|
#1
|
||||
|
||||
Citroën Xsara Monte-Carlo 2006
Hallo,ik heb een vraagje.
Ik zou de Xsara van Loeb uit de Monte Carlo 2006 willen bouwen.Dit is een asfalt model en ik heb zelf nog een onverhard Xsara liggen. Hoe zou ik dit model het beste bouwen ? Mijn onverhardversie ombouwen of een andere Kit kopen ? Welke zou ik dan het beste nemen ? Greetz |
#2
|
||||
|
||||
Voor hetgene dat die kit van Heller kost, zou ik een nieuwe kopen, dan kan je 2 versies maken of er kan eentje dienen voor reserve-onderdelen.
Grtzzzzzzz Nismo |
#3
|
||||
|
||||
Een voorbeeldje
Last edited by KNALFOUR; 14-03-2006 at 13:15. |
#4
|
||||
|
||||
Heb een vraagje,als je de decals koopt moet je dan de spoiler en luchtgapper en siegels apart kopen,of zitten die bij de decals?
want ik hed de focus van sola gekocht en moest de bumpers en ophanging en velgen apart kopen |
#5
|
||||
|
||||
Nice knalfour
Dit model zou'k dus willen bouwen. Welke kit heb jij gebruikt hiervoor ? of weet er iemand welke Kit ik dan juist moet nemen? Is het de Xsara van 2001 ? @ Scooby De spoiler,luchthapper en spiegels zitten bij de decals. Steven van Domino heeft mij da gezegd greetz |
#6
|
||||
|
||||
Ok bedankt,zal hem ook aanschaffen dan
|
#7
|
||||
|
||||
ja, de spoiler, luchthapper en pedalen zitten idd bij de decal (van renaissance). De foto's zijn van de CB-com transkit en dit volgen wij niet wegens slechte kwaliteit, en zoals je kan zien kunnen ze zelfs niet wit afdrukken.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Steven de volgende keer als je wilt reageren op zo'n onderwerp, ofwel zorgen dat ge weet waarover ge praat ofwel gewoon zwijgen. Voor de mensen die er momenteel aan denken om dit model te bouwen heb ik wel nog enkele tips. Deze modellen lijm je NIET met modelbouwlijm maar met twee-componenten of secondelijm. Qua verf is mijn ervaring dat je het beste Tamiya-verf (zowel acrylische als watergedragen doen het goed...dit geldt ook voor de spuitbussen). Je zal voor sommige stukjes moeten schuren, hiervoor moet je basaal gezien te werk gaan zoals bij een echte auto...MAAR ik zou niet lager gaan dan korrel 500-600 (nat). Een pincet (liefst meerdere) is ook geen overbodige luxe. Voor mensen die geen ervaring hebben met harsmodellen en wel nog nood hebben aan verdere juiste informatie...mail me gerust.
__________________
Fly high touch the sky, never know the reason why you die |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
volgende keer lees even goed misschien en denk na voor je iets typt en anderen aanvalt., en dat nog maar voor je 2e post, ik heb er misschien ook niet zoveel maar dat doet er niet toe. en by the way, ik heb dagelijks hars kits in mijn handen dus ik weet wel goed genoeg hoe ze eruit zien en wat je ermee moet doen. Greetz Last edited by Steven; 17-03-2006 at 10:38. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Eerlijk gezegd heb ik maar een enkele keer bij CB-COM meegemaakt dat wit niet puur wit was. Bovendien zijn sommige decals opzettelijk in 'racing white' (gelig wit) in plaats van 'pure white' (puur wit) gemaakt. Bovendien had ik wel goed gelezen, maar dan zou je ook moeten weten dat binnen modellen een afdruk wordt begrepen als zijnde een negatief van een model of het gevolg van een negatief (oftewel het uiteindelijke resultaat). Als het gaat over decals wordt meestal gepraat over een decal PRINT. Ik ga hier niet verder op in wat dan wordt het een off-topic discussie. Wat betreft de modellen van CB-COM die hebben wat meer werk nodig, maar ik denk niet dat het daardoor slechtere modellen zijn. Slechte modellen zijn in mijn ogen zo'n prullerlij als Heller en sommige Revell modellen, die totaal afwerking/details missen. Het voordeel met harsmodellen is dat (ondanks minimale afwerking) dat je er alle richtingen mee uit kan...je kan verder door zelf stukken uit kunsthars te maken of plamuur te gebruiken.
__________________
Fly high touch the sky, never know the reason why you die |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Wat een betweterij is me dat hier zeg. En dat na nog maar 2 posts in onze modelbouwsectie... Dat kan tellen hoor. En het aantal posts heeft er alles mee te maken. Het heeft niets met je kennisniveau te maken, dat klopt, maar heeft alles te maken met respect voor een ander zijn mening of kennisniveau - en als nieuweling (want dat ben je hier op DePaddock dus wel) al onmiddellijk hard van leer trekken is natuurlijk een uitgelezen manier om naam te maken... Steven is dagdagelijks met kits, groot en klein, goed en slecht bezig, dus ik denk wel dat ie er toch enig verstand van heeft. Zelf ben ik al jaren modelbouwer van zogenaamde goede en minder goede kits, plastic, resin , metaal, noem maar op. En dat van je aangehaalde modelafdruk en decalprint kan natuurlijk best waar zijn - dan heb ik weer iets bijgeleerd vandaag - maar ik had wel onmiddellijk in de gaten wat Steven bedoelde. 't is maar of je iets wil begrijpen of niet en daarna is het nog maar of je iemand op een deftige manier wil corrigeren/verder helpen of niet. Als je CBCom gaat vergelijken met Heller, dan heb je een punt, maar dat is appelen met peren vergelijken. Beiden zijn immers voor een totaal andere doelgroep gemaakt en het kostenplaatje is ook verschillend. Zeggen dat je met een Opel Astra op veldwegen minder vlot vooruit komt dan met een Subaru Forester is natuurlijk waar, maar daaruit concluderen dat het een slechte auto is, is natuurlijk hopeloos belachelijk. Als je een CBCom gaat vergelijken met een Renaissance bijvoorbeeld, liggen de kaarten van een CBCom kit toch wel ietske ongunstiger. Mijn volgend project is trouwens een CBCom en op zicht kan je gewoon al het verschil zien met een Provence Moulage of een Renaissance. Nu goed, iedereen bouwt waar ie zin in heeft, wat ie wil en hoe ie wil. Dat is hier op DePaddock een basisgegeven dat iedereen respecteert. Als je toch ergens een mening over kwijt wil, kan dat natuurlijk, graag zelfs, maar liefst op een manier dat iemand anders er iets van kan leren, zonder onmiddellijk te beginnen met "wat een onzin zeg". Als dat je manier van werken is, ben je bij deze gewaarschuwd om toch maar eens 2 keer na te denken vooraleer je iets gaat posten. Voor de rest: Welkom op DePaddock en veel plezier ermee. |
#12
|
||||
|
||||
Pfff, inderdaad Huudo, ik had ook direct door dat het over de decals ging. E het probleem stelt zich ook op de omtreklijnen rond de (al dan niet) witte tekst... Dus Dethor, je was een klein beetje nast de kwestie. "Ze kunnen dus niet wit zonder randen afdrukken." was volgens mij de conclusie...
Anyway, je hebt wel gelijk dat harsmodellen eerder voor de geoefende vingers zijn. Of voor mensen met meer tijd en geduld. Hoewel alles relatief is. Ik hoorde zelf ook al wat mindere opmerkingen over CB COM, maar dat houdt me niet tegen om zo'n vellen aan te schaffen. Een gewaarschuwd man is er twee waard en een gewaarschuwd modelbouwer zelfs 10... |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
ik heb ook nog decals liggen van c.b.com. en de achtergrond is ook blauw zelfs op de namen van de pilooten,vindt dat wel jammer
|
#15
|
||||
|
||||
ja, dat is idd jammer. Heb zelf eens een model proberen te maken met CB-com maar heb het opgegeven. Ik wou die letters dan mooi uitsnijden om het toch goed te maken maar is mislukt. Is eigenlijk wel redelijk jammer want ze hebben veel verschillende decals. Ze kunnen er natuurlijk meer uitbrengen aangezien ze zelf printen met een goede laserprinter bvb. Ben eens op bedrijfsbezoek geweest bij Renaissance. Zij zijn gelegen in noord-frankrijk en hun decals worden gedrukt in zuid-frankrijk. Want drukkers met witte inkpatronen vind je niet makkelijk. En de minimumoplage is 150 stuks dus moet je al keuzes maken in wat je uitbrengt. CBcom kan er bvb zelf 10 drukken en dan stoppen.
Zelfs tamiya en studio27 laten hun decals drukken in Italië. Zou wel graag eens die firma zien in italië, Cartograf. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|