|
|
||||
|
||||
Jammer dat deze petitie enkel voor de rijders/teams is.
Klinkt allemaal goed.Maar gaat er ook een geluidslimiet op deze serie dan komen? |
|
||||
|
||||
Quote:
Die geluidslimieten hebben we ook in België en circuits spelen daar handig op in om zo de enkele weekends die ze hebben fors duurder te maken. Er komt niets nieuws, het is een vervanging van. BSOT is geluid, Historics, Belcar, allemaal 107 dBa. Door samen te rijden in 1 weekend neemt het aantal dagen welke ze samen opnemen net af. Kosten hoger? Kan je mij even voorekenen wat het verschil zou zijn om met de vrachtwagen vanuit Gent te rijden naar Francorchamps of Assen. Dat verschil is 60km. Alles op 1 weekend leggen 100km verder kost veel minder dan donderdag of vrijdag al beginnen hoor. Grenzen? Benelux is 1 land. Veel Belgische bedrijven hebben ook interesse in Nederland en omgekeerd. Frituur Jeannine zal er inderdaad weinig aan hebben in Snetteron dat is juist. Maar of frituur Jeannine ook return verwacht voor het geschonken bedrag is iets anders. Niets of niemand zegt dat de kalender ook vast staat. Het is gewoon een gegeven dat we, indien we succesvol willen zijn verder moeten kijken dan onze neus lang. Diverse grote Belgische bedrijven willen investeren in de autosport maar willen BeNeLux gaan. Als deze de nodige centen op tafel leggen zodat het kampioenschap doorgang kan vinden, dan denk ik niet dat de piloten/ teams er een probleem zullen van maken om 60km verder te rijden. Er zijn namelijk minstens 3 wedstrijden op Belgische bodem waar zij hun genodigden wel kunnen ontvangen.
|
||||
|
||||
Is allemaal nog wat vroeg om over te oordelen. Maar in het kader van enkele kampioenschappen samen in 1 weekend kan het niet anders dan een geluidsweekend zijn.
|
|||
|
|||
Heel goeie petitie, met erg goede voorwaarden ...
Nu wat het toelaten van GT3 betreft ... Deze zouden misschien wel kunnen toegelaten worden, maar dan onder de voorwaarden zoals in DSMEC ... ze in klasse 1 laten rijden. Het gaat dan enkel om teams die WILLEN rijden met de GT3 in de nieuwe Belcar, ook na het ontvangen van de reglementen. Heel wat teams met een GT3 willen namelijk rijden om te winnen, en zullen gaan voor het nieuwe kampioenschap in het kader van de Belgian Racing Series, maar anderen, die endurance willen rijden en ECHT willen racen voor de fun en ECHT willen strijden voor de overwinning, zou ik dan wel toelaten tot de Belcar. Maar het is idd niet de bedoeling om de GT3 naar de Belcar te krijgen, buiten mss de oudere versies. Het lijkt me goed om inderdaad de stilstaande wagens terug aan het racen te krijgen. De Porsche´s van First, AD-Sport, Speedlover, 996 Cup´s, Clio´s ... zo staan er genoeg stil. Voor de rest lijkt het me erg goed om terug te gaan naar een principe zoals in de DSMEC twee en drie jaar geleden. Last edited by Mitchio; 06-09-2011 at 16:08. |
|
|||
|
|||
http://www.youtube.com/watch?v=rnXE5X5BFGA
Ik krijg heimwee als ik dit zie ... Hoeveel wagens daaruit zien we nu nergens meer rijden, erg jammer |
|
||||
|
||||
Quote:
Drie races in NL vind ik precies wat veel voor een Belgisch kampioenschap. OK, de DSC doet hier ook veel races aan maar ik vind dat ik al genoeg kilometerkes doe om races te gaan zien. Het opzet van de petitie vind ik wel goed. Ben eens benieuwd hoeveel teams en piloten er zullen reageren. |
|
||||
|
||||
Hier verlang ik nog meer naar.
http://www.youtube.com/user/riddlerk.../0/CmRFCYgPRhE Jammer dat dit het beste is dat ik kan vinden over 2006 en 2005. |
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Ik ook
|
||||
|
||||
Heb jij dit gefilmd? Is het enigste wat je nog echt kunt vinden op youtube van de belcar.
|
|
||||
|
||||
Jammer dat HIBN hun videos van 2004 en 2005 niet hebben laten staan op de site. Die waren altijd zo leuk om naar te kijken. Origineel waren die van Videohouse geloof ik (beelden waar pitstop ook gebruik van maakte). Had ze gelukkig in de tijd gesaved.
|
|
|||
|
|||
HIBN.TV, nog zoiets dat we de laatste jaren verloren zijn ... vroeger kon je de races daar live op zien ... al moet ik zeggen dat de live coverage van de 24 uren van Zolder afgelopen weekend ook erg leuk was om te volgen via internet, graag meer van dat
|
|
|||
|
|||
Op HIBN vind ik wel nog steeds video reviews terug van 2006 enzo, erg leuk!
|
|
||||
|
||||
Quote:
EDIT: found it http://www.hibn.tv/content/recherche...cherche=belcar Race review Belcar Last Race 2006: http://www.hibn.tv/content/article.php?id_article=1518 Last edited by Belle; 06-09-2011 at 19:44. |
|
||||
|
||||
Nog meer ellende, blijkbaar is er iemand niet vrolijk.
Tip chek H VDV facebook De uren die ik op hibn.tv door gebracht heb. Ik geloof dat je wel dvds van de oudere seizoen kunt krijgen. Ik zou graag nog is de oude pitstop afleveringen kijken, dat waren nog is tijden. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 6 (0 members and 6 guests) | |
|
|