 V8's Avatar
De Paddock Rookie

Ja je kan ook zeggen dat het aan de andere rijders ligt of zo maar ja da ferrari is ook wel de betere F1 wagen al vele seizoenen maar ik vind het persoonlijk maar saai dit en vorig jaar telkens Shumacher die won, had vaak gewoon de race af gezet omdat ik het ni meer moest weten.
Old 04-05-2004, 23:02
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Wat ik de beste regels vind in dat voorstel :

Smallere banden vooraan, grotere en bredere vanachter (remember the seventies)

Ook terug naar gewone remmen vind ik goed : langere remweg is ook meer uitrem mogelijkheden.

Verder :
Geen benzine bijtanken,
2 races waarvan de tweede met reverse grid positions
Old 04-05-2004, 23:07
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Ik zeg dit vanuit het Oogpunt van t geluid van een F1. V12 van Ferrari vond ik genieten. V10 valt nog mee. V8 eigenlijk niet gehoord in F1. heeft er iemand daar misschien een sound-file van ?
Reply With Quote
Old 04-05-2004, 23:11
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

Van een V8 niet, maar luister eens naar deze BRM 16-cilinder motor, en zet maar eens goed luid. Als dat nu eens niet goed klinkt...
Reply With Quote
Old 05-05-2004, 01:48
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

als ge een vd F1 Sounds CD's hebt, daar staan wel nummers op met V8 motoren, ik heb het geluk gehad de Ferrari V12 ooit nog live te mogen horen en er gaat niets boven dat, de V10's maken ook nog een mooie sound, maar de V8's van enkelen jaren geleden vind ik toch niet zo mooi klinken.
Old 05-05-2004, 06:57
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by airco
Saai ...... Ach het is maar hoe je het bekijkt ..... Ik geniet nog elke koers van de perfectie die ze nastreven bij Ferrari.
Ik zou ook best wat meer close-wheel racing willen zien .... Maar of je dat de heer Schumacher kwalijk moet nemen ?
Ja, maar als je de Formule 1 uit de jaren '70 en '80 hebt meegemaakt met piloten als Jackie Stewart, Jacky Ickx, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Alain Prost, Ronnie Peterson, James Hunt, Gilles Villeneuve, Nelson Piquet, Nigel Mansell, Ayrton Senna, Keijo Rosberg, Mario Andretti, Alan Jones, Carlos Reutemann, Jody Scheckter, enzovoort; dan is het nu het bekijken niet meer waard.
In vergelijking met die gouden periode, is er voor de huidige Formule 1 slechts één woord : OERENDSAAI !

Last edited by Baron; 05-05-2004 at 07:02.
Reply With Quote
Old 05-05-2004, 07:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Baron
Ja, maar als je de Formule 1 uit de jaren '70 en '80 hebt meegemaakt met piloten als Jackie Stewart, Jacky Ickx, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Alain Prost, Ronnie Peterson, James Hunt, Gilles Villeneuve, Nelson Piquet, Nigel Mansell, Ayrton Senna, Keijo Rosberg, Mario Andretti, Alan Jones, Carlos Reutemann, Jody Scheckter, enzovoort; dan is het nu het bekijken niet meer waard.
In vergelijking met die gouden periode, is er voor de huidige Formule 1 slechts één woord : OERENDSAAI !
Sorry zele maar als we hier enkel gaan zagen en janken hoe saai het tegenwoordig wel is .... Dan kunnen we dit forumonderdeel wel sluiten.
Dat je Belcar, rally, .... of wat dan ook tegenwoordig spannender vindt .... Kan best zijn .... Die forumonderdelen vind je hier ook ..... Blijf dan daar.

Maar kom hier niet zagen met een mentaliteit die recht uit een of ander rusthuis komt .... "Vroeger was toch alles beter".

Ik stel enkel vast dat het overleg een aantal maatregelen heeft ingevoerd die ervoor moeten zorgen dat de spanning terugkeert. Waarom je dan voor de zoveelste keer nog eens een jammerbede moet opzetten ....
Old 05-05-2004, 10:32
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

volledig akkoord Airco

we zullen wel moeten afwachten

vorig jaar was Belcar voor de algemene overwinning ook best saai met altijd de GLPK Viper die won, dus dan kan je over alles beginnen zagen!

in DTM is Schneider ook wéér kampioen geworden, dus ook saai?

niet té negatief over F1 dus, want vorig jaar is best wel een interessant seizoen geweest ...
Old 05-05-2004, 12:48
BMW E46 V8's Avatar
De Paddock Rookie

Ja ben wel akkoord met Airco want er kan ook iets voorkomen met de ferrari, dan ziet de uitslag er ook weer anders uit. Maar ja we zullen zien wat het wordt met al die aanpassingen
Old 05-05-2004, 20:07
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

iemand de persconferentie van mosley gedownload via pitstop.tv? de V8 is nog niet definitief beslist! ze gaan nakijken welke optie de kosten het beste zal drukken: een V10 die 3 à 4 wedstrijden meekan, of een 2.4l V8 die er 2 meegaat....
Old 05-05-2004, 21:42
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by airco
Maar kom hier niet zagen met een mentaliteit die recht uit een of ander rusthuis komt .... "Vroeger was toch alles beter".
Maak je geen zorgen, ik ben nog lang niet aan de rusthuisgerechtigde leeftijd toe. Maar soms moet je ook kunnen toegeven dat het vroeger beter was. Dat geldt zeker voor de huidige Formule 1. Dat heeft men blijkbaar ook bij de FIA begrepen. En wie dat niet wil inzien kent ofwel zijn autosportgeschiedenis niet of is blind voor de werkelijkheid.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules