![]() |
|
|
||||
|
||||
Een rustig weekend ditmaal en dus tijd om tussen het fotokleven door wat aan de modellen te werken. Yeps meervoud want ik wissel wat af...
Bij de Subaru werd het tweede kapje gemaakt. Eerst wist ik langs geen kanten meer hoe het erop moest liggen, hoe breed de sleuven waren en zo verder. Niet goed bezig dus. Uiteindelijk vond ik alles terug en konden we aan de slag. ![]() Die werden gespoten, samen met de luchtkapjes op het dak en de afschermplaatjes voor de verstralers. Hieronder kijkt The King effe vanonder zijn blanke laklaag toe of het goed loopt... ![]() Toen vanmiddag alles droog was (gisteren het spuitwerk gedaan), kon alles geplaatst worden... Voorzichtig en goed mikken was de boodschap. ![]() ![]() Dan konden we verder decals plaatsen. Niet eenvoudig met die nieuwe kapjes erop dus dat werd sollen en insnijden. Achteraf moest ik toch hier en daar wat gele verf toevoegen. Op een tweetal plaatsen moet ik het nog eens extra aantippen... ![]() ![]() Voila, morgen kan ook deze onder de blanke lak. De afwerking nadert en als ik goed uitreken, moet dat net voor het (officiële) schoolbegin zijn. Perfect dus...
|
||||
|
||||
Na een nevellaagje blanke lak kwam er vandaag een ietsje dikkere nevellaag op de wagen. Overmorgen kan de echte wetcoat erop gezet worden om dan volgende week afgewerkt te worden.
De spiegeltjes zijn alvast in carbon gezet: ![]() En nu op pauze deze voorlopig...
|
||||
|
||||
Zozo... De blanke lak was voldoende uitgehard, ik kon weer aan de slag...
- Raamrubbers schilderen (en veel retoucheren) - Zwarte onderdelen op de ramen + decals plaatsen - Ramen in de body lijmen - Lampglaasjes schilderen en plaatsen - Body en chassis in de echt verbinden - Antenne zetten - PE-onderdelen plaatsen Ik heb onderweg wel enkele foto's genomen; ![]() ![]() ![]() ![]() En zo staat de wagen er momenteel bij... ![]() Morgen doe ik verder met het laatste onderdeel: de spatlappen. Ik heb al een stukje gedaan, maar de zin is over, dus morgen de rest voor ik mijn klasje in orde ga zetten... ![]() Grtzzzzz Owja... In de bouwbeschrijving zaten nog twee leuke bloopers. Ik wil ze jullie niet onthouden; 1/ Decals omplooien als ware het PE-onderdelen (dit is een remake van de Hasegawa en daar zit wel PE in, dus Revell lost het zo op - zie ook die voetensteuntjes in den beginne) ![]() 2/ En deze is zonder woorden... ![]() Grtzzzzz
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 26-08-2008 at 22:12. |
|
||||
|
||||
En met de eerste september presenteer ik U de afgewerkte versie van de Subaru. Je kan de pics HIER vinden...
Een kleine sneakpreview... ![]() Grtzzzz
|
|