![]() |
|
|
||||
|
||||
Het was alweer in orde vanavond! Ik heb alleszins weer een hoop bijgeleerd, das zeker.
![]() |
|
||||
|
||||
Dankjewel aan de organisatie voor deze 6de editie. Het nivo van de quiz was vriendelijker om te spelen. Zelfs wij (Team VDHB1) hebben een ronde compleet foutloos weten af te leggen, bij andere rondes keken we dan weer als botsauto's
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Van mijn zijde wens ik alle deelnemers te bedanken voor hun talrijke opkomst en de geweldig gezellige sfeer die er ook deze keer weer hing in de Kluis. Ook de sponsors, die de quiz elk jaar weer mogelijk maken, krijgen van mij een welgemeende "dankuwel"!
Zolang wij mogen quizzen presenteren voor een vol huis gaan wij door. En nu het weer 3-3 is in de stand van de all-time winnaars kan het volgend jaar alleen maar weer superspannend worden, met natuurlijk de mogelijkheid dat er ooit eens een derde kaper op de kust verschijnt... Toen we na de eerste ronden de tussenstand weergaven om vast te stellen dat Team VDHB 1 ruim aan de leiding stond dachten we zelfs al dat het dit jaar zover was... Enkele inhoudelijke vaststellingen wil ik jullie ook niet onthouden: Wij dachten vóór de quiz begon dat deze editie de moeilijkste quiz was die we tot op heden in elkaar gestoken hadden. Niet dat we zoiets expres doen, maar soms komt het gewoon zo uit. Maar wat stelden we vast? Elke ronde slaagde er minstens één team in om de volledige ronde foutloos op te lossen! Dat betekent toch dat de vragen oplosbaar waren, en dat betekent ook dat het niveau gemiddeld blijkbaar toch te doen was... Ik kreeg na afloop wat feedback en suggesties voor een volgende editie te horen. Grappig daarbij was om vast te stellen dat een jonge speler van team Fanclub Marc Goossens me wist te zeggen dat hij het wel op prijs zou stellen als er een volgende keer wat meer vragen "voor de jeugd" zouden bijzitten (zoals het thema "2009"), terwijl onze welbekende Carlos me vertelde dat er dit jaar wat weinig vragen bijzaten voor "de ouderen" onder ons! Dat betekent dat we ook hier blijkbaar "gemiddeld" wel goed zaten, en dat de perceptie van de periode waaruit de vragen opgesteld werden erg subjectief is... |
|
||||
|
||||
Ik vond het alvast alweer een bijzonder geslaagde avond en lang niet alleen vanwege het behaalde resultaat van de Quizpoezen.
De hele sfeer was goed. Bedankt aan teamgenoten, organisatoren concurrenten. ![]() Qua resultaat : we eindigden 4de en dat was gisteren voor ons het hoogst haalbare gezien het relatief grote verschil met de 3 ploegen voor ons. In tegenstelling daarmee de ploegen die na ons eindigden. Het 5de team volgde op amper 0,2 punt en het 6de op een punt als ik het goed heb. ![]() Elk jaar denk ik, het wordt niets deze keer wegens niet geleerd en een geheugen dat steeds grotere hiaten vertoont en tot nu toe toch altijd op een mooie plaats geëindigd.
|
||||
|
||||
En hier de enige echte officiele uitlsag:
Proficiat aan alle deelnemers. |
|
||||
|
||||
De Quiz was weer een voltreffer. Proficiat aan de organisatoren !
Wij, het Haspengouw Racing Team, zijn dolblij met onze overwinning ![]() Persoonlijk vond ik deze editie van de Live Quiz ook de meest geslaagde naar inhoud toe : de ideale verdeling tussen 'moderne' en 'oude' vragen, circuit en rally, Europese en andere autosport, enz.... Ook de praktische proef, over de autosportfilms, was de moeite waard! Dus nogmaals een dikke proficiat voor de organisatoren! En dan het nakaarten. Waar was de traditionele vraag over 'Rosier-Rosier, Le Mans 1950' gebleven? Wij maar wachten op die vraag die niet kwam. Bij de vraag over de 'Steilstrecke' was er wel een 'déja vu'-gevoel. Ondertussen kon je ook meermaals met 'Aston Martin' als antwoord scoren. Een prachtige truuk om de deelnemers op het verkeerde been te zetten. Op de duur begin je dan natuurlijk te twijfelen en verander je bij de vraag over Maurice Trintignant een correct 'Aston Martin' in een foutief 'Ferrari'. We gaan nu nog een tijdje genieten van onze overwinning en kijken alvast uit naar de volgende Live Quiz ![]() |
|
||||
|
||||
Ah ja, compleet vergeten om het bij het nakaarten met de organisatoren te hebben over de vzw zelf...
![]() Een andere keer dan maar zeker.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() De quiz stak opnieuw zeer goed in elkaar. Het evenwicht was goed, eindelijk meer rally! En die McQueen-droedel was schitterend. ![]() De Eifelland-vraag was een mooi toeval. Ik had een artikel over March gelezen en voor de quiz hadden we het over de wagen. En wat duikt er dan op? ![]() PS: Tim, als we volgend jaar weer als eersten aan de prijzentafel geraken, probeer dan eens te onthouden WAAR het gezochte boek precies ligt. ![]()
|
||||
|
||||
wordt toch eens tijd om die top-2 eens aan te pakken :-)
|
||||
|
||||
Wel Andy, wij nemen de uitdaging graag aan. Je hebt een jaar de tijd om een sterk team samen te stellen en je voor te bereiden!
Wijzelf zouden het ook leuk vinden als er nog meer teams voor de overwinning meestreden. Dit jaar dachten we even dat VDHB met hun kanonstart de spreekwoordelijke derde hond ging worden. Maar gelukkig voor ons sukkelden die mannen na de 2e ronde een beetje in slaap. ![]() |
|
||||
|
||||
Teams die hun joker in de eerste ronde inzettne gana altijd hoog staan in de tussenstand na de eerste ronde he
![]()
|
||||
|
||||
Iederen heeft recht op 15 minutes of fame.
![]() En met een beter team rond hem moeten we toch oppassen voor Andy. ![]()
|
||||
|
||||
Bij deze zijn de sollicitaties open
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()