De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-09-2003, 19:26
Hoppa's Avatar
Hoppa Hoppa is offline
De Paddock Rookie

Wij nemen al deel aan de TC vanaf de eerste wedstrijd en hebben alles zien groeien en nu terug zien dalen. Mijn conclusie is en blijft dat àls er iemand met de vinger moet gewezen worden men naar zichzelf moet wijzen.
In de autosport heb ik het nog niet anders geweten dan dat een kampioenschap relatief klein begint en naarmate het meer bekendheid krijgt groeit en grotere budgetten vereist om nog een klein beetje te kunnen meespelen. Er is een reden waarom er dit jaar minder wagens in de Belcar rondrijden hoor. En die reden is niet dat de sponsoringbudgetten van de firma's gekrompen zijn maar wel dat de teams véél meer geld nodig hebben om dezelfde return te leveren. En die hoeveelheid geld willen de firma's dan weer niet op tafel leggen.
Het hangt allemeel aan elkaar vast, 1 persoon komt met meer geld en dus een grotere wagen en kaapt zo 90% van de publiciteit weg en de rest moet volgen of afhaken wat veel teams dan ook gedaan hebben.

In alle sporten is er een kleine top, zijn er veel middenmoters en een nog veel grotere groep hobbyisten. Wel, de TC zijn de hobbyisten van de autosport in België en de meesten zijn daar tevreden mee. Op 1 dag alles afgewerkt, prettige sfeer in de pits en de paddock, iedereen loopt waar hij wil , er mag al eens geklungeld worden in de pits en iedereen helpt iedereen. Laat ons de TC toch zo houden. Als er iemand wil meespelen met de grote jongens, voor mij niet gelaten maar dan moet je niet in de TC zijn. Daarvoor is er de Belcar, clio-, yaris-,mini-cup en zelfs bij onze vrienden over de taalgrens kan je dan terecht in een kanpioenschap dat de ambitie heeft om de top in Belgie te worden.
Old 09-09-2003, 19:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Hoppa
bij onze vrienden over de taalgrens kan je dan terecht in een kanpioenschap dat de ambitie heeft om de top in Belgie te worden.
Hahaha De Dutch SuperCar Challenge

Zelf ben ik niet in de omstandigheid om de belgische TV-programma's op hun kwaliteit te beoordelen. Peter, gooi eens wat bandjes over de grens

Wat ik wel kan beoordelen is de hoeveelheid autosport-programma's. Jullie hebben helemaal niks te klagen en zijn aardig verwend te noemen.

Behalve de standaard F1 uitzending en de hopeloos veroudere WRC uitzendingen is er bij de karnemelk-buren dus totaal geen autosport op TV. Ja, oke ............vooraf aan elke GP 15 minuten Clio-, Yaris- en Alfa 147 slooppartijen.

Terug naar belgie, moet de TC op de tv nation wide? Lijkt me niet wenselijk.............het is echt iets voor de liefhebber, en de massa "echte autosport liefhebber" is redelijk klein te noemen. Wil je dat spectaculair in beeld brengen dan moet je met zoveel camera's werken dat het financieel al helemaal niet te verwezenlijken is.

Maar een promo-dvd'tje of een online tv kanaal zoals de Dutch SuperCar challenge kon weleens iets positiefs voortbrengen. Altijd leuk je voor je sponsors, tenzij je een gelukzak bent en alles uit eigen zak kunt betalen.

Er zijn zo van die ongeschreven wetten in de autosport, elk kampioenschap kent een bloeiperiode met daaraan volgend een neerwaartse spiraal. Een goed georganiseerde klasse kan doorheen komen en een volgende bloeiperiode meemaken und so weiter. De neerwaartse spiraal bij de Belcar is eind 2001 in werking getreden en bij TC eigenlijk pas begin dit jaar. Of de TC en Belcar dat meemaken? Geen idee.............ik geef eerder de TC kans van slagen dan de Belcar.

Maar mondiaal zit zowat ieder kampioenschap in het slop, tis gewoon perentijd voor de autosport in het algemeen. We kunnen het allemaal wel goed bedoelen, maar als de feiten tegen ons zijn doe je daar niks aan. Uitzieken en hopen op herstel.

Daarnaast moeten we vaststellen dat de "nationale circuitsport" een kleine sport is. Daar kun je nog zoveel reclame budget tegenaan gooien (dat helpt misschien een heel klein beetje), het zal een kleine sport blijven.

Al heb je miljarden ter beschikking, korfbal of klootschieten zullen nooit volksport nr. 1 worden.

Voetbal en wielrennen/veldrijden voor de Belgen. Voetbal en wielrennen/schaatsen voor de Nederlanders. Tis gewoon niet anders
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-09-2003, 06:38
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Hoppa
Wij nemen al deel aan de TC vanaf de eerste wedstrijd en hebben alles zien groeien en nu terug zien dalen. Mijn conclusie is en blijft dat àls er iemand met de vinger moet gewezen worden men naar zichzelf moet wijzen.
In de autosport heb ik het nog niet anders geweten dan dat een kampioenschap relatief klein begint en naarmate het meer bekendheid krijgt groeit en grotere budgetten vereist om nog een klein beetje te kunnen meespelen. Er is een reden waarom er dit jaar minder wagens in de Belcar rondrijden hoor. En die reden is niet dat de sponsoringbudgetten van de firma's gekrompen zijn maar wel dat de teams véél meer geld nodig hebben om dezelfde return te leveren. En die hoeveelheid geld willen de firma's dan weer niet op tafel leggen.
Het hangt allemeel aan elkaar vast, 1 persoon komt met meer geld en dus een grotere wagen en kaapt zo 90% van de publiciteit weg en de rest moet volgen of afhaken wat veel teams dan ook gedaan hebben.

In alle sporten is er een kleine top, zijn er veel middenmoters en een nog veel grotere groep hobbyisten. Wel, de TC zijn de hobbyisten van de autosport in België en de meesten zijn daar tevreden mee. Op 1 dag alles afgewerkt, prettige sfeer in de pits en de paddock, iedereen loopt waar hij wil , er mag al eens geklungeld worden in de pits en iedereen helpt iedereen. Laat ons de TC toch zo houden. Als er iemand wil meespelen met de grote jongens, voor mij niet gelaten maar dan moet je niet in de TC zijn. Daarvoor is er de Belcar, clio-, yaris-,mini-cup en zelfs bij onze vrienden over de taalgrens kan je dan terecht in een kanpioenschap dat de ambitie heeft om de top in Belgie te worden.
Klopt volledig wat je hier zegt!
Reply With Quote
Old 10-09-2003, 08:15
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Wij willen meespelen met de grote jongens, maar enkel in TC. Buiten de 24H is het concept van de TC zoals Hoppa reeds schreef veel gezelliger dan de Belcar.

TC zal nooit de uitstraling krijgen van de Belcar, maar dat hoeft ook niet.
Reply With Quote
Old 10-09-2003, 14:54
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular

Hello,
Betreft afhakers in de Tc.
Ik persoonlijk denk dat er veel afhakers zijn of renstallen welke de overstap niet durven of kunnen maken naar Tc omwille van de strenge lawaainormen welke ze toch niet kunnen behalen... (denk aan ex Belcar renstallen welke toch jeuk moeten ondervinden om niet meer te kunnen racen al was het maar in de Tc met een kleiner budget ?)
Ook is lawaai een reden waarom de Btcs Zolder van het programma geschrapt heeft, 3/4 van het veld haalt de lawaainorm toch niet.
Wijzelf zijn dit jaar reeds tweemaal!! bedacht geweest met zwarte vlag voor teveel db's, ik nodig iedereen uit om naar de knalpotlijn van 4 knalpotten ! te komen zien, wij "zoeven" over de baan... en bovendien rijden we met een originele inlaat filter
Ik heb mij ook persoonlijk voorgenomen indien er zich nog éénmaal een "abnormale" lawaaiovertreding voordoet en zodoende onze race verpest, (gebeurde steeds op een tweede positie in groep 4) ik volgend jaar overweeg om deel te nemen over de landsgrens...
Inderdaad is de charme van Tc : alles op één dag en geen verre verplaatsingen...
Dit was even op het randje van of-topic maar 't zou ook een reden kunnen zijn waarom er minder inschrijvingen zijn in de Tc, wat de Belcar betreft is het puur om financiele redenen denk ik.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 10-09-2003, 15:36
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

eindelijk wat meer kommentaar op deze thread ...
Nu weten we tenminste wat iedereen hoopt te zien op TV ...

To Peter : sorry ... had eigenlijk een andere reactie verwacht ...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules