|
|
||||
|
||||
Verder zijn de onderdelen van de voorste ophanging in matzwart gespoten, zoals dat de bedoeling is. Later wordt er nog een mat vernisje over gespoten. Niks speciaals te melden hier.
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 09-06-2011 at 22:56. |
|
|||
|
|||
Quote:
ik vond ze ongespoten mooier Maar ik twijfel er niet aan dat ze links en rechts nog wel een subtiele kleurverandering gaat krijgen.
|
||||
|
||||
De zelfgebrouwde PE-onderdeeltjes zijn ingebouwd. Het geheel vormt zoals in de eerdere post al uitgelegd de bevestiging voor een aantal veren en de aanhechtingen voor de schakelstangen aan de hefbomen die aan de versnellingsbak zitten.
Hier zijn de piccies met de pijlen en omrandingen die verwijzen naar de aangepaste schakelstangen, en de plaat die de veren vasthoudt:
|
||||
|
||||
Dan gaan we naar de andere kant van de motor, met de in- en uitlaatcollectoren. De uitlaatcollector is in een roestige kleur gezet, naar het voorbeeld van de 1:1 die meestal al roodverroest zag nog voordat de auto bij de koper was beland.
De inlaatcollector zit net boven de uitlaat, en net daarboven wordt de carburator bevestigd, netjes van de uitlaat afgeschermd door een hitteschild. Het ziet ter hoogte van de inlaatcollector nog wat ruw uit, maar dat valt in het echt nog vrij goed mee. Ik zal het wel nog wat camoufleren, maar veel zal er niet meer zichtbaar zijn eens alles ingebouwd staat.
|
||||
|
||||
Jawadde.
Prachtig. |
|
|||
|
|||
De motor ziet er nu ècht prachtig uit.
Misschien kun je eens een munt of zo met de motor samen fotograferen om de enorme schaal te benadrukken. De roestkleur ziet er heel echt uit, hoe maak je deze? Hij komt zeker niet kant en klaar uit een potje. |
|
||||
|
||||
Dat begint al een serieus blokske te worden.
Als je hulp nodig hebt om hem te helpen dragen, geef maar een seintje.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Ik ben begonnen met XF16 als basiskleur. Daarboven op een lichte laag XF10, daarna een mistcoat XF64. je hebt dan een overwegend bruine kleur met hier en daar wat aluminium dat er door piept. Ik werk dan verder af met olieverf van donker naar licht: lampzwart, Van Dyck bruin, burnt Sienna en Sienna natuur. De donkerste delen worden zwaarder uitgevoerd dan de lichte kleuren. De acrylics moeten dienen als basiskleur. De olieverf dient enkel om de kleurschakeringen aan te brengen. Zo werd ook de rest van de motor bewerkt: de schaduwen zijn allemaal olieverf (lampenzwart, van Dyckbruin en de schakeringen Sienna meestal) en de drybrushing in aluminium is acrylics.
|
||||
|
||||
Mooi motorblokske!
Maar waar haal jij zo'n petieterig kleine muntjes vandaan? |
|
||||
|
||||
Quote:
Nu alleen nog een paar liter olie in het motorblokske en het ding kan draaien,zo realistisch ziet het er al uit. |
|
||||
|
||||
Goe bezig manne !
|
||||
|
||||
Vraagje.
Ben je toevallig niet van plan die geëtste stukjes op de (beperkte) markt te brengen. Ik denk dat er momenteel al drie liefhebbers voor zijn. En die motor ziet er dus echt waanzinnig uit. Erik. |
|
||||
|
||||
Daar moet ik nog eens serieus over nadenken, maar het is momenteel zeker niet aan de orde. Dat de motor er goed uitziet kan misschien wel zijn, maar dat is zeker niet alleen te wijten aan die 5 onderdeeltjes. Box-stock kunnen heel wat dingen worden gedaan. En met verf alleen kom je ook al een héél eind.
|
||||
|
||||
Tiens, in mijn geval zou ik gezegd hebben: "met verf en een kit alleen kom je ook al een héél eind", maar in jouw geval klopt dit eigenlijk wel; het enige wat jij van een kit gebruikt is het bouwplan. Dat heeft dan weer het voordeel dat je je kit kan verkopen eens het model klaar is
|
|
||||
|
||||
Ik moet wel toegeven: met verf en een kit erbij ...
We zitten erg kort op de bal, de laatste dagen
Rate This Thread | |
|
|