De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 9 votes, 5.00 average.
Old 25-08-2011, 11:40
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Ik vraag mij eigenlijk ook af waarom er zo weinig kleine wagens ingeschreven zijn die het veld wat kunnen opvullen.
Old 25-08-2011, 12:30
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie

Nja, misschien doordat er te weinig concurrentie is ofzo, kwn. Vorig jaar reed de Clio ook enkel en alleen tegen zichzelf (en tegen de Accent Porsche ), dus veel heb je er niet aan. Al zijn het wel altijd leuke initiatieven, zoals bijvoorbeeld ook met de Lotus vorig jaar.

Wat pas jammer is, is dat er erg veel wagens stilstaan. #1 Motorsport heeft nog enkele 996 Cupīs, een Cup S, wellicht een 997 Cup, een GT4, zelfde verhaal bij AD Sport, Van Beurden heeft ook nog zo een 996 staan ... Maar daarvoor is blijkbaar geen interesse. Nogtans zouden deze een leuke strijden kunnen voeren.
Reply With Quote
Old 25-08-2011, 12:34
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Ik vraag mij eigenlijk ook af waarom er zo weinig kleine wagens ingeschreven zijn die het veld wat kunnen opvullen.
Is enkel deelnemen/inschrijven voor de 24u toegestaan? (dus niet ingeschreven in belcar, btcs of dsc)

Last edited by guntha; 25-08-2011 at 12:52.
Reply With Quote
Old 25-08-2011, 13:08
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
Nja, misschien doordat er te weinig concurrentie is ofzo, kwn. Vorig jaar reed de Clio ook enkel en alleen tegen zichzelf (en tegen de Accent Porsche ), dus veel heb je er niet aan. Al zijn het wel altijd leuke initiatieven, zoals bijvoorbeeld ook met de Lotus vorig jaar.

Wat pas jammer is, is dat er erg veel wagens stilstaan. #1 Motorsport heeft nog enkele 996 Cupīs, een Cup S, wellicht een 997 Cup, een GT4, zelfde verhaal bij AD Sport, Van Beurden heeft ook nog zo een 996 staan ... Maar daarvoor is blijkbaar geen interesse. Nogtans zouden deze een leuke strijden kunnen voeren.
Dat is het grote probleem als iedereen zo redeneert. Als die niet meedoet, dan doe ik ook niet mee, en op het laatste doet er niemand mee. Maar dat was vorig jaar ook al een probleem dacht ik.

Er staan inderdaad een hoop wagens stil en een hoop piloten die je normaal op de lijst ziet staan, zie je nu niet.

@Gunther, wat bedoel je daarmee?
Old 25-08-2011, 13:10
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Wel, niet in een van de drie kampioenschappen deelnemen(door het jaar), gewoon enkel de 24u rijden(en dan ingeschreven zijn enkel voor de 24u in 1 van de drie).
Old 25-08-2011, 13:28
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mitchio View Post
Om met een 996 deel te nemen moet je wagen ook een revisie krijgen, nieuwe remmen, versnellingsbak, steekassen,... Inschrijvingsgeld, banden, benzine,...

Het kost allemaal (veel) geld, om dan achteraan mee te rijden.
Old 25-08-2011, 18:32
RPMonline RPMonline is offline
De Paddock Rookie

Zou leuk zijn om deze volgend jaar ook in het deelnemersveld te gaan zien;

http://www.rpmvision.nl/news/298/nis...kelen-gt3-gt-r

Nissan GT-R GT3

Last edited by RPMonline; 25-08-2011 at 18:32.
Reply With Quote
Old 25-08-2011, 21:01
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Naar ik heb vernomen zou ook de Camaro GT4 voor de Belgen Johan Gitsels (de nieuwe corijder van Patrick Snijers), Chris Gielen, Guy Verheyen en Hans Verhelst zou donderdag komen testen in Zolder.
Jammer maar helaas, de Camaro raakt niet tijdig klaar voor de 24h en zal waarschijnlijk vervangen worden door een Scotty, dixit Kris Gielen, die vandaag rondjes aan het draaien was met zijne Legend.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 25-08-2011, 22:59
Drivejay's Avatar
Drivejay Drivejay is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Die indruk heb ik ook. Heel mager voorprogramma...
Dat mager voorprogramma (BHC) bestaat intussen wel uit meer dan 50 autos, waarvan er een heel deel echte juweeltjes zijn en ze zijn dikwijls een pak spectaculairder om te zien rijden dan de moderne auto's met al hun snufjes om ze op de baan te houden.
Bij de historics zie je nog eens een powerslide, blokkerende remmen, en echte strijd, iets dat in de Belcar zeldzaam is.

Misschien toch de moeite om eens te komen kijken
Old 25-08-2011, 23:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
Er wordt met een 10-tal wagens gasten rondgereden op het circuit.
Om dit een beetje aan te vullen heeft men ons gevraagd of er klanten van ons interesse hadden om die 2 uurtjes te rijden. Vandaar dat er een aantal van mijn klanten gaan rijden tijdens die uren.

Waarom zou jullie vergoeding omhoog moeten gaan? Dacht dat jullie vrijwilligers waren... Als er 10 wagens reden of er rijden 30 wagens, wat is het probleem?
Mijn kritiek is niet gericht tegen skylimit, had pistenclub.de zoiets gedaan was mijn antwoord exact hetzelfde geweest.

Als baanpost werk ik als vrijwilliger (zo goed als kostenloos) mee aan autosportwedstrijden en autosporttrainingen van de bond. We draven niet op voor commerciele bedrijven. Skylimit is volgens mij geen filantropische instelling. Als jij normaal een dag doet op circuit moet je je eigen "commerciele weekploeg" baanposten betalen.

Die kosten heb je nu niet, wel de inkomsten. Niet meer dan logisch dat je dan iets geeft aan de vrijwilligers. Of wil je profiteren van deze mensen?

Ben het overigens in zijn geheel niet eens met deze gang van zaken. Er is een norm vervaging aan de gang die niet vrolijk stemt voor de toekomst. Fout ligt ook bij de organisator.

Al met al een bijzonder triest weekend voor de 24 uur. Alleen te pruimen op zaterdag van 1600 tot 2200 uur.

Voor zij die denken, blijf dan weg! Dat doen we ook, in zijn geheel niet aanwezig.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 26-08-2011, 00:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by RPMonline View Post
Zou leuk zijn om deze volgend jaar ook in het deelnemersveld te gaan zien;

http://www.rpmvision.nl/news/298/nis...kelen-gt3-gt-r

Nissan GT-R GT3
Toeschouwers lokken naar de eigen site?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 26-08-2011, 08:15
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Jammer maar helaas, de Camaro raakt niet tijdig klaar voor de 24h en zal waarschijnlijk vervangen worden door een Scotty, dixit Kris Gielen, die vandaag rondjes aan het draaien was met zijne Legend.
Wordt dat dan de scotty die al ingeschreven is voor Vanierschot?
Old 26-08-2011, 11:09
Mitchio Mitchio is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Wel, niet in een van de drie kampioenschappen deelnemen(door het jaar), gewoon enkel de 24u rijden(en dan ingeschreven zijn enkel voor de 24u in 1 van de drie).
Dat mag normaal geen probleem vormen
Reply With Quote
Old 26-08-2011, 11:17
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Drivejay View Post
Dat mager voorprogramma (BHC) bestaat intussen wel uit meer dan 50 autos, waarvan er een heel deel echte juweeltjes zijn en ze zijn dikwijls een pak spectaculairder om te zien rijden dan de moderne auto's met al hun snufjes om ze op de baan te houden.
Bij de historics zie je nog eens een powerslide, blokkerende remmen, en echte strijd, iets dat in de Belcar zeldzaam is.

Misschien toch de moeite om eens te komen kijken
Ik had het dan ook niet op de BHC hoor, maar eerder op het ontbreken van andere races.

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 26-08-2011, 13:42
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Mijn kritiek is niet gericht tegen skylimit, had pistenclub.de zoiets gedaan was mijn antwoord exact hetzelfde geweest.

Als baanpost werk ik als vrijwilliger (zo goed als kostenloos) mee aan autosportwedstrijden en autosporttrainingen van de bond. We draven niet op voor commerciele bedrijven. Skylimit is volgens mij geen filantropische instelling. Als jij normaal een dag doet op circuit moet je je eigen "commerciele weekploeg" baanposten betalen.

Die kosten heb je nu niet, wel de inkomsten. Niet meer dan logisch dat je dan iets geeft aan de vrijwilligers. Of wil je profiteren van deze mensen?

Ben het overigens in zijn geheel niet eens met deze gang van zaken. Er is een norm vervaging aan de gang die niet vrolijk stemt voor de toekomst. Fout ligt ook bij de organisator.

Al met al een bijzonder triest weekend voor de 24 uur. Alleen te pruimen op zaterdag van 1600 tot 2200 uur.

Voor zij die denken, blijf dan weg! Dat doen we ook, in zijn geheel niet aanwezig.
Racb is ook geen filantropische instelling net als de diverse circuits...
Ik organiseer helemaal niets op woensdag, het is Zolder die het organiseert en mij vroeg of er enkele van mijn klanten wilden komen rijden... al het financiele gebeurt via zolder... misschien ben ik dus wel een filantroop!
fijn om te horen dat je niet aanwezig zal zijn...

Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules