|
|
|||
|
|||
Quote:
ik meen me te herinneren dat we voor Ferrari rood jaren 70 een kleur van MG namen |
|
|||
|
|||
Je hebt natuurlijk gelijk " If it looks right , it is right".
Ik heb een aantal modellen in 1/144, 1/200 en 1/700. Daar is het zelfs meer "if it has the right feel,...." want daar geef je meer een indruk dan een echte decoratie. EVEN OFF TOPIC : wie heeft er een goed adres voor losse onderdelen op schaal 1/43 en 1/18 ? in duitsland zitten er een paar ( www.ulinowak.de ) maar ik ZIE de spullen liever alvorens te bestellen |
|
||||
|
||||
Heel handig die conversatietabel... Maar... Ik ben aan een Hasegawa-model begonnen (De Lancia...) en daar staan weer andere types verf:
- GSI Creos Aqueous Hobby Color - Mr. Color Wat nu gedaan??? Of kan ik met de beschrijving van de verf op zoek gaan bij Tamiya? Zo is H12 Flat black en dat komt overeen met Tamiya XF-1 En wat met Burnt Iron en Red Madder ??? |
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Heeft er iemand een idee welk merk van verf dat Trumpeter gebruikt voor zijn modellen?
|
|
||||
|
||||
Is er echt niemand die me hieraan kan helpen ???
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Kan je anders eens een scan doen van je plan waar de kleuren op staan, dan kan ik wel eens kijken welke codes ze gebruiken. |
|
||||
|
||||
Zoals Sennake al zei, heb nog nooit een Trumpeter van dichtbij gezien. Echter, ben eens even op www.1999.co.jp gaan kijken en bij de vliegtuigen gebruiken ze de standaard RLM kleuren en bij tanks lijken ze te refereren naar Gunze kleuren.
THX om te kijken. Dankzij jullie ben ik reeds veel verder geraakt. Heb alles gevonden in Gunze Kleuren |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Misschien niet volledig over deze thread, maar m'n vraag is te samenhangend om een nieuwe thread van te maken.
Ik ga beginnen aan een kit van ARII, en weet niet welke nummers van ARII verf overeenkomen met Revell of Tamiya verf. Ik kan ook niet afgaan op de omschrijving. Als deze nu nog in het Chinees, ok, maar Japans? Dus weet er iemand waar ik deze kan vinden? Ik zoek de nummers H1, H11, H12, H8, H92 en H90. Alvast bedankt, Anthony
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
De link die hier een paar keer vermeld staat werkt bij mij niet.
Naar het goede voorbeeld van Huudo dan maar wat gegoogled, en dit gevonden... http://fbriere.free.fr/250/paint.htm Greetz Bram |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|