|
|
||||
|
||||
Uiteindelijk zijn we toch nog niet aan de uitlaten begonnen. Het was lekker warm buiten dus de putty bleek al uitgehard en dus werd het weer schuren. Ook heb ik even de raamstijlen aangepast. Aangezien er geen doorzichtig plastiek voorzien is in de kit, ga ik die zelf plaatsen en dus heb ik wat meer vrijheid om de nieuwe stijlen te zetten. Dit zijn gewoon de oude die ik secuur verwijderde, bijschuurde en plaatste waar ze hoorde. Foto's zeggen meer dan woorden, vandaar deze shoot:
VOOR: NA: Voila, nu effe het gras maaien en dan alles eens in de primer zetten. Zo zie je nog net iets beter waar putty bij moet. Maar The King moet eerst drogen nu, hij komt uit bad...
|
||||
|
||||
Op deze 1 mei is het dag van de arbeid, dus wat doen we dan? Juist, modelbouwen... Vandaag was het tijd om de uitlaten aan te pakken. Hieronder hoe het oorspronkelijk eruit zag.
Dan was het nadenken, welk materiaal gebruiken we...?? Sprue leek me het beste geschikt qua diameter, dus effe recupereren... En dan was het plooien geblazen. Zorgvuldig nakijken waar de uitlaten moeten starten en uitkomen, vergelijken met het origineel, met enkele beelden uit de film en dan aan het volgende geraken... Enkele details toevoegen... Tot slot nog eens vergelijken... Voila, volgende stap zijn de uitlaatstukken. Maar das voor morgen...
|
||||
|
||||
En wat doet men in een verlengd weekend? Juist, verder modelbouwen... Ik heb nog even tijd voor 18 uur. Dan vieren we de verjaardag van het dochtertje. Ze is alweer twee jaar !!
De werkzaamheden deze ochtend: Eerst moest ik zorgen dat de uitlaat niet teveel zou zweven. Dus een stukje vastmaken was de boodschap. Maar gewoon vastkleven leek me wat onlogisch. Op echte wagens hangt dit vast met metalen stukjes, hier dus ook... Even gaatjes boren, wat dun ijzerdraad in de juiste richting plooien, erdoortrekken en klaar is Loeten. Natuurlijk moet je wel enkele malen meten en dryfitten he... En zo ziet dat er dan uit. Even de bandjes eronder geplaatst om Nismo op zijn gemak te stellen. Ze zien er prima uit. Zeker achteraan zal weinig aangepast moeten worden. Vooraan is een ander paar mouwen. Das iets voor straks waarschijnlijk. Hoewel ik vandaag echt wel het schuur- en plamuurwerk van de body achter de rug wil hebben. Niet eenvoudig want na een laagje primer vond ik nog enkele plaatsjes die aandacht verdienen. Ook de motorkap nadert de afwerking. Voila, The King lacht jullie even toe in het zonnetje: Grtzzzz
|
||||
|
||||
Goe bezig maatje en ik ben blij dat het schoeisels alsnog van pas komt.
|
||||
|
||||
Je bent alvast bedankt ervoor Nismo. De velgen lijken heel goed op wat ik nodig heb. De gaatjes zijn al groter gemaakt en vanavond pas ik alles in elkaar. Het chroom moet er nog af en dan kan ik ze in het juiste kleurtje zetten. Weer schuren dus...
Vrijdag heb ik er de fenders op gezet. Het was meer werk dan ik dacht. Bovendien lijken ze nog helemaal niet op wat het moet gaan worden. ook hier mag ik weer gaan schuren... Ik begin er zowaar eelt van te krijgen... Eerst met plastic sheet de eerste stappen zetten en daarna met milliput alles vastzetten. Het ziet er leuk uit maar ze zijn niet gelijkend, dus aanpassen is de boodschap... Ook onderaan moesten nog twee gaten dicht gemaakt worden... De uitlaten werden reeds in primer en daarna Gun metal gezet. De openingen werden geboord en kregen een mat zwart kleurtje. Foto volgt vanavond na de Rallysprint van de Monteberg... (WaarPyck trouwens zijn klasse weer won en vierde algemeen werd - Ik moet dringend zijn Lancer afbouwen...)
|
||||
|
||||
Volgende stap in de reeks plastische ingrepen... De luchtinlaten werden geschuurd en bijgewerkt. Dat leek dik in orde maar de witte primer liet nog enkele putjes oplichten...
Ook de onderkin vraagt nog een facelift... Ik verlang nu echt om met het spuitwerk te beginnen. Maar we gaan ons niet haasten. Dit moet perfect zijn !!
|
||||
|
||||
Terwijl de body nog maar eens een hoop putty aangesmeerd kreeg, ging ik verder met de onderzijde. De achterophanging baarde me zorgen. En dat bleek gegrond... Het klemde net te veel om goed te zijn... Dus dat werd weer schuren, pfff. Eerst de binnenkant van de wielkassen. Daarna de as inkorten (meegegoten schijfremmen wegnemen) en ook nog eens de ophanging zelf verplaatsen. Hiervoor moest ik een plaatje bijmaken... Zo ziet het er nu uit:
Ook de banden en velgen achteraan werden aangepakt. De meegegoten "Goodyearsreliëf" werd weggeschuurd. De plastieken band kreeg een rubberen uitzicht door alles op te schuren. De velgen werden overspoten met primerkleur. Dit was niet makkelijk omdat de velgen aan de banden vast zitten dus moest ik afplakken. Dit ga ik nog eens herhalen want het is niet goed genoeg... Voila, nu eerst mijn schoolwerk maken en misschien vanavond nog wat schuren. Ik zou The King dolgraag deze week zijn blauwe kleur geven. We zien wel. Overigens kan ik weinig tot niks nog verder vastmaken aan het chassis. Door te dryfitten heb ik gemerkt dat ik dit best ga doen nadat chassis en body één zijn geworden. Anders heb ik kans dat ik - zoals bij het busje van The A-team - veel schade veroorzaak tijdens het "huwelijk"...
|
||||
|
||||
Goe bezig maatje.
|
||||
|
||||
Kom dat tegen zeg.... Woensdagnamiddag komt mijn zoontje de werken aan de King even gadeslaan. Vijf minuten, tien minuten, een half uur blijft hij toekijken tot plots... - Papa... Papa ! Dat zijn de wielen van Bliksem McQueen ! - Huh, wat zeg jij nu? Ik ben wel bezig aan The King he... - Ma neen papa, dat zijn de wielen van Bliksem !! - Neeneen Robbe, het zijn die van the King. Ga maar wat spelen... Na vijf minuten komt onze Robbe doodernstig terug met zijn wagentje van McQueen en die van The King. - Kijk papa, zie je wel, ik heb gelijk !! - Euhm... Euhm... Jah, kijk zelf maar en stel vast dat die viereneenhalfjarige het verdikke beter gezien heeft dan zijn vader... Mijn velgen: De velgen van op de miniatuurwagentjes: Een screenschot van op de site: AAAAAaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh !!!
|
||||
|
||||
Quote:
Trouwens schitterend wat je tot hier toe allemaal gedaan hebt. |
|
||||
|
||||
Quote:
Owja, die panelscriber die je me in Bissegem liet zien, welke was dat weer en waar had je die vandaan? Ik heb er dringend ook één nodig en je hebt gedemonstreerd dat het een hele goeie was...
|
||||
|
||||
Deze namiddag was decalday... Althans, ik was van plan om een hele resem decals te maken. Uiteindelijk ging mijn tijd voornamelijk in het maken van de DINOCO-dino... Ik heb ook geen idee in hoeverre het drukken en kleven zal lukken. Het zijn witte decals op een gekleurde achtergrond... Meestal moet je dan twee lagen kleven, maar dat is nog te doen natuurlijk. Hieronder enkele pics van The King met zijn papieren try-outs. Er zijn evenwel nog een hoop decals te maken...
Voila, we gaan effe pauze nemen met een lekkere choco...
|
||||
|
||||
Op die manier wordt je zoektocht naar de juiste velgen wel heel moeilijk, alhoewel je met die nascar-velgen toch enigszins zéér dichtbij zit. Ik twijfel zelfs dat je de originele zult vinden.
Voor de rest petje af voor hetgeen je tot nu toe geknutseld hebt.
|
||||
|
||||
Quote:
Maar heb er ondertussen wel gekocht bij een ander verdeler van het merk Scale Race Cars te vinden op deze link Deze zijn iets beter van kwaliteit is mijn mening. Zo hoop u hiermee wat vooruit geholpen te hebben. Grts Vinnie. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik hoef dus niet noodzakelijk de preciese velgen te hebben. Ik zit voldoende dichtbij. Toch kreeg ik al een oproep van iemand die meende deze velgen te hebben. Ik zie wel, het is dus geen noodzaak... 100% correct is zo goed als onmogelijk bij deze animatiewagen, maar we poberen zo goed mogelijk te naderen. Stel dat ik die velgen toch vind, dan zijn die van jou niet verloren he. Dan heb ik immers een reden om aan Lightning mcQueen te beginnen...
|