|
|
||||
|
||||
Op http://www.24u.be/2011/nl/entrylist_2011/
Staat VEKA-racing twee keer (met verschillend nummer), wel dezelfde wagen en dezelfde bemanning??? Op de lijst van speedworld en DSC twee wagens, waarvan één voor 6, de andere voor 24 uur, met de versluisjes op beide wagens... Ik dacht niet dat je op twee wagens mocht rijden in de 24h Last edited by Luuk S; 30-08-2011 at 11:19. |
|
||||
|
||||
Blijkbaar. De dsc mag dan wel eerder met een enterylist zijn gekomen ze lopen nu hopeloos achter.
|
|
|||
|
|||
Het kan idd zijn dat ze alle vier, tijdens de eerste 6 uur, twee wagens besturen ... Terwijl de ene op de auto voor de zes uur rijdt, rijdt een andere piloot op de auto voor de 24 uur ... ik heb het ondertussen even nagevraagd op hun FB-pagina.
|
|
||||
|
||||
Ik denk niet dat dit zo mag, althans in het Belcar reglement staat dat één piloot niet van wagen mag wisselen. Wellicht laten ze dit toch toe gezien het enorme deelnemers veld.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Het lijstje van wagens die na 6U wedstrijd de strijd verder zullen zetten wordt precies steeds korter... Jammer... |
|
|||
|
|||
Welja, uit de post van 'Luuk S' blijkt dat ze met één auto de 6 uren doen, en met één de 24 uur ... Of die info klopt weet ik niet, maar ik vind het van hun kant uit al mooi als ze toch één auto inzetten voor de volledige wedstrijd
|
|
||||
|
||||
ik zie op de lijst van speedworld:
VEKA racing 103 F430W met peter en jan versluis, yelmer buurman en shirley van der lof VEKA racing 132 F430 met peter en jan versluis verder staan in de lijst versie 8 van de DSC beide wagens ook, de F430 Z voor 24h en de F430 W voor 6h Dan kan ik me het volgende scenario voorstellen: jan en peter in de 132 gedurende de eerste zes uur, yelmer en shirley in de 103 voor de eerste 6 uur en met zijn vieren in de 103 vanaf 22.00h Ik moet de reglementen er even op na slaan om te zien of dat allemaal kan. We lezen: 12.3 Gedurende een wedstrijd mag een piloot niet van de ene naar de andere wagen overstappen. Anderzijds is het natuurlijk zo dat de ene wagen de 24h rijdt en de andere na 6 uur van de piste verdwijnt en dus eigenlijk een andere wedstrijd gereden heeft Last edited by Luuk S; 30-08-2011 at 13:22. |
|
|||
|
|||
Als ze bij VeKa Racing even vriendelijk vragen aan Speedworld of ze geen uitzondering kunnen maken, zal dat wel mogen ... daardoor deelnemers weigeren zou wel heel dom zijn
|
|
||||
|
||||
Een clio kom ik overigens in de inschrijvingen ook niet tegen:
http://www.btcseries.be/nl/zoekertjes/detail.php?id=393 "Zitje aangeboden 24 u Zolder op een Clio 3 Cup Datum : 26/08/2011" |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Uit de Press Release van Speedworld, die hier enkele minuten geleden in mijn mailbox belandde:
"Voor het overige zijn er nog 27 wagens ingeschreven in de Dutch Supercar Challenge (met enkele Belgische formaties, die liever op ander rubber uitkomen dan de Michelin banden van de Belcar) en zij vechten een strijd van zes uur uit, in een wedstrijd voorbehouden aan hun kampioenschap. Met Audi, Corvette, Mosler, Marcos, BMW en Porsche (waaronder een snelle 997 voor ex-WTCC Jaap Van Lagen) krijgen we een startgrid met 34 wagens, of bijna het dubbele van afgelopen jaar." (Dat van die banden is dus klare nonsens, want bvb de Viper van DVB schreef maar voor 6 uren in en de twee exemplaren van de Scotty GT zijn niet Belcar gehomologeerd, dus zijn ze wel verplicht om via de DSC deel te nemen.) Enfin, al drie stuks minder dan het aantal dat tot op heden "officieel" gekend was. Een klein rekensommetje leert onsdat het aantal reguliere Belcarteams dit jaar dus zeer beperkt zal zijn. Gelukkig is er nog de DSC om dit zinkende schip (want zo kunnen we het nu wel gaan noemen) van een complete ondergang te redden. Maar er is toch ook nog een positief punt, uit diezelfde Press Release: "... misschien ook de titelverdedigers van First Motorsport, die in laatste instantie een team klaarstomen. " Laten we dus hopen op 35 deelnemers aan de start en nog een stuk of 18 na 6U wedstrijd Last edited by Dries DS; 30-08-2011 at 14:10. |
|
|||
|
|||
First Motorsport zou een Porsche 911 GT3 Cup S (de winnende auto van vorig jaar) klaarstomen voor Frank Beliën, Louis Machiels en Van Der Zwaan.
|
|
||||
|
||||
Quote:
En hoeveel deelnemers zullen de ochtend halen. Het schip is al in 2007 gezonken, alle fans krijgen ieder jaar een herhaling hiervan te zien...lijkt film net wel |
|
||||
|
||||
Toch wel een belangrijk verschil op te merken tussen de NL versie en de FR versie van het Speedworld persbericht. Terwijl men in het NL bericht spreekt over 27 DSC wagens (zie mijn vorige post), heeft men het in de FR versie over 20 van de 27 DSC wagens die het na 6U voor bekeken houden.
Dus mijn ijdele hoop om na 6U nog 18 wagens op de piste te hebben, zoals ik in een vorige post nog schreef, wordt al meteen de kop ingedrukt. 34 minus 20 = ... Juist ja... (Zonder eventuele uitvallers natuurlijk, want dan wordt het helemaal huilen met de pet op ) Bon, laten we maar hopen dat Jo Jamers dus nog met een bolide op de proppen komt, al zal één wagen extra natuurlijk niet het grote verschil gaan uitmaken in quantiteit. |
|
|||
|
|||
Quote:
Die Clio ken ik precies. Nu effe serieus. Dit klopt inderdaad als een bus. Ik heb inderdaad ook geen zin om met de clio mee te rijden als je alleen tegen jezelf rijd. Moesten er nu een 5 tal 2 liters meerijden, tot daar aan toe. Daarom ik dus niet met de Clio, alhoewel dit financieel haalbaar was en is en een zeer leuke auto trouwens. Maar je kan er niets mee halen tussen al de anderen. De helft van de toeschouwers 'lacht' je trouwens gewoon uit en hebben zo iets van: van komt die hier nu doen. Ik heb trouwens wel veel respect voor diegenen die met een clio of andere 2 liter zouden meerijden. Met de Seat (van Traxx Racing) lukt het ook niet, gewoon financieel gezien. No money = no driving : as simpel as that. De Seat is gewoon een dure auto voor een 24 U race en dan moet het financieel plaatje kloppen; voor ons als hobbyisten en autosporters in hart en nieren; en moet je vier piloten hebben. Dit plaatje klopte dus niet en daarom dit jaar 'weer' geen 24 U. Groetjes, Bart Van den Broeck www.bart-vandenbroeck.be
Rate This Thread | |
|
|