![]() |
|
|
||||
|
||||
Gisteren -bijna letterlijk aan de vooravond van de Condroz Rally- kwam het mooie nieuws dat de Franse topper Bryan Bouffier zal starten in een BMA Subaru Impreza WRX, wel zonde dat Munster geen wagen meer vrij had, want hijzelf zal nu niet meerijden...
Uiteraard wel top dat we met Bouffier erbij, 5 knallers hebben die voor de zeggen zullen gaan: - Duval (Punto S2000) - Casier (207 S2000) - Loix (Polo S2000) - Cols (evo IV Gr.N) - Bouffier (WRX Gr.N) Ik geef ze allemaal evenveel kans, al heeft Bouffier wel wat minder parkoer kennis. Het zal dus 3 dagen lang een strijd worden van seconden en mss wel minder verwacht ik... ![]() De Condroz rally zelf lijkt vanaf nu écht wel de "grootste" rally te worden van België! Met vanaf dit jaar een 3daagse rally, niet minder dan 180! deelnemers(waar zien we dat nog in het BK?) en in de voorste gelederen niks dan topwagens én toppiloten. (Ik las net op flyingfinish.be dat het in 2008 een totaal andere rally zal worden, met allemaal nieuwe proeven!) Na al wat testen van toppers, was er vandaag de shakedown, op rallylovers.be vond ik o.a. onderstaande foto's: Quote:
Ik zal er zijn vanaf vrijdag avond, hopelijk ook velen onder jullie! Aan iedereen een veilige rally gewenst! |
|
||||
|
||||
180 deelnemers? Dan loont het om een KP helemaal uit te kijken. We gaan zaterdag dan maar eens 2 KP's doen in de zaterdagmorgen/middag. Hebben de kenners op dit forum nog enkele top kijkplaatsen in petto voor SS2 t/m SS7?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Ik ben vorig jaar naar de Special Wanze-Marneffe (SS3 en SS9) gaan kijken in de dorpskern van Bas-Oha. Je kunt daar gemakkelijk bijkomen via de weg naast de Maas. Je kan parkeren langs de Maas en vandaar te voet (5 min.) langs de brug over de spoorweg. Je kan ze daar zien spectaculaire beklimming of op het dorpsplein (legertent met braadworsten geserveerd in een keukenrol en koude Maes-Pils aanwezig). De KP die ik zag was de laatste van de dag en om 18u15 is het eigenlijk al pikkedonker, dus zag je bij sommige passages vooral koplampen. Denk dat het bij dag toch iets spectaculairder is. Maar het is wel leuk om daar te staan terwijl je de auto's van een afdaling hoort razen en dan maar raden aan de hand van het geluid wat voor één het is.
Moet er wel bij zeggen dat dit mijn eerste BK Rally was die ik ging bekijken en dus ben ik zeker geen ervaren toeschouwer of echte kenner... |
|
|||
|
|||
Ik ben ook van plan om zaterdag eens te gaan kijken. Probleem is wel dat ik nog nooit naar een echte rally ben geweest dus weet niet goed hoe ik de dag het beste indeel. Welke proeven zijn zeker de moeite waard? Zijn de verschillende proeven goed aangegeven of moet men echt de omgeving kennen om deze terug te vinden?
|
|
||||
|
||||
astra fan , iedere kp in huy is de moeite waard
maar kijk als je nog niet naar een rally bent geweest en je komt daar in de condroz hekseketel toe , zal je wel raar opkijken , file , file en nog eens file ga naar een kp en blijf daar , je ziet alles en iedereen passeren normaal 180 deelnemers , dus 3 uur spektakel , en daarna passeren ze nog eens dus je kan ze nogmaals allemaal bekijken |
|
||||
|
||||
Ga naar het rallycentrum en koop een overzichtskaart (die kan je ook krijgen aan de afrit van de autostrade denk ik). Je kan probleemloos één KP zien per groepje van drie.
Onthou vooral dat de kortste weg nooit de snelste is, en vermijdt Huy, tenzij je van file houdt. Als je Maas over wil steken, neem dan een brug in de omgeving van Huy en niet die twee in het centrum. Je rijdt best een stukje om als je ergens wil geraken.
|
|||
|
|||
Als je inkom hebt betaalt voor een kp, is dat dan voor de twee doortochten? Of moet je terug inkom betalen als je bv. na het bekijken van een andere kp terug wilt gaan kijken?
|
|
|||
|
|||
Op www.rallylovers.be staat dat er op het moment voor de start drie forfaits zijn:
Christophe Jacob: wegens sterfgeval familielid Gunther Monnens: overlijden in familie van tuner Renaud Verreydt: geen motor beschikbaar (budget) |
|
||||
|
||||
Eenmaal betaald voor een bepaalde KP, mag je daar dezelfde dag onbeperkt binnen.
|
|
||||
|
||||
GT3 VanParys in racelayout :
http://www.tracklife.net/index.php?o...sk=view&id=326 |
|
|||
|
|||
Op http://www.ris-timing.be/rallye/huy/2007/homeresu.htm kun je al de eerste tijden zien van SS1, tot nu toe al van 40 wagens.
|
|
|||
|
|||
Ik heb gehoord dat Deferm out is. Zou in een hairpin gebeurd zijn.
Iemand die dit kan bevestigen misschien? |
|
|||
|
|||
Het nieuws zou komen van iemand die het heeft zien gebeuren, en gefilmt heeft.Hopelijk valt de schade mee en kan hij morgen opnieuw van start gaan.
|
|
|||
|
|||
Tot nu toe heeft F. Loix de eerste scratch op zijn naam kunnen zetten (KP4)
Aan de leiding ligt Duval met 6,7 sec. voorsprong op Loix en 9,7 sec. op Casier. L.Cols volgt al op 47,3 seconden. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|