![]() |
|
|
||||
|
||||
Vervolgens kwam er een royale laag Zero Paints vernis overheen. De decals hebben er geen last meer van gehad, en de glans van deze vernis is zeer hoog. Alleen het achterste stuk van de body, dat aan het chassis vast zit, was een beetje 'overdone' en vertoonde wat lopertjes. Die heb ik weggeschuurd, maar helaas zat ik daarmee ook weer door de blauwe verf. Dus heb ik eerst met de airbrush terug wat blauwe verf bijgespoten, en na droging heb ik er een nieuwe, bescheiden laag Zero Paints vernis over gezet. Deze keer met succes. Nadat ik vervolgens het chassis zelf matzwart gespoten had en het interieur van het achterste carosseriewerk eveneens matzwart geschilderd had zag het resultaat er als volgt uit:
De verniste body kreeg de nodige tijd om te drogen: Daarna werden beide onderdelen gedryfit: |
|
||||
|
||||
Dan zijn we begonnen met het monteren en schilderen van de motoronderdelen.
Eerst het motorblok: Daarna het uitlaatsysteem met turboladers: Ook de andere onderdelen werden in de juiste kleuren gezet, zoals je hier kan zien aan de hand van enkele voorbeelden: Eens alles gedeeltelijk geassembleerd was en in de juiste kleur gespoten en/of manueel gedetailleerd, heb ik alles in 'Tamiya-stijl' eens samengelegd vooraleer aan de samenbouw te beginnen: Nu gaan we eens beginne met de bouw van de motor zie ![]() Wordt dus vervolgd, en het zal geen maand meer duren ![]() |
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit. Die Tamiyageïnspireerde foto is wel leuk. Kun je meteen zien wat er allemaal op moet...
|
||||
|
||||
De verf en de decals zitten er zeer strak op. Goe bezig.
Groeten, Lesley |
|
||||
|
||||
Na montage ziet de motor er als volgt uit. Ik heb er alleen wat bougiekabels aan toegevoegd. Dat kon ik niet weerstaan. De rest van de kablage ga ik bij dit model met gesloten motorkap achterwege laten. Maar ik heb ook nog een straatversie staan van deze F-40, en die zal ik met open motorkap bouwen, dus daar zal de detaillering een pak verder gaan.
|
|
||||
|
||||
mooi, mooi,mooi
clean ! |
|
||||
|
||||
Zoals altijd weer een zeer mooie afwerking van de motor.
Lesley |
|
||||
|
||||
Dit wordt opnieuw een zeer prachtig model.
We blijven volgen... |
|
||||
|
||||
Het moet niet altijd rood of geel zijn, ne blauwe Ferrari is zeker zo mooi.
Allé, deze toch. ![]()
|
||||
|
||||
Moteurke ingebouwd en de velgen van de Fujimi kit ontchroomd en in de witte primer gespoten:
|
|
||||
|
||||
En dan een dryfit met de wielen eronder:
|
|
||||
|
||||
Omdat de achterste koelrooster van de Tamiya-kit uit plastic bestaat en niet doorzichtig is, opteerde ik voor de Fujimi rooster. Echter, deze past niet in de opening van de Scale Designs resin body. Dus heb ik er eentje moeten scratchen:
|
|
||||
|
||||
Ik blijf volgen.
![]()
|
||||
|
||||
Netjes, netjes... Maar zo een 'dure' kit met een slecht rooster, wel jammer. gelukkig kon je het mooi oplossen. De bouten zijn aftermarket?
|
||||
|
||||
Mooi, mooi, maar hij komt toch wel een beetje lager op zijn hoeven zeker!
|
|