|
|
||||
|
||||
Met deze vakantie en het saaie weer kunnen we lekker verder doen. Vandaag heel wat spuitwerk achter de rug. Neen, nog geen body gespoten, verre van. Wel alle onderdelen die ik nodig ga hebben reeds in een kleurtje gezet: de delen van het chassis, motor en dergelijke.
Ook het schuurwerk kon weer herbeginnen, goed voor een drietal uurtjes zoet zijn. Daarna controle met witte primer om te zien dat het behoorlijk goed is. The Kind is voor 85% strak... De delen die nog niet in orde waren krijgen opnieuw putty opgesmeerd en mogen drogen om morgen (of vanavond) opnieuw geschuurd te worden. Het zou wel eens de laatste keer kunnen zijn. De plaats van de tankdop ziet er nog niet perfect uit... Hier even een dryfitje met motor, leek me wel leuk. Eerst voor het schuren, daarna na het schuren en na de witte primer. Zit duidelijk op de goede weg !! Daarna ben ik zachtjes aan begonnen aan het uitbreden. Eerst goed denken hoe en waar, daarna uitvoeren, liefst parallel zodat de opbouw gelijkaardig is. Dat lukte redelijk goed. Dan nog een laag putty erover om de spleetjes op te vullen. Dit mag nu netjes uitharden. Volgende stap hierin is de buitenste laag boetseren met Milliput. Ik ga meteen een deftige hoeveelheid aanmaken want dan kan ik die fenders naast de motorkap aanpakken en met de resten kan ik aan de slag bij de Ferrari... Zojuist heb ik enkele onderdelen zoals de spoiler een allereerste nevellaag van de bodykleur gegeven. Ben heel erg benieuwd hoe dat eruit zal komen te zien. Je krijgt daar deze avond nog een update over. Eerst nog naar de fitness (denk ik) Vooruit, genoeg gekletst, terug aan het werk !! Nog even de taken laten zien waar ook tijd zal in kruipen: De fenders die verlengd moeten worden: De zijstijlen moeten eruit want dat zit niet op de animatiewagen. Bovendien zitten er niet eens ramen in de zijkanten van dit 1/24 model. Dat zal dus scratchen worden uit een plastiekachtig materiaal... De uitlaten kloppen niet zoals je hier ziet. Dit zal ook vanaf 0 opgebouwd worden met styreenbuisjes:
|
||||
|
||||
Zoals beloofd nog even twee foto's van de reeds gespoten achtervleugel... Mooi kleurtje he
Grtzzzz
|
||||
|
||||
't gaat precies goed vooruit,enorm veel tijd zeker
Maar wel al een mooi model aan het worden en ja het kleur is mooi,zou zelfs zeggen dat het niet veel zal verschillen met de echte. Grts Vinnie. |
|
||||
|
||||
Ferrari ? Welke Ferrari ? Toch nie die van Cars ? ... (Hint)
Het kleur ziet er identiek uit , het schuurwerk gaat goed voorruit , de 'smoothie' lijnen komen tot leven , de motor ziet er goed uit,.... Ik zou zeggen , doe zo voort hé ! ga je die decals zelf maken ? Last edited by Sennake; 29-03-2008 at 11:23. |
|
||||
|
||||
...Voor zover het speelgoedmodelletje klopt met de "werkelijkheid" van de tekenfilmwagen natuurlijk. Ik denk trouwens niet dat er ergens in de film de onderzijde van deze wagen te zien is, dus die moeite zou ik me besparen als ik jou was. Maar dat is geheel jouw beslissing natuurlijk.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja dat is de bedoeling. Eerst eens proberen natuurlijk en als het echt niet lukt, dan vraag ik wel even rond Quote:
Het speelgoedautootje geeft vooral een idee van hoe het kan opgelast worden. Op onderstaande prent van de officiële site kun je trouwens goed zien dat de uitlaten aan de zijkant zitten. Hij hoeft niet perfect te zijn (langte bvb) maar alles wat in mijn mogelijkheden ligt om aan te passen, ga ik zeker proberen.
|
||||
|
||||
Hey Loeten ,
Ga eens naar deze site http://adisney.go.com/disneyvideos/a...sec=6&subsec=5 . Dit is de officiele site van Cars. als je daar linksboven(juist onder het embleem van Cars) op showroom klikt dan krijg je een hele reeks figuurtjes van de film waaronder 'The King'. Wanneer je 'The King' aanklikt , dan komt hij wat groter op je scherm en krijg je links een vakje 'specifications'. Daaronder vind je '360° rotate'. Wanneer je dit aanklikt kan je The King volledig draaien! Zo zie je misschien enkele details van heel de wagen , ook de uitlaat . zijn achterste verschilt duidelijk van dat die cast wagentje waar je het voorbeeld van neemt. Hopelijk ben je hier iets mee want ik vind het een fantastische uitdaging! |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat die-cast wagentje gebruik ik eigenlijk niet echt als referentie, wel voor maten en dergelijke. Het achterste is trouwens WEL behoorlijk gelijk als op de site hoor. Het 1/24 model daarentegen is heel erg verschillend. Hier zal ook nog heel wat werk in kruipen. Maar niks voor vandaag, ik ga naar de koers kijken. Mits wat geluk en een goed koersverloop zie ik ze toch 9 keer waaronder Eikenberg, Patersberg en het Vossenhol...
|
||||
|
||||
En loeten , terug aan't werk na de koers ? Het begint er al op te lijken hé.Hopelijk ben je deze keer van tegenslagen gespaard .
|
|
||||
|
||||
Quote:
Het was trouwens een prachtige koers. Ook voor mezelf om ze negen maal op mooie punten te zien Ik heb evenwel geen tijd meer gehad om te bouwen aangezien we nog naar een huwelijksfeest mochten gaan. Deze namiddag zal het schuurwerk hervat worden...
|
||||
|
||||
Dit keer een vraagje van mijn kant. Zou ik voor de velgen en banden hier een beroep moeten doen op de Nascarkits van AMT? Het lijkt me immers dat ik de velgen die in de kit zitten onbruikbaar zijn wegens veel te smal, te klein en dus niet geschikt...
|
||||
|
||||
Quote:
Moest het je interesseren, ik heb nog een set liggen van monogram 1/24, dan moet je er niet speciaal een kit voor kopen. Laat me maar iets weten.
|
||||
|
||||
Ewel Nismo, dan zou je me nogmaals uit de nood helpen. En ik zie dat ze er nog redelijk op lijken. Dus als je ze echt kan missen, laat ze maar komen he. Geef me desnoods ook maar de verzendingskosten of zo ;-)
|
||||
|
||||
Zo, vier uur later is de verbreding al op goede weg. De Milliput staat nu uit te harden. Ook de luchtopeningen vooran zijn gemaakt. Het enige wat er nu nog aan moet veranderd worden, zijn de twee fenders voor de achterwielen. Natuurlijk is er ook nog werk aan de achterzijde, maar dat reken ik even niet mee...
Dat boetseerwerk is heel intensief en uiteindelijk heb je het gevoel dat je absoluut niet vooruitgaat. Toch is het belangrijk dat het goed gedaan wordt, vandaar de vergelijking (zie foto's) via een soort "uitlijnbank". De bestuurderszijde heft nog wat wijzigingen nodig die met schuurpapier op te lossen zijn. Wie goed kijkt, merkt ook vast dat de verbreding niet 100% gelijk is als in de animatiefilm. Dat weet ik dus ook en die aanpassingen moeten nog gebeuren via snij- en schuurwerk. Ik verlang evenwel om eens goed door te werken aan een model, dus misschien dat ik één der komende dagen eens wat anders ga doen en een nieuwe thread ga opstarten. Soms doet veranderen van spijs, lekker eten (of zoiets)... Omdat foto's vaak meer zeggen dan woorden: Voila, tot zover deze update weer... Even verpozen en doorheen de andere threads bladeren...
|
||||
|
||||
Putty, schuren, primer, putty, schuren, nog putty, weer schuren en primer,... En zo gaat dit al een poosje. Logisch met al die aanpassingen. Vandaag ook weer wat schuurwerk verricht. We zijn er bijna. Hier en daar nog wat kleine putjes. Ook de verbreding aan passagierszijde moet nog ferm geschuurd en bijgewerkt worden. Om stoflongen te voorkomen, ga ik dat zometeen buiten in de tuin doen. Lekker zonnetje, voldoende wind en de kindjes rond mij aan het spelen... ZALIG !!
Enkele overzichtsfoto's v an de werken... Niet dat het veel zegt... Voor alle duidelijkheid er nog eens aan toevoegen dat er nog heel wat moet toegevoegd worden. Zo ontbreken voorlopig nog de luchtgaten aan de zijkant. Ook heel wat panellines moeten opnieuw opengewerkt worden. Daarnaast ontbreken nog enkele details op de body zoals inkepingen, allerlei lijnen en zo verder. Er is nog heel wat werk te gaan dus... Straks probeer ik eerst het busje van The A-team af te krijgen. Daarna zorg ik voor het onderstel van The King. Ik heb eindelijk eens een vrije zaterdag dus wil ik ook eens goed vooruitgaan (zonder te overhaasten, uiteraard). Grtzzz
|