![]() |
|
|
|||
|
|||
hallo
heb net even de topic doorgelezen. je hoeft niet per se een air brush aan te schaffen. Dit vergt wel enige kunsten om mooi en dun te spuiten. ik spuit zelf ook met tamiya. ik verf met enamel verf van revell. heb nog eigenlijk nooit slechte resultaten bekomen door die 2 merken te mengen in een projekt. Gewoon goed verdunnen. dan krijg het hetzelfde resultaat als een gespoten oppervlak.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Dus , eigenlijk kan je niet zonder air brush... Bij de meeste modellen zijn de 'hoofdkleuren' te verkrijgen in een spuitbus , Bij de Jordan is dit niet het geval , jammer genoeg ![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb deze ook nog liggen om samen te boksen (maar vergeet dat het de Schumi-versie zal worden
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() misschien een optie voor als ik het beu ben om te zoeken? ik ben vandaag gaan kijken achter een air brush met compressor , de prijs draait rond de 300€ ![]() ![]() ![]() voorlopig iets te veel hoor. |
|
|||
|
|||
hallo
Inderdaad die compressors gaan voor geld de deur uit. Mss geldig alternatief is een oude frigo motor. ( Uit koelkast of zo ) Je denkt nu vast van ?????. Ja ook ik zit te wachten tot de koelkast haar engel gaat bezoeken
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien vind je nog wel ergens zo'n busje op het net. Ik zeg het maar als info, maar in elk geval bestaat de Tamiya kleur dus echt wel als spuitbus... |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar betreffende het gebruik van de airbrush. Spuitbussen zijn zeker een alternatief. Een airbrush ís gewoon een investering. Leeftijd en ervaring zijn onder andere, denk ik, beslissende factoren die bepalen wanneer je "klaar bent" voor een airbrush. |
|
||||
|
||||
Tja , dit zal een lang en zware zoektocht worden...
|
|
||||
|
||||
ik had voor de Jordan graag wat 'upgrade' produkten gehad...
wat ik al opgeschreven heb: Studio27 upgrade setje , Studio27 CF decals metallic gray (small) , Museum Collection high tech decals(hierop zijn alle decals aanwezig voor het Schumi model). Iemand ervaring met 1 van deze? ook had ik graag een setje gordels gehad , iemand een idee welke ik hiervoor best zou nemen? gr |
|
||||
|
||||
De high tech decals van Museum Collection zijn NIET voor beginners. Zelfs gevorderden hebben het er moeilijk mee. High tech, wil zeggen dat er geen carrier film zichtbaar is doordat ze in het negatief moeten aangebracht worden. Dus een compleet andere methode dan standaar decals. Methode te vergelijken met de banden decals van Tamiya.
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Dat zijn geen gemakkelijke uitbreidingssets!!
Neem je tijd (VEEEEEEEEEEEEEEL tijd) en werk maar heel voorzichtig, en maak een goeie planning vooraleer je er aan begint. Het zal nodig zijn, dat garandeer ik je! Succes.
|
||||
|
||||
Quote:
Heel wat plannen, zie ik. Ik heb bij m'n Jordan voor de eerste keer Museum Collection decals gebruikt. Dat waren gewone decals, geen high-techs. Mijn bevindingen: niet goed. Decals zijn zeer dik, niet flexibel en reageren niet op Sol. Hoe dat met hun high-techs zit, weet ik niet. Je moet er wel van uit gaan dat high-techs zeer fragiel zijn bij het plaatsen en dus moeilijker. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() dat ik daar veel tijd voor nodig heb (en geld ![]() het zou mijn 1ste model zijn met upgrade sets, dus een echte uitdaging. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() heb jij deze jordan ook gemaakt? Staat hij in je galerij? |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|