![]() |
|
|
||||
|
||||
mjah
![]() ofwel 1 lange stint rijden hé. Met die benzine-regel moet dit mogelijk zijn denk ik.
|
|||
|
|||
Ja,
't Zal toch weer even wennen worden - er gaan wel meer rijders (relatief dan) in de fout gaan denk ik, gedurende de 2 periodes.
|
||||
|
||||
er gaat ook meer druk komen. Ook van rijders die voor of achter je op de baan is. Je gaat constant moeten oppassen om niet in de weg te rijden, om zelf niet op een trager deelnemer te rijden, etc.
|
||||
|
||||
Volgens pitstop.tv worden het 2 sessies van 25 minuten met 10 minuten pauze. Het aantal rondjes is exact 6 per sessie en het stomste van al, de tijden worden samengeteld om de grid te bepalen. Zo kan het dus gebeuren dat de piloot die het snelste rondje van allemaal rijd (op die 2 sessies) niet eens op pole staat.
Dit format zou ingevoerd worden vanaf Silverstone. |
|
||||
|
||||
Quote:
De brandstofregel wordt ook verworpen, er mag dus terug bijgetankt worden voor de start van de race, maar het Parc Fermé zou nog wel blijven gelden. Ik had gehoopt dat zo de warm-up ook terug zou komen om zondagmorgend, maar blijkbaar dus niet.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Het leuke aan het 1 uur format was dat je 4 pogingen had. Als je een foutje maakte had je nog 3 pogingen. Zo kon je zeker zijn dat iedereen een goede ronde had kunnen rijden. Bij het huidige format heb je 1 poging. Maak je een foutje, dan kan dat al fataal zijn. Bij dit nieuwe voorstel tellen dus 2 van je 4 pogingen. Je kan al eens een foutje maken. Maar nog steeds minder dan met het 1 uur format. Ik vind het dus als kijker onduidelijk. Maar het is desalniettemin een verbetering tov het huidige format. |
|
||||
|
||||
de programmeurs zullen er wel iets op vinden, zodat het voor alle kijkers duidelijk is, wie er de pole heeft hoor!
|
|||
|
|||
Als het inderdaad zo is dat die 2 keer 6 ronden allemaal samengeteld worden, en iedereen is samen op de baan...
Dan is het in feite een qualificatierace (soort van, tijd wordt geteld niet punten) Dus we gaan in het slechtste geval, als iemand geblokkeerd zit achter tragere rijders, inhaalmanoevers zien?? Rare qual....
|
|||
|
|||
OK fout dus van mij, dit stond op Motorsports Formula 1 (www.eurosport.com)
Quote:
|
||||
|
||||
Allemaal voor niks,want na veel vergaderingen en zelfs de goedkeuring van de teams,de handtekeningen met alles erbij,blijkt de FIA nu plots te draaien met de wind en de veranderingen dan toch niet in te voeren,alles blijft zoals het is
![]()
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|