De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-06-2004, 21:53
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

* Punt 1: hier heb je gedeeltelijk gelijk gelijk. Ik vond het volgende:
No change of car is permitted after the start of the race and, any driver wishing to change car,
must have got out of his original car and left the grid before the 15 second signal which
immediately precedes the start.
A change of car will be deemed to have taken place once a driver is seated in his new car and
such change may only take place in the pit lane or the team’s designated garage area.

Montoya is dus 2 seconden te laat uit zijn auto gesprongen. Volkomen waar. Ik kom hier zo meteen op terug.

Punt 2: Alonso heeft niemand gehinderd. Ik zeg ook niet dat Schumacher hiervoor gestraft moet worden, het typeert ham allen maar eens temeer.

Punt 3:
Green flags and lights will be shown when the safety car has pulled off the circuit but
overtaking remains forbidden until the cars cross the Line. However, any car which slows
with an obvious problem may be overtaken.

'Overtaking' houdt ook het slipstreamen, accelereren en naast elkaar komen in. Maar ik ben akkoord. Dit is een even groot twijfelgeval als dat van Montoya. Moesten beiden wel of beiden niet bestraft zijn, zou je mij niet gehoord hebben.

Punt 4: ooit al NASCAR gezien? De SC-bordjes houden niet in dat het circuit opeens een veilige plek wordt. Als dit geen code rood waard is, waarvoor dient die vlag dan nog?

Punt 5: uitstappen, gaan kijken hoe het met hem is. Remember Spa '01? Dát was helpen (alhoewel Irvine zich toen terecht schuldig voelde).

Punt 6: dat beweer ik ooit niet. Ik zou niet durven...

Punt 11: je weet wel wat ik bedoel. Het is nog steeds mogelijk dat Ralf gedeeltelijk verlamd is...

Voor de rest zijn we het eens zeker En ja, ik ben anti-Ferrari (sinds een zekere race in Oostenrijk), maar dat betekent nog niet dat ik de (naar mijn inziens) waarheid niet mag vertellen.

Edit: blijkbaar is punt 3 inmiddels uitgeklaard...
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 21:55
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Idd, dat had ik ook ff opgezocht en MS komt idd als eerste over de streep die ronde en inhalen mag niet.
Kzou er ni van verschieten moesten ze hier klacht tegen neerleggen...
Old 20-06-2004, 21:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Iemand gezien hoeveel lege plekken er waren op de tribunes? Ik bedoel niet de tribunes die 100% leeg waren, die zijn niet bestemd voor de F1 races. Maar ik heb zat tribunes gezien waren wel wat mensen zaten..........kan me herinneren dat 2,3 jaar geleden die tribunes tot aan de nok gevuld waren. Die gemaakte finish in 2002 heeft de GP geen goed gedaan

Wat betreft de reglementaire blunder van Williams / Montoya, ik sta er steeds weer verbaasd van hoe slecht de betrokken personen op de hoogte zijn van de geldende reglementen. Het sportief reglement telt maar 36 pagina's.............van coureurs die miljoenen verdienen mag je toch wel verwachten dat ze zoiets beheersen. Sterker, een team dat per jaar honderden miljoenen euro's nodig heeft mag toch wel iemand in dienst hebben die dergelijke kennis tot in de finesse beheerst. Mocht er een vacature openstaan bij Williams...........ik hou me aanbevolen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 20-06-2004 at 22:02.
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 22:00
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Lambo
"* Tenslotte, voor diegenen die het podium meegepakt hebben dankzij RAI, even dit: Schumacher mag dan misschien niet gejuicht hebben in 1994, maar vandaag was aan niets te zien dat deze overwinnning anders was dan anders. Zelfs de champagne ontbrak niet. Hill was dan toch verkeerd. Schumacher is geen machine i.p.v. mens, maar wel een harteloos beest.
Euhm hallo, ik denk dat broer michael toch wel geinformeerd was over Ralf's toestand => ok ... jullie doen nog erger of ralf dood is..... pf harteloos beest is wel overdreven hé !
En sato bravo eindelijk op het podium..
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 22:02
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

ik vond het inhaalmaneuver van Sato op Panis wel iets hebben... ze waren beide precies nogal verrast, ofwél wou Panis Sateeke effe het "koud/warm" doen krijgen
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 22:04
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Oneliner
Idd, dat had ik ook ff opgezocht en MS komt idd als eerste over de streep die ronde en inhalen mag niet.
Kzou er ni van verschieten moesten ze hier klacht tegen neerleggen...
Wie? Barrichello? Ik vrees van niet. En zelf als iemand het doet, wat voor verschil zal het maken? Dat verschil tussen lijn en transponderpositie zal wel een procedurefout veroorzaken, en iedereen weet op voorhand hoe dit gaat aflopen...

Quote:
Originally posted by smiley
jullie doen nog erger of ralf dood is.....
Ik weet niet of je live gekeken hebt, maar op dat moment zag het er wel zo naar uit...
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 22:05
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

15 seconden voor de start moet je aangeven dat je wagen niet werkt.

De wagen moet verplaatst worden binnen de 15sec en dit is gebeurd op 29sec ... zoiets was het. Mijn mening over JPM:

die had NOOIT mogen deelnemen, ze hadden hem al moeten tegenhouden aan de pitexit ... Stel u voor dat er een ongeval gebeurd met een piloot die in principe niet had mogen deelnemen ???
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 22:06
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Nicki_Mks
Wie? Barrichello? Ik vrees van niet. En zelf als iemand het doet, wat voor verschil zal het maken? Dat verschil tussen lijn en transponderpositie zal wel een procedurefout veroorzaken, en iedereen weet op voorhand hoe dit gaat aflopen...

Ik weet niet of je live gekeken hebt, maar op dat moment zag het er wel zo naar uit...
BAR haalt er voordeel uit, want Sato was dichter als 25 seconden ...
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 22:07
Oneliner's Avatar
Administrator

Als je live zou gekeken hebben dan had ge evengoed gezien dat ralf bewoog met zijn hoofd, en 5 minutekes later een opgenomen beeld dat ralf zelf uit de wagen probeerde te kruipen, en dus nog volledig bij bewustzijn was.

Dat het er niet goed uitzag ok, maar dat hij niet dood was was voor mij vrij snel evident.
Old 20-06-2004, 22:09
Oneliner's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by Gilles
15 seconden voor de start moet je aangeven dat je wagen niet werkt.

De wagen moet verplaatst worden binnen de 15sec en dit is gebeurd op 29sec ... zoiets was het. Mijn mening over JPM:

die had NOOIT mogen deelnemen, ze hadden hem al moeten tegenhouden aan de pitexit ... Stel u voor dat er een ongeval gebeurd met een piloot die in principe niet had mogen deelnemen ???
Das nu wel heeeeel hypothetisch é, daar kom je geen stap verder mee. Wat echter wel een feit is, is dat ze die direct ahdden moeten binnen roepen en niet na 50 ronden. Als het reglement 15sec zegt en zun doen er 29sec over is er geen discussie mogelijk en moet hij aldus gewoon startverbod krijgen...
Old 20-06-2004, 22:14
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Als je live zou gekeken hebben dan had ge evengoed gezien dat ralf bewoog met zijn hoofd, en 5 minutekes later een opgenomen beeld dat ralf zelf uit de wagen probeerde te kruipen, en dus nog volledig bij bewustzijn was.
De eerste beweging met het hoofd betekende absoluut niets: Senna heeft indertijd ook nog net zoveel bewogen. Dat van 5 minuten later heb ik zeker gezien, maar toen was de eerste Schumacherfase waar ik het over had al voorbij. Het was echter nog geen indicatie dat Ralf 100% in orde was, integendeel, als je niet uit de auto raakt is dat geen al te best teken.
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 22:25
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:

Punt 5: uitstappen, gaan kijken hoe het met hem is. Remember Spa '01? Dát was helpen (alhoewel Irvine zich toen terecht schuldig voelde).
ik herinner mij Spa '01 ja. en ik herinner mij ook dat Irvine ook van de baan was gegaan, en moest opgeven. hier is schumacher niet van de baan gegaan, en moest hij al even min opgeven. ik kan u verzekeren dat Irvine toen ook nog in koers was, de marshalls het alleen zouden moeten gedaan hebben. wat niet wil zeggen dat die Irvine toen (of Schumacher nu) met een zuiver hoofd in de wagen zou gezeten hebben.
Old 20-06-2004, 22:26
Wimanna's Avatar
Wimanna Wimanna is offline
De Paddock Rookie

Quote:

Dat het er niet goed uitzag ok, maar dat hij niet dood was was voor mij vrij snel evident.
Ik dacht zelf eerst aan een gebroken rug hoor. Niet dood, maar mss wel verlamd dacht ik op dat moment
Old 20-06-2004, 22:31
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Quote:
De eerste beweging met het hoofd betekende absoluut niets: Senna heeft indertijd ook nog net zoveel bewogen. Dat van 5 minuten later heb ik zeker gezien, maar toen was de eerste Schumacherfase waar ik het over had al voorbij. Het was echter nog geen indicatie dat Ralf 100% in orde was, integendeel, als je niet uit de auto raakt is dat geen al te best teken.
Mss is dat de reden waarom je geen F1 piloot bent! Een F1 piloot is betaald om zijn job goed te doen!

Is het je niet opgevallen dat mensen van Williams bij Ferrari gingen met de nodige info, op satelliet TV kon je zelfs horen dat Michael alles door kreeg via boordradio, vanaf hij het goede nieuws kreeg ivm zijn broer reed hij weer vlugger.

Anders koop ook eens een schotelantenne, daar krijg je eenmaal meer info!
Reply With Quote
Old 20-06-2004, 22:56
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

wat gebeurde er nu eigenlijk met Jenson Button?
Vraag me nog steeds af waarom hij zo plotseling de pits indook...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules