|
|
||||
|
||||
FF wat achterstallige lectuur aan het lezen
Quote:
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Toch niet Mark. Er is meer dan eenmaal contact geweest tussen de twee wagens. Dit was te zien aan de zijkanten van de wagens.
Mvg... |
|
||||
|
||||
In het eerste deel van de race was het inderdaad hard tegen hard. Echter duidelijk merkbaar dat beide piloten er geen negatieve houding op nahielden tegenover elkaar en het gewoon rijden op limiet was en je weg zoeken door het tragere verkeer..
Je kan het aanzien als teveel auto's op een te smalle strook asfalt. Soms moet je dan wat duwen om erdoor te raken..., beter dat ze elkaar een duwtje in de zij geven dan dat ze er een tragere deelnemer uitmikken die toevallig ook daar rijdt waar de twee kemphanen aan het vechten zijn voor positie. Zolang zulke touchettes beperkt blijven tot "deurtje trek" tussen de beide wagens zou ik het acceptabel vinden en zeker spectaculair noemen naar de toeschouwers toe. Zou dit gedrag zich overzetten naar de tragere wagens toe lijkt het me te ver gaan en is er sprake van wedstrijdvervalsing Het is wel aan de wedstrijdleiding om de grens van het aanvaardbare vast te leggen en bij excessen in te grijpen. Ik meen ook geen enkele negatieve kritiek te hebben gehoord van de piloten of teams over deze vorm van rijden. Bij gebrek aan enige andere spanning aan de kop van de race leveren zulke acties toch enige vorm van entertainment. ** edit¨** Post hieronder geeft dus duidelijk ander beeld. Heb ik dus eerder niet rechtsreeks gehoord! t Last edited by fordje; 25-05-2006 at 10:54. |
|
||||
|
||||
Quote:
En dat er geknippert wordt met het licht, dat eerder nog ter discussie kwam, komt de veiligheid alleen maar ten goede maar om vervolgens nog gewoon te rammen op plaatsen waar dat absoluut niet nodig is om er maar voorbij te kunnen is super arrogant, onacceptabel, zeer gevaarlijk en erg duur. Het is duidelijk dat deze mannen met andermans budget rijden terwijl het overgrote deel zelf voor de kosten moeten opdraaien, ook als ze zomaar door een Corvette van de baan geramd worden, gelukkig is het nog goed afgelopen deze keer, maar dat ligt zeker niet aan hun. Het wordt hoog tijd dast de koersdirectie eens een hartig woordje met deze mannen gaat praten en vervolgens sancties op gaat leggen.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
Blijkbaar was El Torro getuige van veel getik van de Vettes tegen tragere deelnemers, die zelfs van de baan werden geramd. Is het mogelijk ook aan te geven wie zoal van de baan werd geramd?
|
||||
|
||||
Ik denk dat de meeste mensen liever naar een race kijken waar af en toe een tikje wordt uitgedeeld en mooie inhaalmanouvre's te zien zijn . Zoals in belcar ,wtcc , btcc en ... Dan dat er sancties genomen worden en dat iedereen mooi achter elkaar blijft rijden en het verschil in de pitstops gemaakt wordt . Zoals ...
|
|
||||
|
||||
Gisteren avond de beelden (niet de onboard beelden) gezien van het duel tussen de SRT en PK vette op La Deux.
OK het was zeer zeker op en over het randje van wat we normaal zien in de Belcar, maar is daarom ook over het rand van wat er mag gebeuren op het circuit tijdens een (endurance) race? Ik vind persoonlijk van niet. Wat ik hier schrijf gaat enkel en alleen over het duw en trek werk tussen de Vettes in de Ickx chicane. Elke maneuver waarin de vettes andere wagens hebben geraakt tijdens het dubbelen mogen -denk ik- volgens het regelement bestraft worden. En dat zou dan ook simpelweg gedaan moeten worden... Als het tenminste een koersleiding is die opjectief naar de race kijkt... |
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Ik heb de Corvette's alleen elkaar zien raken in de Ickx Chicane zoals hier meerdere malen wordt gezegd. Maar dat ze ook daadwerkelijk andere wagens ermee zouden betrekken tot hun gedueleer? Buiten: "1 keer een BMW (ex-wtcc die wit met groen) die wel wat hevig uitweek voor hen en daarmee van de piste ging, wel zonder enige schade te vernoemen en zijn weg direct kon voortzetten mits enkele seconden verloren te hebben" heb ik niets van overige zaken gezien die niet deugden...
Dat duel tussen GLPK-SRT met die enkele opstootjes vond ik best wel gewaagd en plezierig om naar te kijken, maak je niet elke keer mee dus vondt er niets verkeerd aan. |
|
||||
|
||||
Quote:
Voilà, en Peter Baert heeft mijn verhaal blijkbaar niet duidelijk begrepen en/of gelezen, kijk je beelden nog eens goed na Peter, het geduw tegen anderen zal er zeker opstaan omdat de Vettes toch continu in beeld zijn. Ben het eens met dat er een spannende race gereden moet worden voor het publiek, maar ik bedoel enkel en alleen dat klasse 1, 2 of 3 rijders niet onnodig het leven zuur hoeven te maken.
|
||||
|
||||
Quote:
Tenzij je het tegendeel kunt beweren geef ik Peter toch ook gelijk hoor |
|
||||
|
||||
Quote:
|