De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-06-2004, 16:16
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Naar het schijnt is er een persbericht verschenen waarin staat dat hij z'n kans mag gaan. Ik heb het wel nog niet gezien, en dan nog, is het waar?

*edit*

Quote:
Ross Brawn
They can race freely and the strategies will be open between the two drivers," said Ferrari technical director Ross Brawn. "They will each know what the other is doing and apart from making sure they don't knock each other off, it looks like we are going to have a good race."

Last edited by sledge; 20-06-2004 at 16:19.
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 16:20
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

mja, toch maar onthouden:

wat jef zegt is niet altijd wat jef doet, he...

we zullen wel zien rond 20u30...
Old 20-06-2004, 16:24
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by marcel
mja, toch maar onthouden:

wat jef zegt is niet altijd wat jef doet, he...

we zullen wel zien rond 20u30...
Zeker, het is van zoveel factoren afhankelijk. Rubens zijn tankinstallatie kan haperen, ze kunnen een band vergeten in de pits...
Er kan vanalles gebeuren
Old 20-06-2004, 17:18
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Voor de mensen die op VRT kijken wordt het in elk geval een spannende avond. Volgens het TV-programma duurt de F1 tot 20:20. Hopelijk hebben ze Schumacher gemaild om te vragen dat hij er wat vaart achter steekt...
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 17:22
DamonHill's Avatar
DamonHill DamonHill is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by sledge
Ross Brawn
They can race freely
Engelse humor
Old 20-06-2004, 19:35
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Dit ziet er niet goed uit...
Schandalig hoelang het duurde eer er iemand bij Ralf was....
Old 20-06-2004, 19:37
Wimanna's Avatar
Wimanna Wimanna is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by sledge
Dit ziet er niet goed uit...
Schandalig hoelang het duurde eer er iemand bij Ralf was....
Idd, duurde ontzettend lang, oke, hij stond op een gevaarlijke plaats, maar het was te lang.

Ik vrees een beetje voor de rug
Old 20-06-2004, 19:43
Wimanna's Avatar
Wimanna Wimanna is offline
De Paddock Rookie

Blijkbaar is alles toch ok met Ralf, gelukkig
Old 20-06-2004, 20:11
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Rare GP...

Wat ik niet snap: hoe kan het dat Schumi als eerste terug op de baan komt nadat hij is binnengeweest tijdens de SC-procedure? De BAR's waren toch niet zover achter en zij kwamen niet binnen...
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 20:32
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Angry

soit, de F1-stewards hebben voor mij vanaf vandaag afgedaan... sinds wanneer mag je voor de start niet meer van wagen veranderen, als uw wagen blokkeert? en waarom moeten ze met zo'n beslissing wachten tot Montoya goed in wedstrijd komt, en er nog maar een 20-tal ronden te gaan zijn? kwam de overwinning van schumacher in het gedrang misschien?
Old 20-06-2004, 21:11
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Aangezien er toch geen F1 meer op TV is, hier reeds mijn impressies. Vooreerst uiteraard veel beterschap voor Ralf, laat ons hopen dat het niet al te erg is...

Om het overzicht te behouden, heb ik mijn samenvatting chronologisch gemaakt.

* De prestart: ik ken de reglementen niet goed genoeg om te weten of Montoya iets illegaals gedaan heeft, maar goed, op dat moment nog niets wereldschokkends.
* Tijdens de start liet Schumacher nog eens zijn arrogante zelf zien: Sato zat bijna in de omheining.
* Dan het eerste schandaal van de race. Bij mijn weten is een Safety Car procedure pas voorbij als de leider over de streep gaat. Schumacher haalt Barrichello duidelijk in voor de streep. Op RAI gaf Ferrari na de race zelf toe dat op de streep het verschil 0,0 s bedroeg.
* Dan een schokkend moment. Ralf gaat er enorm zwaar af, en er gebeurt niets. Eén gele vlag. Voor meer dan 30 seconden. Beste heren van de FIA, als een F1-wagen aan weer dan 300 km/u in een onbeschermde betonnen muur knalt kan dat erge gevolgen hebben. Dat is best een rode vlag waard. Ik denk dat niemand de marshals kan verwijten dat ze anders niet reageren, tenzij ze een tweede Kyalami willen.
* Nog meer shock tijdens de Safety Car. Michael Schumacher rijdt voorbij zijn op dat moment zwaar gewond gewaande broer alsof het iemand betreft die hij van haar noch pluimen kent.
* Nog meer controverse: zoals Scapa reeds terecht opmerkte, wil iemand mij even uitleggen hoe iemand die 5s voorsprong heeft een pitstop kan maken en nog steeds leiden? Volgens mij is hier hetzelfde gebeurd als in de Spa Euro Race, maar dan in de andere richting...
* Toen de RTBF er enkele seconden tussenuit ging voor reclame, zapte ik naar Sporza. Dat had ik beter niet gedaan, want het was niet goed voor mijn mentale gezondheid. Terwijl Ralf Schumacher in allerijl naar het ziekenhuis gebracht werden, vonden de commentatoren er niets beter op dan te grappen dat "die ziekenwagen ook een paar rondjes ging rijden".
* Een half uur later kwam mijn voorspelling trouwens uit: om 20:20 stipt was het gedaan op de VRT, en er is naar mijn weten geen heruitzending voorzien. Op de RTBF ging men door tot 30 seconden voor de aftrap, op Sporza is een half uur gezever blijbaar belangrijker...
* Dan het hoogtepunt van de GP: voor het eerst in 5 jaar valt Barrichello zijn heer en meester aan. Van mij had hij hem er mogen afduwen, ik ben zelfs van mening dat het de fout van auto nr. 1 geweest was. Na het incident durfde Rubens blijbaar niet meer... Zou hij bedreigd zijn?
* Dan kwam de klap op de vuurpijl: Montoya wordt gediskwalificeerd omwille van onduidelijke redenen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat hij een goed verstopt reglement heeft overtreden, maar ik vond het inhalen onder SC van Schumacher toch wat erger... Maar ja, de kans dat Schumacher gestraft wordt is kleiner dan die dat Dutroux een voorwaardelijke straf krijgt...
* Tenslotte, voor diegenen die het podium meegepakt hebben dankzij RAI, even dit: Schumacher mag dan misschien niet gejuicht hebben in 1994, maar vandaag was aan niets te zien dat deze overwinnning anders was dan anders. Zelfs de champagne ontbrak niet. Hill was dan toch verkeerd. Schumacher is geen machine i.p.v. mens, maar wel een harteloos schepsel.

Conclusie: zoals steeds corruptie ten top, dit keer zelfs ten koste van de veiligheid van een piloot. Voor mij hoeft het niet meer, ik ga geen elektriciteit meer verspillen aan mijn videorecorder als ik deze zomer tijdens een GP op Zolder ben...

Edit: op Sporza is 1 uur na de finish het enige commentaar over het verschrikkelijke ongeluk van Ralf het volgende:
Ralf Schumacher crashte zwaar maar lijkt oké.
Het is de laatste zin van een artikel onder de titel Michael Schumacher maakt er een saaie boel van. Ralf had misschien op slag dood moeten zijn om het nieuws te halen...

Last edited by Nicki_Mks; 20-06-2004 at 21:36.
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 21:37
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

"* De prestart: ik ken de reglementen niet goed genoeg om te weten of Montoya iets illegaals gedaan heeft, maar goed, op dat moment nog niets wereldschokkends.
* Tijdens de start liet Schumacher nog eens zijn arrogante zelf zien: Sato zat bijna in de omheining.
* Dan het eerste schandaal van de race. Bij mijn weten is een Safety Car procedure pas voorbij als de leider over de streep gaat. Schumacher haalt Barrichello duidelijk in voor de streep. Op RAI gaf Ferrari na de race zelf toe dat op de streep het verschil 0,0 s bedroeg.
* Dan een schokkend moment. Ralf gaat er enorm zwaar af, en er gebeurt niets. Eén gele vlag. Voor meer dan 30 seconden. Beste heren van de FIA, als een F1-wagen aan weer dan 300 km/u in een onbeschermde betonnen muur knalt kan dat erge gevolgen hebben. Dat is best een rode vlag waard. Ik denk dat niemand de marshals kan verwijten dat ze anders niet reageren, tenzij ze een tweede Kyalami willen.
* Nog meer shock tijdens de Safety Car. Michael Schumacher rijdt voorbij zijn op dat moment zwaar gewond gewaande broer alsof het iemand betreft die hij van haar noch pluimen kent.
* Nog meer controverse: zoals Scapa reeds terecht opmerkte, wil iemand mij even uitleggen hoe iemand die 5s voorsprong heeft een pitstop kan maken en nog steeds leiden? Volgens mij is hier hetzelfde gebeurd als in de Spa Euro Race, maar dan in de andere richting...
* Toen de RTBF er enkele seconden tussenuit ging voor reclame, zapte ik naar Sporza. Dat had ik beter niet gedaan, want het was niet goed voor mijn mentale gezondheid. Terwijl Ralf Schumacher in allerijl naar het ziekenhuis gebracht werden, vonden de commentatoren er niets beter op dan te grappen dat "die ziekenwagen ook een paar rondjes ging rijden".
* Een half uur later kwam mijn voorspelling trouwens uit: om 20:20 stipt was het gedaan op de VRT, en er is naar mijn weten geen heruitzending voorzien. Op de RTBF ging men door tot 30 seconden voor de aftrap, op Sporza is een half uur gezever blijbaar belangrijker...
* Dan het hoogtepunt van de GP: voor het eerst in 5 jaar valt Barrichello zijn heer en meester aan. Van mij had hij hem er mogen afduwen, ik ben zelfs van mening dat het de fout van auto nr. 1 geweest was. Na het incident durfde Rubens blijbaar niet meer... Zou hij bedreigd zijn?
* Dan kwam de klap op de vuurpijl: Montoya wordt gediskwalificeerd omwille van onduidelijke redenen. Ik zeg niet dat het onmogelijk is dat hij een goed verstopt reglement heeft overtreden, maar ik vond het inhalen onder SC van Schumacher toch wat erger... Maar ja, de kans dat Schumacher gestraft wordt is kleiner dan die dat Dutroux een voorwaardelijke straf krijgt...
* Tenslotte, voor diegenen die het podium meegepakt hebben dankzij RAI, even dit: Schumacher mag dan misschien niet gejuicht hebben in 1994, maar vandaag was aan niets te zien dat deze overwinnning anders was dan anders. Zelfs de champagne ontbrak niet. Hill was dan toch verkeerd. Schumacher is geen machine i.p.v. mens, maar wel een harteloos beest.

Conclusie: zoals steeds corruptie ten top, dit keer zelfs ten koste van de veiligheid van een piloot. Voor mij hoeft het niet meer, ik ga geen elektriciteit meer verspillen aan mijn videorecorder als ik deze zomer tijdens een GP op Zolder ben..."

Sorry, maar voor mij is dit de versie van een anti-schumacher iemand...

*punt1: Ik denk toch dat het duidelijk was dat Montoya zelf twijfelde... In de box, uit de box en dan tenslotte toch weer in de box. En dat terwijl Thierry Tassin op RTBF2 (voor mij DE referentie) toen al zei: dit mag niet. Je moet uit de wagen stappen 15 seconden voor de start van de opwarmronde om nog te mogen starten in de reservewagen!
*punt2: er mag eenmaal van de rijlijn afgeweken worden, dusja.. en Sato zat er niet naast, maar achter. Ik neem dan trouwens aan als je dit erg vindt, dat Alonso zeker zou gedisqualificeerd worden voor zijn start?
*punt3: als het verschil 0.0s is, dan ligt schumacher niet voor Barrichello, dus heeft hij hem ook niet voor de lijn ingehaald... Logisch nadenken kan toch zo simpel zijn nietwaar...
*punt4: ik zag direct een safetycar, of niet?
*punt5: Wat wil je dan in godsnaam dat hij doet pipo? Stoppen? hem eruit halen? daarvoor zijn er dokters of niet soms?
*punt 6: ja vreemd, maar daarom zal het meteen maar een frauduelus manoever zijn nietwaar...
*punt7: Volkomen gelijk
*punt8: Nog meer gelijk! RTBF2 roelt toch zo zwaar
*punt9: mooi manoeuvre, zelfs beetje riskant, maar goed voor de geloofwaardigheid van het team. Maar barrichello is intelligent genoeg om te weten waar de grens ligt. Vergeet trouwens niet dat RB zelf nog volop strijd voor de titel
*punt10: zie mijn eerste punt
*punt11:Ralph is bij mijn weten niet dood é. En ik denk dat MS veel meer op de hoogte zal zijn van wat er met hem scheelt dan wij
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 21:46
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Hoe kunt gij nu zien dat schumacher deed aslof hij ralf van haar noch pluim kende???
Nu ni overdrijven ook ni.
Ok het was een merkwaardige race maar gez moet geen dingen zoeken die er niet waren é.
Old 20-06-2004, 21:46
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

--> *punt3: als het verschil 0.0s is, dan ligt schumacher niet voor Barrichello, dus heeft hij hem ook niet voor de lijn ingehaald... Logisch nadenken kan toch zo simpel zijn nietwaar...

Het kwam dus op een zeer geringe afstand aan, maar het elektronische oog van de tijdwaarneming gaf dus wel Schumacher als eerste aan bij die passage... Naar de letter van de wet had hij dus een "stop and go" moeten krijgen voor inhalen onder geel. De SC situatie eindigt niet enkele decimeter voor de finishlijn, wel OP de finishlijn...
Zelfs "Die Hard Schumi fan" Gilles merkte dit zelf op...

Last edited by Mistery; 20-06-2004 at 21:48.
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 21:50
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Inderdaad Mistery ... Mijn post op een ander forum:

Quote:
Originally Posted by Gilles
We kregen waar sommigen al zo lang voor zaagden. MS werd aangevallen door Barrichello. MS pareert de aanval, en WOPLA, MS rijdt niet fair. RB wilt de aanvaller zijn, dan wordt hij als een aanvaller behandelt. Easy game?

Bij iets anders heb ik wel mijn bedenking. MS werd als 1ste aangeduid bij het ingaan van de ronde na de SC. Dat betekent dat hij RB is voorbijgegaan voor het einde van de SC periode, want die stopt pas bij het overschrijden van de witte lijn. Inhalen onder safety-car is toch verboden???

GLPK Racing kreeg voor ongeveer hetzelfde feit een stop & go penalty tijdens de Spa Euro Race. Bert Longin zag de safety-car binnenrijden in de Source, en hij haalde een achterligger in, voor de streep. Nu vraag ik mij af ... Moest hier geen straf aanhangen voor MS? :roll:
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules