|
|
|||
|
|||
Hoe SOL resten verwijderen?
De vraag is vrij duidelijk hé heren. Ik ben bezig aan een Seikel Porsche 996 GT3 RSR en ik had daar vrij veel sol voor nodig. Natuulijk zijn de solresten gedroogd op zowel de decals als op de laklaag...
Met gewoon water kan ik ze niet vewijderen. Kan één van jullie me zeggen hoe ik ze best verwijder zonder de decals of de lak te beschadigen? De lak van de body is standaard van AutoArt, die kan al vernist zijn, maar dat weet ik niet. Alvast bedankt voor een snel antwoord. Mvg Gunther |
|
||||
|
||||
Normaal zou je sol moeten kunnen verwijderen met een zeepsopje. Althans, dat werkt bij mij in ieder geval goed.
|
|||
|
|||
Ok,
Ik probeer eens met een beetje dreft en maak ik er een sopje van. Ik laat jullie de uitkomst weten... G. |
|
|||
|
|||
Wel, euh... kheb es kort geprobeerd...
De decals dreigen los te komen, maar de plekken verdwijnen niet echt... Iemand nog tips? G. |
|
||||
|
||||
Tamiya Compound. De blauwe.
|
|
||||
|
||||
Probeer het eens met tamiya polishing compound, de "finish" variant. Gewoon voorzichtig met een schoon vod.
|
||||
|
||||
Of Tamiya-wax.
|
||||
|
||||
Quote:
Toch enkele vraagjes alvorens ik ermee van start ga. Helemaal op het einde van de gebruikersaanwijzing staat dit : "After polishing and drying, wash the remaining polishing cream away with water" Is er dan geen gevaar dat de decals terug los komen? Tweede vraagje: kan je dit product ook gebruiken om je model op te blinken nadat je de decals gesealt hebt met vernis?
|
||||
|
||||
Quote:
Sterker nog, daar is het eigenlijk voor bedoeld
|
||||
|
||||
Quote:
Thx Tim voor de tips!
|
||||
|
||||
Hallo,
Ik gebruik altijd warm(niet te warm) water met een beetje dreft. Ik doe dit altijd met een microvezel doek. Werkt perfect en de decals komen niet los. Je kan ook tamiya Wax gebruiken, maar enkel als je gaat aflakken met een acryl vernis zoals gunze topcoat Uit de spuitbus of tamiya x22 via de airbrush. Hopelijk weet je hier iets meer mee. Lesley Last edited by eyckles; 07-07-2011 at 21:30. |
|
||||
|
||||
Ik verwijder de Sol resten bijna meteen nadat de decals "vastgesmolten" zijn, dat voorkomt i.d.d. een hoop ellende.
Rate This Thread | |
|
|