|
|
||||
|
||||
Schilderen van raamrubbers.
Hallo plakkers ik zit met een klein vraagje i.v.m. schilderen van raamrubbers en daklijsten in zwart.Doen jullie dit voor het sealen met vernis en voor het plaatsen van decals.Omdat ik vind dat als je het voor het vernissen doet het rubber gaat blinken en in realiteit is het niet echt blinkend he.Alvast vele groetjes Vinnie.
|
|
||||
|
||||
Quote:
1) Spuiten van de body. 2) Aanbrengen van de decals. 3) Spuiten van vernis. 4) Schilderen van raamrubbers. Dit heeft een dubbel voordeel : eerst en vooral zijn de raamrubbers dan niet mee vernist zodat ze er realistisch uitzien, en ten tweede zorgt de (uitgeharde!) vernis ervoor dat je eventuele uitschuivers bij het schilderen van de raamrubbers zonder problemen kan wegvegen met white spirit, omdat de vernis alles wat eronder zit perfect beschermt... |
|
||||
|
||||
Ola, dit is zeer interessant! Die raamrubbers deed ik eigenlijk ook altijd ervoor, en heb er altijd vodden mee...
Nog wat vraagjes: - moet je de verf terug wat schuren voor je vernist? - hoe dik moet je die vernis leggen? (is moeilijk te verwoorden) - pakt die verf voor de raamrubbers dan uiteindelijk nog goed op het vernis, of moet je daar ook wat voorbereiden? Alvast bedankt voor de tips |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Greetz Vinnie. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Domino verkoopt de vernis eveneens.
Het is wel aan te raden om meerdere busjes of nog iets extra te kopen aangezien de verzendkosten hoger liggen omdat spuitbussen niet via de post mogen verstuurd worden.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
ja, ik heb nog niet zolang die gunze producten aangekocht en iedereen is er tevreden over. Ga binnenkort zelf eens poging doen met deze vernis.
|
|
||||
|
||||
Een clearcoat van Tamiya (TS-65) is dus minder goed of niet?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Als je dus Tamiya vernis gebruikt om modellen te vernissen zonder decals (straatwagens bv) is er geen probleem. En dit moet zowat de 20e keer zijn dat ik dit op het forum in één of andere thread herhaal. Misschien moetn we dit maar eens in de FAQ zetten of zo Overigens is TS-65 pearl clear. Ik weet niet wat je daar mee zou willen bereiken; TS-13 is de "neutrale" vernis (althans wat de kleur betreft dan). |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Sennake, nogmaals thanks voor je zoveelste uitleg. FAQ kan helpen, maar dan nog zijn er die het niet nalezen (zoals ik al paar keer tegenkwam). |
|
||||
|
||||
Quote:
Als je eerst zou vernissen en daarna decallen zou het verschil in glans nóg groter zijn dan zonder vernissen, omdat je lak dan mooi glimt en je decals totaal niet. Bovendien zou je de randjes van de decals blijven zien, die verdwijnen als je vernist. Ik zie dus totaal niet het nut in van vernissen vooraleer te decallen. Maar zoals gezegd : theoretisch heb je gelijk. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Okey Thanks Sennake. Heb daarnet de vernisspuitbus ingeruild tegen de juiste. Ik ga die netjes wegbergen, je weet nooit of ik ze nog eens kan gebruiken bij een wagen waarvoor ik geen decals gebruik.
Deze week dus best eens binnenspringen bij Steven @ Domino. Groetjes en bedankt. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|