De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-05-2004, 15:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Peter Baert
Ik was "ooggetuige" van Webbers vuurwerk via de Duitse schotelzender n-tv, dat exclusief de eerste vrije trainingen uitzendt.
Vandaag was ik "ooggetuige" van het bewuste incident, in de samenvatting op SBS6 lieten ze vandaag het bewuste stukje zien. Ik heb niet eens een baanpost met een blusser gezien !! Kijk als we een brandweerman niet eens kunnen onderscheiden van een baanpost dan geeft dit aan dat meerdere mensen in deze thread niet weten hoe het qua veiligheid nu pecies zit.

Tijdens een F1-weekend heb je op een post vlag- en interventiemarshals, daarnaast is er ook een officiële brandweerman op post. Dat is ook op Spa-Francorchamps het geval. De man die dus even op zich liet wachten was de brandweerman. Op enige afstand was er ook een oranje mannetje te zien maar dat was duidelijk een vlagmarshal en mag dus simpelweg niet op de baan komen.

Als er iets op de baan gebeurd dan gaan de interventiemarshals daar als eerste op af, vergezeld door een brandblusser. Bij zichtbaar vuur (en dat was bij Webber het geval) gaat de officiële brandweerman er als eerste op af, hij heeft de juiste kennis in huis om te blussen. Tevens heeft hij ook de juiste veiligheidskleding aan, niet onbelangrijk lijkt me bij open vuur.

Is de vraag natuurlijk, waarom duurde het enige seconden voordat die brandweerman over het hek kwam? Hoeveel meter moest die man lopen met een brandblusser voordat er een mogelijkheid was om het hek te springen? Je blijft natuurlijk met het feit zitten dat die beste kerel één keer per jaar aanwezig is bij een autosport evenement en niet de ervaring heeft qua reactie van iemand die wellicht 20 weekends per jaar langs de baan staat.

In dezelfde samenvatting lieten ze ook een item zien van een Nederlandse doktor die één keer per jaar actief was in de autosport wereld, leuke hobby volgens die kerel

Maar hij liet wel duidelijk zien dat het af en toe verdomd lastig is om vanachter de draad op het circuit te komen in geval van nood. Er zijn maar op een aantal plaatsen per baanvak voorzieningen getroffen om op of onder het hek door te komen.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 22-05-2004, 15:43
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

ja de 4de plaats van schumi is "tegenvallend" .. nu maar hopen op niet weer een meesterlijke strategie van ferarri .. wie weet krijgen we morgen nog eens een race te zien ... we kunnen alleen maar hopen !!
Reply With Quote
Old 22-05-2004, 16:11
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Ik "vrees" dat diegenen die ervoor staan met weinig benzine starten en dat we na 15 ronden schumi alweer aan de leiding zien rijden.

Anderzijds, een crash in de eerste bocht is snel gebeurd, niet waar?
Old 22-05-2004, 16:35
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Als Alonso nu eens voor wat "reserve" kan zorgen voor Trulli zijn eerste pitstop, dan kunnen we eindelijk eens iets anders als rood vooraan zien eindigen...
Ik ga na 2 races overgeslagen te hebben terug eens de f1 live volgen denk ik.
In ieder geval waren de Renaultboys in topform, evenals de Jenson. Ik ben 3X uit m'n zetel gesprongen van enthousiasme, en als de Sato zijn wiel niet geblokkeerd was bij het uitkomen van de tunnel had die ook nog ergens vooraan gestaan...

Ps: die PitFerrarimannetjes hun gezicht was een beetje sip als Trulli de pole pakte, en het verbeterde er niet echt op na Alonso en button...
Ps2: Die Mercedessen, joengens wat een ramp zeg... maar ze gaan een nieuwe krijgen meen ik ergens gelezen te hebben...
Reply With Quote
Old 22-05-2004, 16:47
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by krikke
Ps2: Die Mercedessen, joengens wat een ramp zeg... maar ze gaan een nieuwe krijgen meen ik ergens gelezen te hebben...
vandaag waren ze 5e en 8e .... valt toch best mee
Moet hun beste qualificatie van het seizoen zijn

betreft morgen .... Veel zal (zoals gewoonlijk) afhangen van de pitstop-strategie .....
Als de Ferrari's zowat heel de koers geblokkeerd zitten en trulli of button een kloofje kunnen uitbouwen ... Dan kunnen MISSCHIEN we de eerste niet schumi winst van het seizoen zien ....

Alhoewel dat ik denk dat de Ferrari's iets zwaarder staan dan de rest (schumacher is in zijn quali lap meer dan een halve seconde trager dan in Free practice 4).

Mijn scenario voor morgen .... Schumacher pit 4 ronden later dan de rest (4 flying laps) .... Komt als leider terug op de piste en cruist naar de zege.
Old 22-05-2004, 16:53
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by airco
Mijn scenario voor morgen .... Schumacher pit 4 ronden later dan de rest (4 flying laps) .... Komt als leider terug op de piste en cruist naar de zege.
Naaah, geraakt gefrustreerd achter Alonso en maakt een foutje op het genadeloze Monaco --> Schumi out
Reply With Quote
Old 22-05-2004, 16:54
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Ik denk niet dat de Renault's en Button op minder benzine staan dan de Ferrari's, misschien zoals vorige races wel voor 1 rondje minder zoals bij de vorige races. Schumacher staat slechts 4e door zijn slechte prekwalificatie waardoor hij bij de eersten de kwalificatie moest rijden.

En niet verkijken op Ralf zijn 2e tijd. Die gaat morgen zeker al na enkele rondjes pitten, om zo uit het verkeer te komen en zo mogelijk wat plaatsjes te winnen door de pitstops.

Ik denk dat Schumi eens niet wint! Button, Trulli of Alonso, maar veel zal natuurlijk van de start afhangen. Hopelijk komt Jenson als 1e of 2e (en ongeschonden ) door de 1e bocht.
Old 22-05-2004, 17:01
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by The Interceptor
Schumacher staat slechts 4e door zijn slechte prekwalificatie waardoor hij bij de eersten de kwalificatie moest rijden.
Bwa en waarom is je quali vroeger rijden persé een groot nadeel (dat noodzakelijk trager is) ?
Uitsluitsel krijgen we natuurlijk pas morgen
Old 22-05-2004, 18:52
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

eerste bocht gaat een crash geven, schumacher komt er natuurlijk weer het beste uit en wint de grote prijs met 4,5 seconden voorsprong op barrichello
u zal zien, ik ga gelijk hebben
Old 22-05-2004, 19:36
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Ik ga voor de strategie van Airco :-)
Reply With Quote
Old 22-05-2004, 20:01
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Jaja, het is weer eens duidelijk dat in Monaco de beste piloot en niet de beste auto wint...
Reply With Quote
Old 22-05-2004, 22:33
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by krikke
als de Sato zijn wiel niet geblokkeerd was bij het uitkomen van de tunnel had die ook nog ergens vooraan gestaan...
Zeer gevaarlijk wat Sato daar doet. Met meer dan 290 Km/Hr in de remmen, op de kerbs, rechts van de piste. Het is natuurlijk smal in het Prinsdom en tijdens de qualif werd er door iedereen verschrikkelijk strak gereden. Het had anders kunnen aflopen...

Incidenten zullen we morgen nog wel genoeg zien. Zo is bvb Ste-Devote steevast een kritiek punt bij de start (maar ja dat is in elke GP zo : de flessenhals van de eerste bocht) Het uitrijden van de pitlane is toch een verbetering ten opzichte van enkele jaren geleden. Maar zal morgen iedereeen rechts van de gele lijn blijven bij het verlaten van de pitlane ??? De observer op die post zal zijn werk hebben...

C U
Reply With Quote
Old 22-05-2004, 22:47
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

is de flessenhals in Ste-Devote niet voor een stuk weggewerkt doordat er daar geen barrière meer staat langs de binnenkant?
Old 22-05-2004, 22:50
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Trulli en Button willen allebei hun eerste gp winnen,Schumi zal de kat uit de boom kijken,misschien willen beiden de gp al in de eerste bocht winnen en rijden ze elkaar voor de wielen,of in...
Old 23-05-2004, 11:08
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by schumivill
Trulli en Button willen allebei hun eerste gp winnen,Schumi zal de kat uit de boom kijken,misschien willen beiden de gp al in de eerste bocht winnen en rijden ze elkaar voor de wielen,of in...
dit is waar ik ook bang voor ben. maarja, we zullen wel zien.
We gaan hoogstwaarschijnlijk weer naar een supersaaie race kijken deze middag. Geen inhaalmogelijkheden, het zal wachten worden op een beetje spectacel moest er iemand zijn bolide in vangrails zetten. (hopelijk niet al te erg natuurlijk)

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules