![]() |
|
|
||||
|
||||
Je kan de vorderingen van de werken in Spa-Francorchamps hier volgen:
http://2004-francorchamps.skynetblogs.be/ Vooral het filmpje van "chicane test day" is wel grappig. Die nieuwe bus stop ziet er niet gemakkelijk uit, zeker de ingang van de pits kan wel problemen geven voor de F1. Maar ik denk wel dat het een verbetering is en dat het wel spektakel kan opleveren. Verder onderaan staan nog enkele links naar foto's over de werken en de plannen voor het verkort circuit. |
|
||||
|
||||
Als die veranderingen doorgaan dan begint Spa verdomd veel op Silverstone te lijken, 137 circuit varianten zijn zowat mogelijk
![]() Ennuh, gelukkig geen Herman Tilke bochten, die kerel mogen ze wat mij betreft aan de hoogste boom hangen ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
De rijders vinden de verandering in ieder geval een verbetering dus thumbs up zeker
![]() |
|
||||
|
||||
Van mij mogen ze de Bus Stop gerust aanpassen. Dat was zowat het enige stuk dat echt misstond op het circuit. Al de andere passages zijn snel en technisch, terwijl de Bus Stop een saaie (af)remzone was.
Zolang ze van de rest van het circuit afblijven, vind ik het er zéér goed uitzien. Voor de toeschouwers is dit een stap terug vind ik. De snelheid gaat hoger liggen en beelden van bollides die de curbs platwalsen zijn ook voorbij. Misschien zien we in de plaats wel af en toe een uitschuiver. Wait and see.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() (want ik heb *kuch* kaarten)
|
||||
|
||||
een verbetering weet ik dat nog niet van die busstop
het is nog steeds geen vloeiende combinatie en ik had wel wat moeite om de bocht onder de knie te krijgen vooral het remmen in regenweer in de bocht is niet altijd eenvoudig, gelukkig biedt de nieuwe asfaltlaag een pak meer grip al schuift het in de tweede knik van de busstop en de drie bochten van les combes heel erg in de regen. In alle andere bochten is de grip in de regen veel verbeterd!
|
||||
|
||||
Mijn mening als toeschouwer: voor het publiek is de bocht er zeker beter (lees spectaculairder) op geworden. Met de smalheid van de bocht of het gevaar op achterliggers die hun bocht missen en voorgangers zijdeling rammen is er ook geen probleem. Toch heb ik tijdens de 25H enkele veiligheidsproblemen vastgesteld. Zoals altijd stonden de marshals van 25b nogal wijd. Eén van de deelnemers spinde nogal onschuldig, maar een achterligger stond voor de keuze tussen een aanrijding en een nogal onconventionele ontsnappingsroute. Hij koos voor het laatste, maar hierbij kwamen twee wielen naast de baan terecht en slipte de auto voorbij, tot op enkele centimeters van de marshals hun voeten. Bovendien is die post naar mijn mening onvoldoende beveiligd: door de nieuwe configuratie is het niet onmogelijk dat een wagen die met overstuur uit de linkse knik komt, recht de post binnen vliegt... Ook de muur van de Bus Stop mag wat meer bescherming dan vroeger krijgen...
Last edited by Nicki_Mks; 15-07-2004 at 14:48. |
|
||||
|
||||
De kleding van die heren zegt genoeg
![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Deze dan. Kijk even naar de marshals! Best seats in da house
![]() Edit: foto gewijzigd, ... al staan de marshals nog steeds op dezelfde plaats.
![]() Last edited by TiBo; 15-07-2004 at 11:04. |
|
||||
|
||||
Echt veilig staan ze niet, het circuit passen ze wel aan...........maar de FIA Veiligheidsdraad laten ze gewoon op de oude plek staan. Zal wel net buiten het budget vallen
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
@ DJ Scorpio
Op welke manier worden jullie anders behandeld dan de Waalse baanposten? Mag ook via email.
|
|