![]() |
|
|
||||
|
||||
Re: Anthony Kumpen, de enige Belgische piloot in Le Mans 2004
Quote:
Wegens een leuk verblijf in Duitsland was ik niet in staat om te reageren op dit nieuws. Echter toen ik het afgelopen dinsdag hoorde had ik meteen mijn bedenkingen of dit wel zo positief nieuws was. Iedereen die de Engelse boekjes leest wist van te tevoren dat dit project ging uitlopen op een vroege uitval in Le Mans, zonder "echte" fabriekssteun is een dergelijk project gedoemd om te mislukken. Iets presteren in Le Mans? Dat is iets voor een fabrieksteam of het aankopen van een beproefd concept door een privateer team. Om nu op Kumpen terug te keren, het internationale palmares van Kumpen word er niet fraaier op ![]() ![]() Twee bedroevend slechte seizoenen in het FIA GT met nonkel Tonnie, het Pagani fiasco (Le Mans 2003), Le Mans 2002 Viper deceptie met het combinatie team Hezemans/ Racing Box, Norma falen in de States 2002 en nu Le Mans 2004 met een verouderde Lola. Let wel, 99% procent van deze flaters en fiasco's is te wijten aan technisch falen of "under-funded projects". Daar kan de rijder weinig tot niets aan doen maar het staat wel op zijn palmares! Een keertje niet rijden kan op termijn meer opleveren als van start gaan in een project dat gedoemd is om te mislukken. Nu maar hopen dat de volgende internationale keuze wel het broodnodige succes gaat opleveren............
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik vind jouw opmerking heel juist Marshal. Daarin vind ik dan dat Marc Goossens het beter aanpakt. Hij rijdt liever niet mee (en z'n palmares blijft intact) dan later weer te moeten constateren dat het een mislukt project was.
Maar ja, ik begrijp dan Anthony ook wel. Als je dan toch nog kunt meerijden in een wedstrijd als LeMans, kun je dit nog moeilijk weigeren denk ik. En tenslotte doe je toch ervaring op... |
|
|||
|
|||
Quote:
Terwijl Goossens toch wel wat bewezen heeft in endurance. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Re: Re: Anthony Kumpen, de enige Belgische piloot in Le Mans 2004
Quote:
Dat Kumpen ook met de slome Sezio Norma gereden heeft is nieuw voor mij. Misschien is RfH wel iets voor Kumpen. |
|
|||
|
|||
De motor uit de Taurus komt dus echt wel letterlijk uit een Touareg
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
In de "Racecar Engineering" van deze maand staat een volledig verslag van de opbouw van de wagen. Omdat men bij VW geen argwaan wou wekken door het bestellen van zo een V10 diesel zijn ze maar overgegaan tot het kopen van zo een wagen. Als je dus ooit een Touareg kan kopen van bij Taurus met weinig kilometers op, realiseer je dan wel dat er weinig kilometers op de banden staan maar dat de motor toch al wat heeft meegemaakt ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() De reden van deze Veto? Binnen het VW-concern schijnt er al een "sportscar diesel engine" in volle ontwikkeling te zijn. Volgens de welbekende geruchtenstroom zou die bestemd zijn voor een gesloten Audi GTP diesel in 2005/2006. Het complete Taurus project zou niet meer dan één miljoen Engelse ponden hebben gekost. Ricardo Engineering die van plan waren om een diesel motor te ontwikkelen hadden een budget van 15 miljoen pond in gedachte. Nadat de gesprekken tussen Taurus en Ricardo op niets waren uitgelopen heeft Dawson dan maar besloten om maar iets standaards in die Lola te kieperen. Dawson geeft zelf de beste omschrijving van dit project: "bargain basement project" ![]()
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|