De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-07-2002, 00:13
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

ivm met de conclusies die hier worden getrokken van de rookies en JPM.
==> Niet naar het interview gekeken dat op de VRT met David Coulthard ...
ik citeer:
Quote:
een piloot zijn reputatie en kwaliteiten kunnen niet beoordeelt worden op basis van 1 race of enkele races ... you have to look at the bigger picture ...
well right is he ...
Als je conclusies trekt over het hele seizoen, zal je een iets geloofwaardiger beeld krijgen ... beoordelen enkel op deze race van silverstone, om dan te besluiten dat ze beter een andere job zoeken is een beetje foolish
Old 08-07-2002, 00:20
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Finish

Vraag: bestaat er eigenlijk een bepaalde regel omtrent inhalen in de pits ? Ik herinner me dit seizoen nog duidelijk een gevecht tussen een Renault en een Sauber -denk ik-, in de pits, zij langs zij
je kan dit bezwaarlijk inhalen noemen , de renault wil afbuigen en schumacher gaat er gewoon voorbij

Last edited by Finish; 08-07-2002 at 11:16.
Reply With Quote
Old 08-07-2002, 08:54
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by JPMontoya

je kan dit bezwaarlijk inhalen noemen , de renault wil afbuigen en schumacher gaat er gewoon voorbij
Dat is dus wel duidelijk inhalen, want rechts zie je de Jordan-crew staan en niet die van Renault die staat nog veel verder...
Old 08-07-2002, 08:57
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Finish
Ook Coulthard kan je eigenlijk niets verwijten; pitstopstrategie van McLaren was gewoon vreselijk, hij was er het slachtoffer van; de verkeerde banden en 2 keer van de baan + 1 spin.
Het probleem is gewoon dat Bridgestone schitterende intermediate banden heeft en die van Michelin trekken op niks...

Martin Brundle zei dat hij hetzelfde als Coulthard zou geprobeerd hebben in die situatie... Slechts op het einde heeft Coulthard toch die intermediate banden erop laten leggen waarschijnlijk een bandentest...
Old 08-07-2002, 11:15
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally posted by airco
ivm met de conclusies die hier worden getrokken van de rookies en JPM.
==> Niet naar het interview gekeken dat op de VRT met David Coulthard ...
ik citeer:

well right is he ...
Als je conclusies trekt over het hele seizoen, zal je een iets geloofwaardiger beeld krijgen ... beoordelen enkel op deze race van silverstone, om dan te besluiten dat ze beter een andere job zoeken is een beetje foolish
Wel euhm, ik bekijk hier Sato, McNish en Yoong hun prestatie wel degelijk over het hele seizoen en stel vast dat ze bijna altijd moeten onderdoen voor hun teamgenoten. Sato zoekt zowat elke race de grindbak op, Yoong weet zich op momenten geeneens te kwalificeren en McNish kan je nu ook niet echt een topper noemen, hoewel het normaal is dat je in je eerste jaar bij een beginnend team nog niet echt kan presteren. Maar Sato en Yoong....no thnx.
Old 08-07-2002, 11:19
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Gisteren op VTM-Laat gehoord: Micheal Schumacher heeft de grote prijs van Enegland gewonnen voor z'n teamgenoot Barrichello. Montoya werd derde in zn McLaren
Ik viel bijna uit mijne zetel ( en nie van de slaap)
Reply With Quote
Old 08-07-2002, 11:21
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey

Dat is dus wel duidelijk inhalen, want rechts zie je de Jordan-crew staan en niet die van Renault die staat nog veel verder...
door het feit dat er een onderbreking in de pit-lane is kan de renault al wel afbuigen naar zijn pit , en op de tv- beelden is duidelijk te zien , dat schumacher wacht tot de renault afbuigt
Reply With Quote
Old 08-07-2002, 11:31
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by JPMontoya

door het feit dat er een onderbreking in de pit-lane is kan de renault al wel afbuigen naar zijn pit , en op de tv- beelden is duidelijk te zien , dat schumacher wacht tot de renault afbuigt
haha, sorry ze, mor as dieje renault wilt afbuige, zou em dan ni beter wachten tot em de pitcrew van jordan gepasseerd is, kwestie van genen levendige bowling te doen en der is plaats genoeg NA de stand van jordan om te wachten om bij zijn eigen team te gaan en niemand te hinderen
en derbij, schumacher wacht geduldig af....sry ze, da was toch mor nipt en in de pits zijn er nu eenmaal grote risico's
dus volgens mij blijft et onreglementair
wle goeie foto finiz
Reply With Quote
Old 08-07-2002, 15:10
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
aw ja, fotootje bron: f1onboard.com
Old 08-07-2002, 19:14
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie

Gelezen in De Standaard: BAR punten dankzij helicopter. Ze hadden een helicopter tegenwind gestuurd om de wolken in het oog te houden om zo te bepalen welke banden te leggen. Betreft hier een verklaring van de Team baas van BAR.
Slim gevonden, mischien een tip voor McLaren in het vervolg?
Greetz,
De Laskaat
Reply With Quote
Old 08-07-2002, 19:30
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Laskaat
Gelezen in De Standaard: BAR punten dankzij helicopter. Ze hadden een helicopter tegenwind gestuurd om de wolken in het oog te houden om zo te bepalen welke banden te leggen. Betreft hier een verklaring van de Team baas van BAR.
Slim gevonden, mischien een tip voor McLaren in het vervolg?
Greetz,
De Laskaat
het is algemeen geweten dat heel wat teams speciale maatregelen betreffende weersvoorspelling. Ferrari heeft vette contracten lopen met de franse weerdienst waarmee ze permanent in contact staan ... bovendien heeft Ferrari in een grote straal (10 km ofzo) rond het circuit "spotters" zitten die het weer in de gaten houden ...

Veel teams hebben afhankelijk van hun budget zulke oplossingen.

airco
Old 09-07-2002, 09:57
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Heb inmiddels een goeie 35 ronden van de GP gezien, en toegegeven, tot dusver best een prettige race. Absolute helden tot op dat punt zijn Kimi en Heinz-Harald. Hoewel, misschien had HH wel teamorders gekregen om zich zo goed mogelijk in de kijker te rijden (om de overlevingskansen van het team wat op te krikken) zonder daarbij het materiaal te sparen. Raikkonen en Coulthard worden verraden door de Mc Laren "organisatie" (of het gebrek eraan, als de mecano's maar "cool" blijven)
Ook bijzonder duidelijk dat Bridgestone meer nattigheid verdraagt dan Michelin. Toyota boert stevig achteruit na het hoopgevende seizoensbegin. Om van Jordan maar te zwijgen.
Barichello remonteert fantastisch van 21 naar 2, nu ja, da's helemaal niet verwonderlijk met het huidig niveau dat de Ferrari haalt. Ik bedoel maar, Schumi, JPM, DC en nog vele anderen zouden met hetzelfde materiaal niet minder hebben gekund.

Straks verder kijken, of valt er in de tweede racehelft niks meer te beleven???

jan
Reply With Quote
Old 09-07-2002, 10:12
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Ik heb mij weer eens uitgeleefd:

wallpaper Britse grote prijs
Reply With Quote
Old 10-07-2002, 12:57
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

ik heb op het forum van pitstop (dank u daarvoor) een foto gevonden die toch wel wat meer duidelijkheid schept vind ik persoonlijk

Schumacher begint z'n manoeuvre al voor het muurtentje van Sauber, dan moeten ze nog voorbij Sauber én Jordan vooraleer Button kan afslagen: als die nie onreglementair is weet ik het ook nie meer!

maarja sommige mogen duidelijk wat meer als de rest
Reply With Quote
Old 10-07-2002, 13:15
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Wat je niet op die foto te zien krijgt is dat Trulli ondertussen ook in de pits staat! Button kan echter niet op zijn pitstop wachten zonder een ander team te blokkeren, dus bolt hij rustig uit in de pitlane zodat hij niet te lang voor de crew van Jordan moet stilstaan (die ongetwijfeld ook een pitstop aan het plannen waren)

Schumacher komt achter Button aan de maximum pitsnelheid (veel sneller dan de uitbollende Renault dus), en Button gaat sportief aan de kant omdat hij aan het uitbollen is.

Je mag niet inhalen in de pits, d.w.z. "een duel uitvechten", maar dit was een volledig andere situatie. Je kan zulke regels niet letterlijk interpreteren en toepassen, zo werkt de wereld niet.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules