De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-06-2007, 21:05
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

Mijn betoog gaat niet om de "echte supporter van de autosport". Die kent de regels van het spel; kan genieten van een inhaal manoever of van een zuivere lijn, maar deze mensen zijn de zeer kleine minderheid.
De massa moet men hebben om enig gewicht in de schaal te kunnen leggen; leg hem maar even uit waarom de ene Porsche veel sneller is dan de andere ... "Ja maar hij rijdt in GT3 en niet in GT2 of is het nu omgekeerd, maar had hij in FIA GT gereden dan was hij zeker niet in de eerste tien geweest ..."
Deze man is reeds lang naar huis voordat men klaar is met de uitleg.
Ik ga toch geen geld uitgeven om naar iets te gaan zien (cricket in casu) waarvan de regels voor mij onbegrijpelijk zijn.
Trouwens dat kan men alleen maar begrijpen als men ooit eens deel heeft uitgemaakt van Her Majesties Commenwealth.
Autosport op TV kan (soms) vervelend zijn, maar cricket slaat alles en tenminste op dit vlak deel ik uw mening.
Reply With Quote
Old 14-06-2007, 22:50
De Paddock Rookie

Ik moet hier toch nog een kleine, maar niet onbelangrijke aanmerking maken; ik haal af en toe uit naar de "blazer cultuur" van de officiële instanties. Een drietal jaar terug had ik een lang onderhoud had met 2 mensen van de KACB. En ik moet hier alle respect betuigen aan deze mensen. Een open gesprek, zeer begripvol, zoekend naar een oplossing, absoluut niet arrogant; integendeel. Dus, ik mag zeker niet veralgemenen en iedereen over dezelfde kam scheren.
Maar ik heb wel ook zeer slechte ervaringen meegemaakt ; toch wel reeds 30 jaar terug en ik meen te weten dat de toenmalige kleine dictator (wat vond die man zich belangrijk, wat was dat een profiteur) in het rallye gebeuren toen, nu nog steeds actief is, maar dit laatste is toch met zeker voorbehoud.
Reply With Quote
Old 14-06-2007, 22:52
De Paddock Rookie

Ik merk een paar fouten op in de zinswending. Beter eerst herlezen en dan pas posten dan omgekeerd. Sorry.
Reply With Quote
Old 15-06-2007, 05:44
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Jawaddeman View Post
Referentie tijd geen probleem, maar toen wij inschreven voor het kampioenschap, hadden we net de tweede newsletter ontvangen
http://www.sro-belgium.be/index.php?...&limitstart=24 en wat staat daar 1,5 à 2... Had gedacht van een organisatie zoals SRO, dat ze zich toch aan hun woord zouden houden... tja...
Inderdaad, dit wordt niet correct toegepast, daar heb ik ook al het ganse seizoen mijn vragen bij. En ik denk dat we meer dan genoeg inschrijvingsgeld betalen, dus mag het wel wat professioneler aangepakt worden op dit vlak.

Er is trouwens ook een werkgroep opgericht, onder impuls van Rudi Penders, om een betere dialoog te krijgen tussen teams/piloten en SRO
Old 15-06-2007, 10:03
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Wie zijn die teams eigenlijk die in de belangenvereninging zitten?!
Old 15-06-2007, 10:36
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Wie zijn die teams eigenlijk die in de belangenvereninging zitten?!
Wie juist allemaal weet ik niet, onze teamchef is naar de vergadering geweest.
Er waren toch een twintigtal mensen aanwezig heeft men mij verteld, en iedereen heeft zijn mening eens gezegd. Er was alleszins ook iemand van SRO aanwezig. Binnenkort wordt er een nieuwe meeting gepland.
Old 18-06-2007, 22:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Zojuist de beelden gezien op Pitstop, ik mag er toch vanuit gaan dat Baert een objectief verslag heeft gegeven? Aan de hand daarvan mjn opmerkingen omtrent deze schandalig verlopen wedstrijd!

Met enige verbazing zag ik dat er een rode vlag was in het begin van de wedstrijd rondom de actie van Kevin Leest. Daar lees ik NIETS van terug in de officiele persbabbel. Zowel niet in de FR-bronversie als de vertaalde NL-versie.

Dat een coureur of een team af en toe een iets te mooi voorgestelde persreutel wereldkundig maakt kan ik nog begrijpen. Maar een organisator? Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Mij als liefhebber, pur sang, foutief informeren? Dan heb je wel lef!

Geen probleem. Wij, de liefhebbers, zullen gepast reageren Denk dat ik Belcar Midsummer Race maar eens ga bezoeken. Kan ik de feiten controleren met de persbabbel, o wee als ik een verschil constateer

Afgaande op beelden was het echt onverantwoord om die wedstrijd, zelfs onder SC, te laten doorgaan. Zie de passage van de RfB AM DBRS9 op Les Combes. Gewoon afvlaggen! Heb eens ballen aan je lijf.

Wel leuk om te zien dat Marchal tijdens de wissel op een droog doekje stond om in te stappen. Mooi idee, je zult maar met natte voetzolen van de rem schieten Alleen, leg dat doekje iets korter bij de wagen, of leg een rode loper uit........nu moest Marchal alsnog twee passen op het natte asfalt maken. Tom vd Plas was de zo te zien de enige die zijn Viper aan de kant zette tijdens de wolkbreuk, een lintje voor die kerel ! Die durft/doet dat gewoon. Had SRO / Koersdirectie een voorbeeld aan kunnen nemen.

O ja, volgens mij was het afvlaggen van de wedstrijd NIET reglementair!! Jaja, ook dat ging niet goed. Als een SC de pits ingaat is het gebruikelijk dat de SC de laatste ronde met gedoofde gele lichten deze ronde aflegt. Of er word ergens een punt gekozen op de baan waar in de laatste SC-ronde de lichten uitgaan. Zodat iedereen weet dat bij de volgende passage van de finish de wedstrijd weer op gang is geschoten.

Wat zien we bij de Belcar? De gele lampen flikkeren er mooi op los, duikt 20 meter voor de finish met flikkerende gele lampen de pits in zodat de teams een laatse sprintje van 20 meter hebben voordat iemand met het zwart/wit begint te zwaaien.

Zelfs bij de Indy 500 gaan de mannen onder SC over de welbekende brickyard. Heeft iemand daar commentaar op? Niemand!

Edit:
Hartslag: ok
Bloeddruk: ok
Ontspannnigsfactor na een dag hard werken: zwaar ok
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 18-06-2007 at 22:13.
Reply With Quote
Old 19-06-2007, 10:10
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
O ja, volgens mij was het afvlaggen van de wedstrijd NIET reglementair!! Jaja, ook dat ging niet goed. Als een SC de pits ingaat is het gebruikelijk dat de SC de laatste ronde met gedoofde gele lichten deze ronde aflegt. Of er word ergens een punt gekozen op de baan waar in de laatste SC-ronde de lichten uitgaan. Zodat iedereen weet dat bij de volgende passage van de finish de wedstrijd weer op gang is geschoten.

Wat zien we bij de Belcar? De gele lampen flikkeren er mooi op los, duikt 20 meter voor de finish met flikkerende gele lampen de pits in zodat de teams een laatse sprintje van 20 meter hebben voordat iemand met het zwart/wit begint te zwaaien.

Zelfs bij de Indy 500 gaan de mannen onder SC over de welbekende brickyard. Heeft iemand daar commentaar op? Niemand!
Hadden de piloten het reglement willen volgen, hadden ze volgens mij de SC in de pits moeten volgen. Dat zou nog eens wat geweest zijn...
Reply With Quote
Old 19-06-2007, 10:26
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Met enige verbazing zag ik dat er een rode vlag was in het begin van de wedstrijd rondom de actie van Kevin Leest. Daar lees ik NIETS van terug in de officiele persbabbel. Zowel niet in de FR-bronversie als de vertaalde NL-versie.
Inderdaad Mark, dit was heel verwarrend... er waren verschillende piloten die niet goed wisten wat er aan de hand was. Toen we de start/finish passeerden werd er dan een bord getoond dat er een extra opwarmronde was.
Old 19-06-2007, 10:33
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Hadden de piloten het reglement willen volgen, hadden ze volgens mij de SC in de pits moeten volgen. Dat zou nog eens wat geweest zijn...

Na een safetycar start de wedstrijd pas na het overschrijden van de start-finish lijn. In dit geval was de wedstrijd dan ook gedaan op dat moment...
Old 19-06-2007, 18:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
De SC had gewoon over de finish moeten rijden, als ze het tijdens de Indy 500 kunnen dan moet dat toch zeker kunnen bij een verzopen Belcar-koerske
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules