![]() |
|
|
|||
|
|||
Re: Re: Belgian Grand Prix 2004
Quote:
C U |
|
||||
|
||||
Vrijdag was het echt balen daar naar de race idereen naar huis.
Behalve post 16. 17 en nog een post een beetje verden. We stonden 45 minuten in de regen. En dat was echt niet plezant. En ik spreek niet allen in naam van mij hoor. De zaterdag was het echt niet al te leuk daar. We waren al vroeg daar en dan komen ze pas op het circuit na de 2de trainig en dan het laatste kwartier. En daar betalen de mensen heel veel geld voor. De zondag gelukkig was de zon er van de partij. Dan konden we de zorgen van de vijdag vergeten. Maar de parade was wel leuk. Het ergste is die coureurs hadden echt niet veel intresse in het plubliek en dat vindt ik jammer. De race vondt ik wel heel leuk en spannent. Het was in een keer niet Schumacher niet won. vooe de rest een geslaagt weekend. |
|
||||
|
||||
Die parade vind ik schandalig. als ik een camion wil zien ga ik wel eens naar de E34 kijken.
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Ben dus vandaag naar de F1 in Francorchamps geweest. Ik hoor hier langs alle kanten negatieve reacties. Zelf ben ik uitermate tevreden over wat ik te zien kreeg.
Wel bij vertellen dat ik op invitatie van FOSTER'S aanwezig was. Om 7u kregen we een ontbijt voorgeschoteld waarna we rond 8u15 naar het rond punt bij het Total benzinestation gebracht werden. De tickets die we hadden gaven recht op een zitplaats op de overdekte hoofdtribune (GOLD 1) net tegenover een groot scherm en schuin voor het podium. De Mini race was heel tof, vooral die snelle dame, König, die achter Danner als tweede afgevlagd werd. De parade was heel tof want voor onze tribune reed de truck langzaam en wuifden ALLE piloten naar het publiek. De Porsche Cup was een fantastische race waarin Wolf Henzler een schitterende race afleverde. Om vingers en duimen van af te likken. Saelens en Ickx reden ook meer dan behoorlijk. De F1 dan. Een spanende race met veel spektakel en een verdiende winnaar. Als Raikkonen fan van het eerste uur (ik mag dat wel zeggen want in zijn Formule Renault dagen ging ik speciaal voor hem supporteren) kan ik enkel zeggen dat Kimi eens temeer bewezen heeft dat als zijn McLaren Mercedes in orde is, er niemand aan hem kan tippen! Zoals hij Schumacher afdroogde in de run naar eau rouge na de eerste safety car fase was schitterend. Schumacher zal wel sneller gelost hebben omdat hij zijn titel wou veilig stellen, maar één ding is zeker : de volgende keer dat hij en Kimi naar een bocht stormen zal Kimi er opnieuw vanuit gaan dat schumi zal lossen... Mijn dag was helemaal geslaagd en kan enkel zeggen dat het spectakel en de spanning echt de moeite waren vandaag. Voor VIP's en mensen met dure kaarten wordt er toch wat extra gedaan en die gaan vrijwel allemaal tevreden naar huis. Voor de anderen, het grote publiek wordt inderdaad soms te weinig gedaan. Daar zouden ze veel kunnen leren in Daytona waar men de mensen echt kan boeien. Ik ben echter wel heel blij om zo'n VIP F1 beleefd te hebben en dank hiervoor FOSTER'S. Nu ga ik terug wat tappen want anders mag ik volgend jaar neit opnieuw gaan ![]()
|
||||
|
||||
Heb zondag vanuit mijn luie zetel gekeken naar een schitterende gp. En dat deed me alle file leed van vrijdag vergeten, dus een prachtig weekend.
Vrijdag wel vier uur rijden heen en hetzelfde terug (vanuit Gent) |
|
|||
|
|||
Yups,
Ben ook nog eens geweest, mijn 2de visite aan F1 sinds 2000. Met bronze tickets was het wat zoeken naar goeie plaats (geen stoeltjes bijhebben blijkt heel dom!) - busstop zat gelijk vol met (duitse) supporters dus beetje verder gezocht naar leuke plaats. Uiteindelijk aan de baan gaan staan tss dubbele linkse en pif-paf, waar ook een maffe groep Alonso supporters waren afgedaald (Er was er zelfs ene bij gekleed als koning, kompleet met zwaard en al) Mooi groot scherm, duidelijke commentaar op de speakers en een mooie race gezien, op de pech van de renaults na...
|
||||
|
||||
Dat die drivers zo snel voorbij komen is al jaren zo. T was beter toen ze nog in oldtimers voorbij kwamen want toen konden ze zich tenminste niet wegsteken achter hun collega f1 rijders.
Toffe race idd. Vooral die extra schermen. Nu ook voor de mensen die op de granskant zitten is een enorme aanwinst voor Spa. Nu enkel nog iets doen aan die torenhoge prijzen en t succes zal nog groter worden !!!
|
|||
|
|||
Ik was daar ook op zaterdag, uitgenodigd in de racing village.
Niet slecht onze loge was net tegenover de box van ferrari. Alleen wel geergerd aan de toegangswegen, wij hebben 1.5h aangeschoven van autostrade tot aan de parking. (wij waren daar om 10h en om 11.30 op de parking) Voor de rest was alles in orde, heb daar ook de heren Mollekens, Vosse en bouvy zien rondlopen. Geluukig was er eten en drinken voorzien, want 5€ voor een fritje of hamburger alsook 3€ voor een blikje vindt ik toch aan de hoge kant. De F3000 race ook gezien, knappe race van den hollander Doornbos. Ook een paar inhaal acties gezien van Vanhooijdonck, maar dit was in de achterhoede. |
|
|||
|
|||
Ik zat in de busstop op de eerste plaats. Om daar te zitten, moet je wel het één en het ander over hebben. We stonden al om vijf uur aan de poort, en we waren nog niet eerst. De poort zelf ging pas om kwart voor zeven open. Dan lopen met stoeltje, rugzak,.. naar de busstop.
Als je iedere keer getuige mag zijn van zo'n race heb ik het er altijd voor over zoveel moeite te doen. Het is inderdaad een goede zaak dat er zoveel reuzenschermen naast de baan stonden. Anders was deze zaak gewoonweg niet te volgen met al die incidenten. Na de race hebben we nog een spurtje gedaan om de podiumceremonie nog mee te pikken, maar we waren net te laat. We zijn dan nog een hele tijd (een uur ongeveer denk ik) blijven wachten of Schumacher zich nog zou laten zien. Na het afhandelen van zijn verplichtingen is hij toch nog verschenen boven de pits bij het podium. Hij heeft ook nog zijn petje in het publiek geworpen, met enkele hysterische toestanden tot gevolg. Volgend jaar zal ik er zeker weer bijzijn! |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Nog even over de F1, zelfs het geluid van die wagens is niet meer wat het geweest is. Dat gepruttel van de motoren als de traction control inkomt is niet mooi te noemen. Aan het geluid kon je wel goed horen wie meer op de limiet zat.........het was toch Schumacher die als eerste het gepruttel in gang zette. Barichello ging pas pruttelen bij het uitsturen van einde pif-paf/Fagnes links.......Schumacher bij het uitsturen van de eerste pif-paf/Fagnes rechts. M.b.t. het fileleed......snap ik niet helemaal. Iedereen schuift aan op de autoweg. Zelf heb ik op al die jaren nog nooit in een file gestaan. Gewoon van de autoweg wegrijden........na een paar km kijken waar je zit.....en dan via de binnenwegen terug richting thuis. Zo leer je Wallonië nog eens kennen.......gisteren de sloppenwijken van Verviers gezien.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 30-08-2004 at 12:57. |
|
||||
|
||||
Dit was men tweede GP als baancommisaris dit seizoen, eerst Silverstone en nu Spa. Ben er zeer te vreden van, mooie race gezien( stond op post 13 iets voor de dubbele linkse). Gedurende het hele weekend hebben de cameramannen en regiseur laten zien wat ze kunnen, echt prachtige opname's gezien. Het was een verdiende zege voor Kimi, en zen actie na de safety car was knap! Ben misschien geen kimi fan maar toch knap gedaan van hem hoor.
En over die tijd dat we weinig actie te zien krijgen op de racedag zelf, dat is in elke GP op zondag. In Silverstone kwam de Drivers Parade nog sneller voorbij. In de Porsche supercup race heeft V. Ickx het naar mijn zeggen goed gedaan en D. Saelens ook. Spectakel hebben we maar weinig gezien bij ons op post maar zoveel te beter, liever een goede race dan om de vijf minuten brokken voor je neus. Enkel R. Zonta die de grindbak opzocht tijdens de pre-qualificatie's hebben we tijdens het F1 gebeuren geen schuivers gezien bij ons. Op naar de volgende GP zou ik zeggen ![]() |
|
||||
|
||||
Ik ben ook terug van Spa, zwaar weekend want vanmorgend al meteen overslapen voor vakantiewerk
![]() Ik ben ook zeer tevreden dat ik geweest ben hoor, weer of geen weer, dat moet ge er maar bijpakken. Enkel jammer dat er zaterdagvoormiddag slechts 13.08 minuten gereden is ![]() De race zelf was weer eentje die zeker in men top 3 van live geziene F1 races komt. Enkel jammer van Jenson's klapband natuurlijk ![]() ![]() ![]() Op de camping was de sfeer ook weer op en top. Woensdag tot vrijdag nog redelijk rustig, maar zaterdag moest iedereen zich nog uitleven denk, 't was namelijk eens droog weer toen ![]() Mij zien ze er volgend jaar zeker terug (tenzij 2e zit), wsl bestel ik al tickets binnen de twee weken!
..: www.marcgoossens.com :.. Last edited by The Interceptor; 30-08-2004 at 17:58. |
|
||||
|
||||
Quote:
@ Interceptor, aan het Francorchamps Racing Hotel waren ze zelfs met een verbouwde kettingzaag, wat nu dus leek op een gemotoriseerde luidspreker, en zelfs een soort rolstoel op batterijen aan t amuseren. Alles lijkt voor die mannen goed te zijn om zich uit te leven. Wij zijn op zaterdag maar naar de Fosters Party gegaan, alwaar de Fosters paraplu's werden afgebroken. ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() En ja die kerel schaamde zich niet, ook niet bij het omkleden lol - heb foto's van die mannen maar enkel R-rated hehe Ik ga ze binnenkort ergens tijdelijk op een server zetten, ik weet het hier wel te zeggen!
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|