De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-05-2004, 22:33
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by Baron
Maak je geen zorgen, ik ben nog lang niet aan de rusthuisgerechtigde leeftijd toe. Maar soms moet je ook kunnen toegeven dat het vroeger beter was. Dat geldt zeker voor de huidige Formule 1. Dat heeft men blijkbaar ook bij de FIA begrepen. En wie dat niet wil inzien kent ofwel zijn autosportgeschiedenis niet of is blind voor de werkelijkheid.
dat geef ik grif toe .... Alhoewel je dan ook met vaststellen dat er ook toen seizoenen zijn geweest waar de winnaar al vroeg gekend was .... Spanning in de F1 heeft altijd cyclussen gehad.

De reden waarom ik nogal hard tegen je ben uitgevallen is dat ik het stilaan beu dat er er hier na iedere wedstrijd een tiental mensen moeten komen vertellen hoe saai het wel was en hoeveel beter zijn/haar favoriete autosporttak is .... Jij was de spreekwoordelijke druppel.
Old 05-05-2004, 23:22
crazy ernie's Avatar
crazy ernie crazy ernie is offline
De Paddock Rookie

ze willen daar nu een 2.4 V8 invlammen....binnenkort gaan ze nog zelf mogen duwen als ze vooruit willen
F1 staat toch voor snelheid speciale dingen exclusief racen anders noemen ze het maar F2 of F3

een kleinere motor met minder pk's ..ze zullen er alles aan doen om ddar zoveel mogelijk pony's uit te krijgen tunen a volenté en dan moet dat blokske 2 races meegaan, ze houden het nu nog geen 9 ronden uit

dan gaan ze ook terug manueel schakelen...die piloten weten niet meer wat dat is...
ook nog zonder servo gaan rijden ;;;daar kunnen wij zelfs niet zonder laat staan in een F1 race...

standaard remmen ( zijn dat ook trommelkes vanachter ) hoe zit dat met de veiligheid of worden de wagen gelimeteerd op 200km/h

geen bandenwissel niet meer ...dan staat er maar 2 man meer in de pits i.p.v. 20 nu het enige wat na de start nog wat spektakel bied houd die banden wissel maar in ere

het lijkt en ik zeg " lijkt " dat ze mmer naar het champcarconcept wiilen of vergis ik mij

laat ons er maar het beste van hopen.......
Old 05-05-2004, 23:24
crazy ernie's Avatar
De Paddock Rookie

sorry voor de spel fouten
Old 05-05-2004, 23:42
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally posted by crazy ernie
sorry voor de spel fouten
Da's wel het minste wat je kan zeggen, om maar te zwijgen over de inhoud van je vorige post.
Dat houdt gewoon geen steek, ga alsjeblief even het motorengamma van de F3 en F2 sinds 1975 bestuderen.
De herinvoering van de manuele versnellingsbak, het niet-bekrachtigde stuur en standaard remmen: toch niets op tegen zeker, het is alleszins een manier om het aandeel van de piloot (en dus zijn vakkennis) te vergroten. Of wil jij dat ze binnenkort helemaal telegeleid over de piste geloodst worden?
En dan nog zo'n heikel punt, de bandenwissels. Een F1 overwinning (zelfs anno 2004) behoort in de regel op de baan behaald te worden, slechts per uitzondering in de pits. Het is al erg genoeg dat tegenwoordig het spektakel uitsluitend uit de bandenwissels te puren valt.

jan, die het ook nog zonder servo kan
Reply With Quote
Old 06-05-2004, 08:24
crazy ernie's Avatar
De Paddock Rookie

ook een goeiendag...bied ik hier mijn excuses voor wat stomme typfouten en PATAAAAT dat krijg onmiddelijk op uw bord gesmeerd

weet ge wat.... we kunnen er hier zoveel over zagen en zeveren en ons mening zeggen maar " bernie " en " maxske " doen toch wat zij willen

willen jullie wat meer spektakel , snelheid en terug naar het klassieke
concept van racen en echt close racen tegen soms wel 360 km/h.........kijk dan maar eens naar een NASCAR race dat is tenminste nog eens spannend en dat kost niet zo veel geld !!
En NEEN dat is niet alleen maar rondjes rijden ...kijk maar eens een paar races...

Geld Geld Geld Geld Geld neeeeen
Old 06-05-2004, 12:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

@ crazy ernie,

Laat ik voorop stellen, welkom op dit forum. Echter het lijkt me geen kwaad te kunnen om eens de "regels van De Paddock" door te lezen. Daarin staan enkele dingen die wij, vzw De Paddock, belangrijk vinden om het forum leefbaar te houden

Waar staat dat? http://www.depaddock.eu/FAQ/

Onder het motto:
Quote:
Wij verwachten van iedereen die gebruik maakt van het forum dat hij zich houdt aan de regels zoals ze in de FAQ staan neergeschreven. De FAQ is vanaf nu ten allen tijde beschikbaar voor iedereen. "Ik wist het niet" is geen geldig argument meer.
Deze tip geldt niet alleen voor crazy ernie, soms krijg ik de indruk dat veel nieuwe leden niet precies begrijpen wat "De paddock filosfie" is. Een paar minuutjes een tekst lezen moet toch kunnen?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 06-05-2004, 13:00
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular

ik heb een kleine opmerking over het feit dat er maar een bandenleverancier zal zijn. Op verschillende sites (pitstop.tv om er een te noemen) staat dat dit gebeurd om de prijs te drukken.

Hoe kan je nu de prijs drukken als je de concurrentie uitschakelt? Ik denk dat de prijs toch meespeelt voor de teams als ze voor een bandenleverancier kiezen....
Reply With Quote
Old 06-05-2004, 13:18
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Ik vrees voor de vele Michelin teams in 2005. Hoe zal een leverancier als michelin nog zeer veel inspanningen doen als het een jaar later zich toch terugtrekt.
Reply With Quote
Old 06-05-2004, 13:48
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by kulgan

Hoe kan je nu de prijs drukken als je de concurrentie uitschakelt? Ik denk dat de prijs toch meespeelt voor de teams als ze voor een bandenleverancier kiezen....
Als er geen concurrentie is, is er ook geen behoefte om steeds betere banden te maken. De band die je in het begin van het seizoen krijgt, gebruik je ook op het einde. Zo moet er niet meer geinvesteerd worden in onderzoek want er is toch geen concurrentie.

Reply With Quote
Old 06-05-2004, 13:53
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by raceboy
Als er geen concurrentie is, is er ook geen behoefte om steeds betere banden te maken. De band die je in het begin van het seizoen krijgt, gebruik je ook op het einde. Zo moet er niet meer geinvesteerd worden in onderzoek want er is toch geen concurrentie.
en verhoogt dat de veiligheid ??

Alle andere componenten zullen ze pushen tot het uiterste .... Maar dat wat er voor zorgt dat je iets of wat grip hebt blijft stilstaan in de ontwikkeling :s
Old 06-05-2004, 13:56
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by airco
en verhoogt dat de veiligheid ??

Alle andere componenten zullen ze pushen tot het uiterste .... Maar dat wat er voor zorgt dat je iets of wat grip hebt blijft stilstaan in de ontwikkeling :s
Grip heeft niet veel te maken met veiligheid. Als je geen grip hebt moet je maar niet zo snel gaan he. Teveel grip zorgt trouwens ook voor saaie races. als je allemaal aan de baan plakt zal de kerel voor je veel minder snel een fout maken.

Reply With Quote
Old 06-05-2004, 15:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik vrees dat spektakelwaarde en veiligheid soms gewoon lijnrecht tegenover elkaar staan. Wil je de spektakelwaarde opdrijven grijp je dus soms in negatieve zin in op de veiligheid en vice versa. Daarmee bedoel ik dus absoluut niet dat een spektaculaire race er een moet zijn met niets dan crashes eh! Maar om meer uitremmaneuvers te krijgen moet je er gewoon voor zorgen dat het rempunt niet door de techniek, maar door de piloot met de meeste "balls" gekozen wordt. Als alle banden dus hetzelfde zijn en eventueel minder grip vertonen zal de ene piloot al wat rapper op de rem gaan staan dan de andere. In de DTM rijden ze trouwens allemaal met dezelfde banden en het minste wat je kan zeggen is dat er meer uitremacties te zien zijn. Alhoewel de banden-fabricant bijlange niet de ENIGE factor hierin is natuurlijk...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-05-2004, 16:08
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by JPMontoya
Ik vrees voor de vele Michelin teams in 2005. Hoe zal een leverancier als michelin nog zeer veel inspanningen doen als het een jaar later zich toch terugtrekt.
en wie zegt dat Michelin zicht terugtrekt? voor hetzelfde geld krijgen zij het contract he. of een banden-leverancier die nu niet in F1 zit (Dunlop of Pirelli bvb).

en waarom zouden ze zich niet meer inspannen. F1 is de grootste reclame voor hun. Ze kunnen het zich niet veroorloven van slecht te presteren...
Old 06-05-2004, 16:20
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by marcel
en wie zegt dat Michelin zicht terugtrekt? voor hetzelfde geld krijgen zij het contract he. of een banden-leverancier die nu niet in F1 zit (Dunlop of Pirelli bvb).

en waarom zouden ze zich niet meer inspannen. F1 is de grootste reclame voor hun. Ze kunnen het zich niet veroorloven van slecht te presteren...
Ik heb via verschillende kanalen gelezen dat Michelin zich niet zou mengen in de strijd en Bridgestone wel.

Pirelli of Dunlop in F1. Heb ik eigenlijk nog nergens echt harde berichten over gelezen. Als ze willen dat ze exclusieve leverancier willen worden zullen ze toch stilaan uit hun krammen mogen schieten...
Reply With Quote
Old 06-05-2004, 16:29
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular

misschien is dat juist wel de oplossing...

Nieuw bandenmerk betekent ook dat de teams geen ervaring hebben met die banden en allemaal terug van op nul moeten beginnen (wat betreft de banden natuurlijk)....
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules