![]() |
|
|
||||
|
||||
Mooie update, Dominique.
Maar 1 vraagje; Is dat gat in de messingplaat, waardoor de stuurstang loopt nu niet te groot langs de binnenzijde, of wordt dat alsnog op één of andere manier "weggemoffeld"?
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 22-09-2010 at 15:42. |
|
||||
|
||||
Nee nee, dat is precies zoals het moet zijn. De stuurkolom loopt er midden door. Als ze is vastgezet ziet het er een stuk beter uit.
In feite is het het gat in de vloerplaat die veel te groot is. Dat wordt aangepast als alles definitief op zijn plaats komt te zitten.
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 22-09-2010 at 18:02. |
|
||||
|
||||
ziet er fantastisch uit !!!
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
de assen voor de wielen zijn ook aangepast. De gegoten exemplaren werden voorzichtig weggefreesd, en ze zullen worden vervangen door gedraaide wielplaten uit messing. Geen gedoe en geklieder met verf dus, en altijd de correcte kleur.
De buitenkant van een wiel zag er zo uit, rechts ervan een opgekuisd wiel met de gedraaide wielplaat. Onderaan een wielplaat voor de voor- en achterkant van een wiel. en de binnenkant: Dan heb de voor- en achterophanging annex assen eens gedryfit, en de cardanas gepast. Geen problemen hier, en het onderdeel kan perfect dienen. De stabilisatoren echter zijn aan de dikke kant, en het plastic onderdeel van 1,7mm zal worden vervangen door een messing staaf van 1,2 mm. Je ziet hier zowel het oude als een nieuw onderdeel ter vergelijking. Ik heb ook hetzelfde gedaan met de draagarmen voor de spatborden en treeplanken. Je ziet een oud en een nieuw onderdeel, daarna het geheel.
|
||||
|
||||
De voorste stabilisatoren moeten er ook aan geloven. Het onderdeel is net als zijn collega's aan de achterkant niet slecht van vorm, maar gewoon veel te dik. Ook dit onderdeel krijgt dus een messing scratchbuild vervanging.
Hier gaat het om een vorkvormige torsiestang, dus er diende gesoldeerd te worden. De eerste foto toont de geplooide en gesoldeerde vork. Die vork moet nog worden voorzien van het kleine balhoofd aan de op van de vork. Dat stukje werd van het plastic onderdeel gesneden, ingeboord en over de gesoldeerde vork geschoven. Even droogpassen en klaar. Enkel nog wat opkuisen en te lange uiteindjes een beetje inkorten. En dan nog een overzicht van de werken van vandaag:
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 28-09-2010 at 21:58. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() Hallo kroket bedoel ik dus eigenlijk eh ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Het model trouwens ook hoor Dominique! Maar daqt wist je al zeker....
|
||||
|
||||
Knappe aanpassingen weeral.
![]()
|
||||
|
||||
Ik heb de laatste tijd vrij onregelmatig gewerkt aan dit model, daarmee dat updates een beetje uitgebleven zijn, mara we gaan hier en nu onze "schaai" eens inhalen zie.
Vooreerst zijn de wielen afgewerkt. Het wiel werd zwart gespoten (kleur van de rest van de auto zal ook zwart worden). Dan werden de gedraaide ashelften aan de wielen bevestigd en de bouten werden door stukjes messingrod van 0,5mm gesimuleerd. Ook de rest van het koetswerk werd gespoten, evenals de voor- en achteras. Heel de boel werd gemonteerd en we kunnen nu beginnen aan de detaillering van het chassis.
|
||||
|
||||
Het is de bedoeling dit model een "patine" mee te geven. De auto is 100 jaar oud, en dus kan hij onmogelijk als een nieuwe wagen uitzien. Ik zou graag een gebruikte, gerestaureerde auto willen hebben: dus mooi en proper maar met de onvermijdelijke sporen van gebruik.
De motor werd gespoten in een basiskleur van mat aluminium. Dat werd zeer grof gespoten om een textuur te simuleren. Dat werd dan gedrybrushed met mat zwart, waarna wat vettigheid en stof werd aangebracht. Ook de carburator/inlaat combinatie kreeg enzelfde behandeling (met wat afwijkende kleuren weliswaar) en de uitlaat werd behandeld met roestkleurig pigmentpoeder van MIG. Voor de firewall heb ik iets geprobeerd dat ik nooit tevoren heb gedaan: hout simuleren met verf. Ik ben vertrokken met allemaal enamel-kleuren van ModelMaster. Ik heb een basis Flat Tan 1567 gezet, daarover Military Brown 1701 gedrybrushed, gevolgd door een drybrush met Gloss Brown 1540 en een beetje bevuild met Flat Black 1749. Aan jullie om te oordelen of het resultaat een beetje geloofwaardig is. Tot de volgende!
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 07-11-2010 at 18:29. |
|
||||
|
||||
Wielen en blokje zien er net echt uit, dus dat zit snor.
Wat betreft je fire-wall, ik denk dat de foto een beetje misleidt, volgens mij blinkt het nog te fel, alhoewel ik niet weet of dat historisch correct is. Jij zal wel betere en meer referentiefoto's bezitten dan ik. Ik zou het eens in het "echt" moeten kunnen zien om een correct oordeel te kunnen vellen.
|
||||
|
||||
Quote:
Maar goed, de foto's doen de firewall zeker geen recht aan. Feit is dat het een houten paneel was, gelakt en al, dat nu de indruk van ouderdom moet geven. Dat wil zeggen dat aan de buitenkant (kant motor) de lak al heel wat slijtage vertoont, aan de binnenkant (kant dashboard zeg maar) is dat wat minder het geval. Ik zal zien dat morgen of zo wat betere foto's kunnen worden gemaakt bij daglicht, want dit spreekt echt tegen mij. ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Ook een gebrek aan referentie speelt mee dat ik het geheel niet echt kan thuisbrengen, maar dat wil niet zeggen dat het slecht is, of dat ik het slecht vind, integendeel. Nu is mijn ervaring met zulke verweringstechnieken dan zo goed als nihil.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 08-11-2010 at 00:51. |
|
|||
|
|||
Dominique,
Mooi wat je laat zien ,komt goed ! Bij deze nog enkele tips om je motorblok nog even te behandelen... Als basis zit je goed. Rond de verschillende boutjes zou ik nog een wash leggen met verdunde olieverf. (eventueel met tamiya matt zwart verdunning thinner gele dop) achteraf dry-brush geven met lichtere kleur dan de basiskleur. (dit geeft extra detail) Met tamiya "smoke" kan je er lekkende olie opschilderen dat geeft ook altijd super. achteraf nog met een potlood (grafiet) langs de randen gaan om metaal te simuleren. Ge ziet maar wa ge der mee doe. Grtz, G ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|