|
|
|||
|
|||
Ik vond het super anno 2011, volgend jaar zeker terug.
Last edited by S. Claeys; 10-09-2011 at 17:28. |
|
||||
|
||||
Van Elk spreekt!
http://www.racingworld.be/news/8144/...arom-niet.html RACB en bepaalde figuren van Speedworld die niet deugen, gesteund door enkele teams. Wie zijn die teams? Is dat alleen WRT?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Volgens mij is het KRK en WRT.
|
||||
|
||||
audi en porsche hebben klacht ingediend tegen normtijd,van krk niets gehoord
|
|
|||
|
|||
Al eens gezien wie er steeds in de viproom en de box van wrt rondhangt.Veel racbhemden en de mensen van speedworld.Idd VDV laat zich graag bij krk opmerken.Voor deze teams word al eens een oogje dichtgeknepen ook.
|
|
||||
|
||||
Ik was er dit jaar niet bij tijdens de 24u (denk dat ik niet zo heel veel heb gemist afgaande op de commentaren) maar het zag er al een hele tijd naar uit dat het Belgisch circuitgebeuren de foute richting uitging. Met een hele tijd bedoel ik vooral sinds men overschakelde op de GT3's. Ervoor was het vaak ook al pover gesteld (zie de jaren van één Corvette vs. de andere Corvette vs. de rest van het pak). Toch was toen de sfeer nog min of meer ok.
Ik stel alleen maar vast dat GT3 de echte liefhebber van autosport in België nu wegjaagt in plaats van aantrekt. Akkoord, het zijn schitterende machines maar voor een kampioenschap in België zijn ze veel minder tot niet geschikt. De Belcar moet het hebben van de fanatieke autosportliefhebber die echt voor het plezier racet en niet voor het hele randgebeuren leeft. Ter illustratie: ik was dit jaar nog aanwezig tijdens de eerste race van de Belcar in Zolder en was echt gedegouteerd van wat ik zag. Mannen met veel te veel geld en een aantal "fils à papa" die voor de show maar een beetje kwamen rondrijden met hun wagens die eigenlijk veel te goed zijn voor een Belgisch niveau en dan ook nog voldoening kunnen halen uit het feit dat ze dan met dat materiaal in de top drie (of vaak nog niet eens) kunnen geraken en de rest kunnen verslaan. Sorry maar zulke teams horen nu eenmaal veel beter in bvb. de Blancpain Series thuis waar ze zich écht kunnen meten met de "top" (of is die top gewoon nog meer geld?). Er is ook al vaak veel gezegd over de hospitality zones van zulke teams in Zolder die eerder lijken op versterkte burchten met bodyguards a la F1. Ook gewoon afserveren dus. Betrek het publiek veel meer. Ik zeg niet dat iedereen zomaar op de koffie moet kunnen met alle piloten maar dat afschermen hoeft echt niet, het zijn allesbehalve supersterren. Eén tent voor allen hoeft niet eens, stel het gewoon wat meer open. Daarom juich ik dan ook projecten als van, om er eentje uit te kiezen, de Viper van Wim Lumbeeck erg hard toe. Mannen die racen voor het plezier, met een gepland budget, zonder gek te doen. Chapeau kerels, dat is echt waar het om draait! Nog een illustratie: ik herinner me nog levendig de pitstop van één van de BTCS deelnemers in datzelfde weekend eerder dit jaar. Ik stond te kijken boven de pitboxen en er kwam een BMW, ik weet niet meer wie het was, binnen voor een pitstop waarbij het team 1 mecanicien bij had die met een handmatige krik 2 wielen verving en waarbij de piloot nog uitstapte en kwam meehelpen.. het beeld had iets tragisch moois wat voor mij nog eens exact weergaf waarom ik naar Zolder ga. De pure hobby en de drang om races te rijden omdat dat is waar het om draait! Nog een illustratie: ik haal de laatste jaren veel meer voldoening uit tijdens een donderdag te gaan kijken in Zolder. De sfeer die er dan hangt, is die van de oude dagen. Rustig rondwandelen in de pits, van dichtbij kijken naar alle mooie wagens, vaak van liefhebbers, en genieten maar. Hierbij ook eervolle vermeldingen voor Bravo en Bsot. De sfeer van trainingsdagen vind je bij races van deze organisatoren ook terug. Om terug te komen op de Belcar: dit kampioenschap kan volgens mij perfect bestaan zonder teams als KRK, WRT, ... maar dan moeten de organisatoren het uiteraard wel aandurven om de reglementen zo aan te passen dat het kampioenschap opnieuw veel meer opengesteld wordt (naar analogie met de open tenten in de paddock). Laat de kleine bmw's, de clio's, de Leon's, de oudere Porsches en andere touring cars terug toe. Waar is de tijd dat de A4 van Hemroulle het uitvocht met de GT's. En neen ik pleit niet om terug te gaan naar het verleden. We moeten absoluut vooruit kijken, realistisch zijn en organisatoren moeten in de spiegel durven kijken. Pensioenen en ontslagen bij bepaalde organen dringen zich nu echt wel op. Lager kunnen we niet meer zakken denk ik. Er zal heel veel moeten veranderen, willen de echte autosportfans terug afzakken naar Zolder voor de Belgische races, een degelijk voorprogramma is misschien nog eens een gedacht? Alle respect gaat overigens uit naar Dries Heyman om de alarmbel te luiden! En ook Hans van de Ven heeft goeie ideeën. Volgens mij hebben beide heren wel plannen met veel potentieel, de vraag is alleen niet, "wie gaat het doen" maar "gaat iemand die ideeën ook effectief kunnen waarmaken". Mij kan het niet zoveel schelen wie het doet. Alhoewel ik eerder, en dat is persoonlijk, niet veel meer voel voor normtijden (voor eender wie), laat iedereen gewoon rijden en deel de klassen intelligent in met respect voor elkaar! Trouwens: Quote:
Ik stel me heel erg vaak vragen bij de houding van de RACB, een nieuwe generatie dringt zich er op, daar ben ik het mee eens, maar toch begrijp ik niet dat veel mensen hier altijd klagen over het feit dat autosport in Wallonië voorgetrokken wordt. Verbaast jullie dat dan echt? Ik ga tegenwoordig ook liever naar Spa, zoals ik nog anderen hier al zag schrijven, in Wallonië leeft autosport veel meer, en de sfeer is er gewoon beter... Als liefhebber hoop ik echt dat het terug de goede kant opgaat en men het gezond verstand laat zegevieren. Aan de betrokkenen zou ik tot slot nog dit willen zeggen: 1. Belcar is geen F1, 2. Wat is een overwinning tegenwoordig nog waard in de Belcar? (iets om over na te denken) Iemand een vertaling naar het Frans nodig? |
|
||||
|
||||
Verkoop de 24 uur maar aan Creventic, hun lukt het wel!
http://www.racingworld.be/news/8176/...nwoordigd.html Hun 24-uurs serie van een paar jaar terug was wellicht te vroeg, Dubai en Barcelona lopen nu wel. De 12 uur in Hongarije was dit jaar overigens een flop.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Zo straf is die deelnemerslijst van Barcelona nu ook weer niet. Er zijn wel veel deelnemers maar weinig in de topklasse... Het lijkt vooral op de Seat Leon cup.
|
||||
|
||||
Wat ben je met 10 topwagens als je geen vol veld hebt.
|
|
||||
|
||||
Awel, daar ben ik het mee eens!
Heb dan liever oudere GT-wagens zoals de Vipers en dergelijke maar die wel voor een spannende koers zorgen en een vol veld. Zie maar naar de Dutch Supercar...de eerste uren van de 24 uren vond ik zalig om naar te kijken (en te luisteren !!!) Van mij mag Dick Van Elk ieder moment de 24 uren overnemen. Last edited by Belle; 22-09-2011 at 17:55. |
|
|||
|
|||
GT wagens moeten er zeker zijn maar wat is mis met toerisme wagens?
Kunnen die dan geen spannende strijd maken soms? Het moet niet altijd luid zijn om leuk te zijn. De Corvette's brulden wel machtig natuurlijk, dat spreek ik NIET tegen. |
|
||||
|
||||
Oh maar de toerismewagens mogen er van mij zeker bij hoor. Heel graag zelfs!! Ik gaf maar een voorbeeld hierboven.
|
|
|||
|
|||
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|